3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
az általános iskolákban
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Interaktív tábla használata a gyakorlatban. Az oktatás, nevelés olyan aktív folyamat, amely során különböző eszközök segítségével próbáljuk mi pedagógusok.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A matematikatanítási kutatások néhány kutatás-módszertani kérdése Mennyire zavarja az oktatási folyamatot az oktatási kísérlet? Dr. Munkácsy Katalin ELTE.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
A fejlesztő értékelés.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Digitális világ – interaktív táblán
Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Oktatás kiemelkedő fontossága
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Kompetensek lettünk? június 27..
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Kapcsolataim a neten. Bemutatkozás a virtuális világban – magunkról a Facebook-on.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A beiskolázás előkészítése
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Egészséges életmódra nevelés témakörében előadás megtartása
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
NETFIT® Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt mdsz
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Munkaszervezési formák
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy.
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
S AJÁT MODUL ÖS TANÉVBEN D ROGPREVENCIÓ Szegedi Károlyné.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Játék, szórakozás, egészség
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Programjaink matematikából a ös tanévben
FÖLDRAJZ 3.
FÖLDRAJZ 2.
FÖLDRAJZ 1.
Programjaink fizikából a es tanévben
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka

5 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • A daganat fogalma, hazai tények, kiváltó tényezők. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka Szükséges eszközök • Tábla vagy interaktív tábla, számítógép, projektor

20 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Az egyes daganattípusok bemutatása, kockázati tényezők, megelőzés, tünetek • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka Szükséges eszközök • Tábla vagy interaktív tábla, számítógép, projektor

7 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Ki az, aki fél a ráktól? • Mit tesztek ti az egészséges életmód érdekében? • Min kellene változtatni? • Aktív részvétel a válaszadásban • Egyéni véleményalkotás

9 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Írd le, te mit teszel az egészséged érdekében! Az elhangzottak közül mi az, amit követsz, mi az, amin változtatni szeretnél? • Aktív részvétel a válaszadásban • Egyéni fogalmazás írásban Szükséges eszközök • Íróeszköz, papír

1 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Értékelés. A pedagógus néhány mondatban értékeli az órai munkát. Felhívja a figyelmet a hiányosságokra. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka

Projekt ötletek Információs plakát/tabló az egyes ráktípusokról Gyűjtsenek adatokat az egyes ráktípusokról az alábbi szempontok szerint: előfordulási gyakoriság, érintett korosztály, kockázati tényezők, megelőzés, tünetek, kezelés. Az információk alapján készítsenek tablót/plakátot! Minden csoport más-más daganattípust dolgozzon fel. Szükséges eszközök Internet, számítógép. Karton, színes íróeszközök, színes képek, fényképek, ragasztó.

Projekt ötletek Információs weboldal az egyes ráktípusokról Gyűjtsenek adatokat az egyes ráktípusokról az alábbi szempontok szerint: előfordulási gyakoriság, érintett korosztály, kockázati tényezők, megelőzés, tünetek, kezelés. Az információk alapján készítsenek egy online felületet! Minden csoport más-más daganattípust dolgozzon fel. Szükséges eszközök Internet, számítógép.

Projekt ötletek Kampányfilm a ráktípusokról Gyűjtsenek adatokat az egyes ráktípusokról az alábbi szempontok szerint: előfordulási gyakoriság, érintett korosztály, kockázati tényezők, megelőzés, tünetek, kezelés. Az információk alapján készítsenek egy 0,5-2 perces kampányfilmet! Minden csoport más-más daganattípust dolgozzon fel. Szükséges eszközök Internet, számítógép, kamera vagy okostelefon

Hogyan beszélgessen róla? Milyen kérdéseket érdemes megvitatni? Jegyzet: Az alábbi kérdések nyelvezete olyan, hogy diákjaival azonnal megoszthatja őket. Figyelem! Az osztályban könnyen előfordulhat olyan diák, akinek családjában már előfordult daganat, nem ritkán az halálos kimenetelű volt. Az ilyen diákok különös odafigyelést igényelnek! 1. Ki az, aki tisztában van azzal, hogy a daganatok többsége megfelelő életmóddal megelőzhető? 2. Szerintetek ti eleget tesztek a megelőzés érdekében? 3. Tudjátok, hogy korai stádiumban a daganatok többsége gyógyítható? Szerintetek miért nem járnak a hazai lakosok szűrővizsgálatokra? 4. Mi az, amit megfogadtatok a prezentációt követően? Miben változtattok az életmódotokban? 5. Tudtok hatást gyakorolni szüleitekre az egészséges életmóddal kapcsolatban? Miért nem? Miért igen?