Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
A tanári munka értékelése
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással Bedő Ferenc Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Kompetensek lettünk? június 27..
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés Bedő Ferenc 30/400-3098 bedof@enternet.hu Zala Iskola Közoktatási Szakértői Csoport www.zalai-iskola.hu 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Vertikális tanulás A hagyományos, hierarchikus mód, ahol a tudást birtokló elosztja ismereteit az azzal nem rendelkezők között. gyerekek tanulása pedagógusok tanulása 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Horizontális tanulás Olyan tanulás, amely nem egy központilag kialakított tudásanyag megtanítását, hanem a gyakorlatban keletkező tudás partneri cseréjét, egyenrangú felek közötti elosztását jelenti. gyerekek tanulása pedagógusok tanulása 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Hagyományos tanítási folyamat tanár aktív tanuló passzív alá és fölérendeltség autokrata irányítás információforrás elsődlegessége 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Tevékenységorientált tanulási folyamat tanuló aktív tanár aktív mellérendeltség partnerség együttműködés azonnali visszajelzés információforrás megosztása 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Jelenségek Internet WEB 1.0 – kirakat, WEB 2.0 – találkozóhely 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Horizontális tanulás alapjai A tudás változása a történelem során koncentrált volt elosztottá vált 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Horizontális tanulás alapjai Egyedül vagyunk? intézmény egyén – pedagógus szervezet Megvannak az értékek! gyakorlati tapasztalatok fejlesztési eredmények átadható tudás 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Együttműködési lehetőségek Fejlesztési területek Kompetencia alapú oktatás Nem szakrendszerű oktatás Kompetenciaméréseken elért eredmények fejlesztése Integrációs Pedagógiai Rendszer Minőségfejlesztés Teljesítményértékelés Tehetséggondozás 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Együttműködési lehetőségek Fejlesztési irányok szervezetfejlesztés értékelési rendszer fejlesztése kompetencia fejlesztés módszertani fejlesztés IKT fejlesztés dokumentumok fejlesztése 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Megtalálhatjuk egymást fejlesztési területek Kompetencia alapú … fejlesztési irányok módszertani fejlesztés tevékenységek egyéni haladás segítése tevékenység területek egyéni fejlesztési terv intézmények egyének szervezetek 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Találjuk meg egymást! fejlesztési területek Kompetencia alapú … fejlesztési irányok módszertani fejlesztés tevékenységek egyéni haladás segítése tevékenység területek egyéni fejlesztési terv intézmények egyének szervezetek 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Hálózati együttműködés intézményhálózat hálózati együttműködés egymástól tanulás jó gyakorlatok átadása szakmai munkaközösségek szakmai műhelyek 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Gyakorlat Hálózati kapcsolatok kapcsolatépítés kapcsolat működtetése 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Pedagógusok tanulása TÁMOP X.X.X A gyerekek a folyamatban sokkal hangsúlyosabb, aktívabb szerepet töltenek be, ők tanulnak, a tudásépítő folyamat, az ő kognitív rendszerükben valósul meg, az aktív cselekvésük során megvalósuló konstruktív folyamatnak ők a főszereplői. 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Pedagógusok felkészülése Legkorszerűbb tanuláselméleten alapuló módszertanok alkalmazására. Milyen módszerekkel készülnek? 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Tanfolyam beülök meghallgatom Kommunikáció: felszínes csevegés Gyakorlat: otthon esetleg kipróbálom 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Tréning jelen vagyok aktívan részt veszek Kommunikáció: csapattag vagyok Gyakorlat: biztosa(bba)n kipróbálom 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Folyamat tanulás aktívan rész veszek segítséget kapok mentorálást kapok Kommunikáció: csapattag vagyok kapcsolatot tartok Gyakorlat: folyamatosan gyakorlom újabb lehetőségeket tanulok 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

jó módszer gyakorlat megoldás projektzáró konferencia Tanulási lehetőségek hálózati tanulás folyamat tanulás tréning tanfolyam „Valaki majd jön, elmondja a tutit, mi meg megokosodva hazamegyünk.” összejövünk összegereblyézzük amit kell a tudás közös lesz „Van-e tuti?” jó módszer gyakorlat megoldás 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Hálózati együttműködés Hol jövünk össze? szakmai tájékoztatók szakmai találkozók szakmai műhelyek hálózati kapcsolatok 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Hol jövünk össze? Interneten web 2.0 lehetőségek hálózati kapcsolatok 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Hálózati tanulás – Konnektivizmus Szemléletváltás keresés szűrés fogyasztás kontextus alakítás beépülés, felhasználás + újraalkotás közzététel 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Internetes felület TÁMOP 3.X.X www.zalai-iskola.hu szakmai kapcsolatok működtetése szakmai fórum szakmai blog publikálási felület keresési lehetőség 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

Hálózati együttműködés Internetes lehetőségek segítségével tanulás IKT képzés IKT mentorálás WEB 2.0 képzés vezetőknek Internetes szakmai fórumok szakmai műhelyek 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia

projektzáró konferencia Köszönöm a figyelmet! www.zalai-iskola.hu 2010. augusztus 30. TÁMOP 3.1.4 projektzáró konferencia