„MACKÓVILÁG” PROJEKT SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye 7682-BÜKKÖSD, Ságvári E. u.3. A jó gyakorlat kidolgozója: Kiticsics Anikó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kis csoport szeptember
„Ezt egy életen át kell játszani”
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A koragyermekkori nevelésről
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A gyakorlatvezető mentor
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Katica csoport Október Tűz modul
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Korszerű óvodapedagógiai módszerek, eljárások alkalmazása a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP / projekt TEMATIKUS MÜHELYFOGLALKOZÁS.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Az óvodai tevékenységterv
Szeretettel köszöntöm
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

„MACKÓVILÁG” PROJEKT SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye 7682-BÜKKÖSD, Ságvári E. u.3. A jó gyakorlat kidolgozója: Kiticsics Anikó

A prezentáció felépítése, az előadás tartalma A megvalósítás alapelvei A projekt és a kompetencia alapú óvodai program kapcsolata A jó gyakorlat kidolgozásának fázisai, előzmények A megvalósításhoz szükséges feltételek A jó gyakorlat céljai A jó gyakorlat további jellemzői Tehetséggondozás A jó gyakorlat alkalmazásának eredményei A jó gyakorlat adaptálása A jó gyakorlat tartalma Egyéb jó gyakorlataink rövid bemutatása TÁMOP 3.1.4. pályázat keretében kidolgozott innovációink Ízelítő óvodánk egyéb, sikeres programjaiból A bemutatót úgy szerkesztettem, hogy az ez évi, illetve az előző évek projekt eseményein készült fotók, gyermekek által készített alkotások is helyt kapjanak benne; ezzel is prezentálva a jó gyakorlat alkalmazásának sikerét.

„ A projekt az óvodai nevelés sajátosságaira épülő, a gyermekközpontúságot biztosító, a gyermeki sajátosságokat figyelembe vevő, (pl. kooperáció), a komplexitás lehetőségét felhasználó, az adódó helyzetek kihasználhatóságára épülő, a célokban és tevékenységekben rugalmasabb megközelítést vállaló, élményszerű, élethelyzeteket feldolgozó tevékenység.” Országos Projektegyesület, Szolnok

TENGER

Amit a medvéktől tanulhatunk… Szundíts egyet, és nyújtózkodj jó nagyot, mielőtt felkelsz! Szaladgálj, játssz és bohóckodj naponta! Soha ne hagyd ki, ha egy vidám kirándulásra van lehetőséged! Forró napokon igyál sok vizet, és feküdj ki egy árnyas fa alá! Hideg napokon ne bújj ki a barlangodból! Ha boldog vagy táncolj, vagy mássz fára! Mielőbb tanulj meg úszni! Minden nap egyél mézet és halat! …és a legfontosabb: Mellőzd a harapást, ha egy egyszerű morgás is megteszi!

A projekt megvalósításának alapelvei Játékosság Differenciálás Képességfejlesztés Kötetlenség Komplexitás, melynek alapja a játék A cselekvéses, tapasztalat- és élményszerzésre épülő tevékenységrendszer A tanulás korszerű szervezeti és munkaformáinak, módszereinek érvényesülése

A legtöbb időt a gyermekek legfontosabb tevékenysége, a szabad játék és mozgás kapja, ebbe illeszkedik a képesség-fejlesztés, a közvetlen tapasztalatszerzési lehetőségek és a gyermekek mindennapos tevékenységei. A tervezés során törekedtünk arra, hogy sokféle és változatos tevékenységformákat ajánljunk fel a gyermekek számára, amelyek közül maguk dönthetik el, hogy mikor, milyen foglalatosságot választanak, azt hol és mikor fejezik be. A több színteres tevékenységek lehetővé teszik, hogy a gyermekek életkoruknak, fejlettségi szintjüknek, egyéni igényeiknek, érdeklődésüknek megfelelően csoport-szobában, az udvaron, az erdőben, stb. saját döntésük alapján együtt, kisebb-nagyobb csoportokban vagy elkülönülten tevékenykedjenek.

Magyar mozgáskotta.

A projekt megvalósítása során folyamatosan a segítő szerepet vállaljuk, az indirekt irányítást alkalmazva. Ezzel teret engedünk a gyermekek ötleteinek megvalósításának, egy jó játéknak.

A projekt komplex feldolgozása a VÍZ témakörben kerül megvalósításra. A gyermekek megelőző élményeire építve sokféle változatos tevékenységet kínálunk, melyeken keresztül további tapasztalatokat szerezhetnek az őket körülvevő természeti környezetről, bővebben a medvék, mackók világáról.

Játékos tapasztalatszerzések a vizes terepasztalon végzett tevékenységekkel.

A tevékenységek szervezése többségében mikrocsoportos formában történik, az egyes gyermek eltérő és aktuális fejlettségi szintjéhez igazodóan. Ezen alkalmak során új környezeti-matematikai ismereteket szereznek, mely által a kommunikációs képességük, ítéletalkotó képességük, logikus gondolkodásuk tovább fejlődik. Az anyanyelvi kompetencia terén szókincsük bővül, beszédaktivitásuk nő.

A program biztosítja a hátrányos-, illetve halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek számára az egyenlő hozzáférést, a hátrányok kompenzálását.

A közös élményekre épülő tevékenységek során alkalmazott módszerek lehetőséget teremtenek származástól, helyzettől és fejlettségtől függetlenül minden gyermek aktív közreműködésére.

A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélyei az egyenlő részvétel és a differenciált bánásmód lehetőségével adottak. A fenntarthatóság szemléletének alakítása érdekében a szülőket és testvéreket is bevonjuk programunkba. A projekt a családokkal, az iskolával való hagyományos óvodai együttműködést új szemlélettel, új formákkal gazdagítja.

A „Jó gyakorlat” bemutatása Az első "Mackóvilág" projekt 2008-ban került megrendezésre, ezt követően a 2009-ben ill. 2010-ben is megújult tartalmakkal, a gyermekek, szülők, partnereink elégedettségét elnyerve szerveztük meg azt. A 3 homogén életszervezésű csoport mellet a helyi általános iskola 1.-4. osztályos tanulói és tanítói is részt vesznek. A program fő eleme a több héten át tartó folyamatos mackógyűjtés, mely mackókiállítással és gyermekrajz pályázattal zárul. A gyermekek és a családok gyűjtőmunkája eredményeképpen 2010-ben összesen 378, 2009-ben 311, 2008-ban 218 db-os gyűjtemény díszítette óvodánk tereit. A projektet záró délelőtt folyamán együtt tevékenykednek óvodások, iskolások, óvodapedagógusok, tanítók és szülők egyaránt.

A „Jó gyakorlat” céljai A gyermeki aktivitás, motiváltság, kíváncsiság ébrentartása és kielégítése, a kreativitás előtérbe helyezése és a kompetenciaérzés kialakítása, fenntartása. Egészséges életmód szokásainak alakítása, fejlesztése. A gyermekek értelmi, érzelmi életének fejlesztése, szocializációjuk erősítése. Komplex cselekvés útján, felfedező jellegű játékos tevékenységek által a természet- és a környezetvédelem fontosságának megismertetése; az állatok védelmével kapcsolatos magatartás alakítása, fejlesztése.

A projekt segítse az óvoda-iskola átmenetet, az intézmények közti kapcsolatok mélyítését, illetve járuljon hozzá az óvodából iskolába került gyermekek utánkövetéséhez.

/Ford.: Devecseri Gábor/ Medvékkel, mackókkal kapcsolatos hiedelmekkel, irodalmi, zenei és vizuális alkotásokkal való ismerkedés. A.A.Milne: Bundás medve /Ford.: Devecseri Gábor/ „Ha én medve volnék, méghozzája nagy, avval nem gondolnék, esik-e vagy fagy: nem sokat törődném, fagyik-e vagy es - befedne a jó prém, méghozzá nemes!” 

A megvalósításhoz szükséges feltételek, eszközök Mindenekelőtt a lelkes, kreatív gyermekcsapat. Aktív, együttműködő, kooperálni képes pedagóguscsapat. Kíváncsi, érdeklődő vendégek. Felület a munkák el -ill. kihelyezéséhez, paravánok, tároló helyek, kiállítóhelyek, különféle vizuális tevékenységhez szükséges rajz-ill. egyéb papíreszközök, agyag, gyurma, nyomtató, CD lejátszó, projektor, fényképezőgép, továbbá az óvodai élet mindennapjaiban is használt oktatás- technikai eszközök. Igényes, változatos irodalmi és zenei anyag összegyűjtése.

A „Jó gyakorlat” jellemzői A projekt lebonyolítása során korszerű, gyermekközpontú pedagógiai-módszertani eljárások kerülnek alkalmazásra: kooperatív technikák, saját élmény, tevékenységközpontú pedagógiák, drámapedagógia, projektmódszer. A projektmódszert alkalmazása során minden gyermek érdeklődésének megfelelően komplexen dolgozhat fel egy-egy témát. A módszer biztosítja, hogy az egyéni fejlesztés differenciáltan történik, cselekedtetés által. A valódi tudást a gyermek maga fejti meg, tevékenység által sajátítja el. A gyermekek saját tapasztalataira, élményeire építve komplex módon, közvetlen tapasztalatszerzési lehetőségek sorát beépítve tevékenykedtetünk sok mozgással, mesével, zenével, vizuális és manuális tartalommal, a gyermekek sokszínű játéktevékenységét alapul véve.

Tehetséggondozás A projekt lehetőséget nyújt a különböző korú, és különböző területen tehetséges gyermekek bemutatkozására. Kiemelten kezeljük a vizuális tevékenységeket, melyek tervezése során figyelembe vesszük az egyéni képességekhez igazodó, különféle technikai megoldások ajánlását. A program során készült alkotások kiállítás keretében folyamatosan megtekinthetők, az elkészült gyermekmunkákon keresztül láthatóvá válik egyéni fejlődésük, kreativitásuk. Az együtt munkálkodás az óvodai élet sokszínűségét gazdagítja, a tehetséggondozó munkánk eredményességéhez nagyban hozzájárul.

A „Jó gyakorlat” alkalmazásának eredményei Alakul a gyermekek környezettudatos magatartása: a természetvédelemmel és a környezetvédelemmel, ezen belül az állatok védelmével kapcsolatos magatartásuk fejlődik. Alapvető környezeti- és természetvédelmi szabályokkal ismerkedhetnek meg a projekt során. Egészséges életmód szokásai megalapozódhatnak. A jó gyakorlat adaptálásával eredményesebb, hatékonyabb lesz az eltérő képességű és szocializációjú gyerekek megismerése, nevelése, fejlesztése. A gyermekek színes élmények során, tevékenységek közben ismerhetik meg a környező világot, a természetet: ezen belül a mackók világát. A projekt elősegíti a zökkenő mentesebb iskolakezdést, az intézmények közti kapcsolatokra pozitívan hat, hozzájárul az óvodából iskolába került gyermekek utánkövetéséhez. Eredményes és hatékony partneri együttműködés valósul meg széles partneri kör bevonásával.

A „Jó gyakorlat” adaptálása A jó gyakorlat bármely óvoda helyi nevelési programjához illeszthető, homogén és heterogén valamint HH/HHH, SNI gyermekeket integráló csoportokban is megvalósítható. Kiemelt szempont minden esetben a gyermekek egyéni fejlettségi szintje, a tevékenységszervezési módok változatos alkalmazása, a programban részt vevő gyermekek képességeinek szem előtt tartása.

A program segíti az élethosszig tartó tanulás képességének megalapozását, a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatását, a tehetség kibontakoztatását és a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelését. Elősegíti az óvoda-iskola átmenet zökkenő-mentesebbé tételét, egymás megismerését. A jó gyakorlat működésének eredményessége ellenőrizhető és értékelhető a partneri igény- és elégedettség visszajelzései alapján (szülő, gyermek, óvodapedagógus, fenntartó, iskola stb.) További ellenőrzési értékelési lehetőséget biztosítanak a szakmai hospitálások, csoportlátogatások (belső képzések), a gyakorlati munkáról készített kép- és videó anyagok elemzése, értékelése, bemutatása.

A több évre kiterjedő alkalmazás során a minőségi továbbfejlesztést szolgálták az intézmény partneri körének, és elsősorban a gyermekeknek a pozitív visszacsatolásai, egyéni ötletei. A projekt előkészítésére, a gyermekek ráhangolására nagyobb hangsúlyt fektethetünk az előző évek élményanyagának képes felidézésével, a gyermekek emlékképeinek előhívásával.

A „Jó gyakorlat” adaptációjához az intézmény tárgyi felszereltsége, kötelező eszközrendszere elegendő. Szükséges továbbá az óvodapedagógusok kreativitása, ötlettára, az innovációra való nyitottsága, a partnerek aktív bevonása a projekt előkészítése és megvalósítása során. Speciális humán erőforrást nem igényel. Óvodapedagógus, tanító adaptálhatja a jó gyakorlatot.

„Medvék és mackók” Érdeklődni lehet: „MACKÓVILÁG” PROJEKT 2011. FEBRUÁR 7.-25. KEDVES GYEREKEK! Óvodánk rajzpályázatot hirdet „Medvék és mackók” címmel, melyre szeretettel várjuk alkotásaitokat! Bármilyen technikát alkalmazhattok, továbbá az alkotások méretét is szabadon választhatjátok meg! Beérkezési határidő: 2011. február 18. péntek Az eredményhirdetés és a projekt záró napja: 2011. február 25. péntek Érdeklődni lehet: SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye 7682-Bükkösd, Ságvári E. u.3. Tel.:73/378-712

MACKÓVILÁG 2011. ARANY fokozat Tervezett programok: 2011.02.25. „MACKÓVILÁG 2011.” projekt ünnepélyes zárása. Tavaszvárás zenével, játékkal, verssel, mesével. „MEDVÉK ÉS MACKÓK” -rajzpályázat eredményhirdetése, díjak átadása. MACKÓVILÁG 2011. Kreatív kuckó Sokféle vizuális technika kipróbálása a zsírkrétázástól az agyagozásig. A SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye által szervezett „MEDVÉK ÉS MACKÓK” gyermekrajz-pályázaton nyújtott kimagasló teljesítményedért. ARANY fokozat Macikonyha Játszóház Mézes mackó és mézes kalács sütése. Méznyalakodás. Mézes gyümölcsök, magvak kóstolgatása. Változatos játéklehetőségek az óvodai játékeszközökkel. Építések, különféle konstrukciós játékok, társasjátékok, puzzle, stb. Morgonc Medve részére Iskolás kategória, 1. osztály Bükkösd, 2011.02.25.

A „Jó gyakorlat” tartalma: Projektleírás nyomtatott és elektronikus változatban, szöveggyűjteménnyel. Medvékről, a sarkvidékek állatairól készített prezentációt CD-n. A 2010-es „Mackóvilág-projekt” megvalósításáról készített prezentáció.

Amennyiben felkeltettük érdeklődését, szívesen ajánljuk megismerésre további jó gyakorlatainkat: Elérhetőség: www.educatio.hu „Egészségedre” témahét Kidolgozója: Györkő Edit

„Ügyes Mancsok” –Agyagozástól a fazekasságig az óvodában Kidolgozója: Gondos Gabriella

„Ősz kincsei” témahét Kidolgozója: Priskin Ágota

Óvodai beilleszkedést segítő program A TÁMOP 3.1.4.-08/2-2009-0005 pályázat keretében a 2009/2010-es nevelési évben kidolgozott innovációink „ÁTKAROLÓ” Óvodai beilleszkedést segítő program A hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek szüleivel való partneri együttműködés formái, módszerei az óvodába lépés előtt Főbb fejezetek Óvodánk története Helyzetelemzés Az óvoda kapcsolatrendszere Szociális feladatok, gyermek-és ifjúságvédelem Nemzeti, etnikai, kisebbségi feladatok ellátása A sikeres befogadás, beóvodázás folyamata Az óvodáztatást segítő, illetve akadályozó tényezők óvodánkban A sikeres beóvodázás feltételei Beóvodázásunk megvalósításának mérföldkövei Kommunikációs mátrix Befogadás az első interakciós térből, a családból Óvodai beilleszkedést segítő terv Összegzés Mellékletek

LUCA, A BOSZORKÁNY témahét

„KÉK BOLYGÓ” projekt

Napi fejlesztő tevékenységeinkkel, programjainkkal, módszereinkkel szeretnénk elősegíteni a gyermekek egészséges, harmonikus, és sokoldalú személyiségfejlődését. Változatos tartalmakat biztosítunk az egyéni és életkori sajátosságokhoz illeszkedően, hogy többféle helyzetben, módon, formában szerezhessenek közvetlen tapasztalatokat, ismereteket. Mindezekhez jó alkalmat teremtenek az óvodán belül, ill. kívül szervezett programjaink.

A kompetencia a alapú óvodai programcsomag témateveinek beépítése mellet folyamatosan dolgozunk a már megvalósult projektek, témahetek, egyéb innovációk, jó gyakorlatok leírásával, igényes dokumentálásával; továbbá szakmai programokon veszünk részt. Intézményünk több színes és változatos tevékenységformát kínál óvodásaink számára, melyek kidolgozása és megvalósítása óvodapedagógusaink szakmai munkáját dicsérik. Ezekből szeretnék bemutatni néhányat.

Rendszeres kirándulások, természetjárás

„Dömötör” témahét

„Márton lúdja” témahét

Adventi ünnepkör

Farsangolás, téltemetés

Folyamatosan: „Átkaroló” program, „Ügyes mancsok” HÓNAP TERVEZETT PROGRAM, TEVÉKENYSÉG Folyamatosan: „Átkaroló” program, „Ügyes mancsok” OKTÓBER „Ősz kincsei” témahét „Dömötör” témahét NOVEMBER „Márton Lúdja” témahét „Egészségedre!” témahét DECEMBER Adventi ünnepkör „Luca, a boszorkány” témahét JANUÁR Farsangolás FEBRUÁR „Mackóvilág” projekt MÁRCIUS „Kék bolygó” projekt ÁPRILIS Húsvéti ünnepkör TŰZ VÍZ FÖLD

Elérhetőségeink: SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye 7682 Bükkösd, Ságvári Endre utca 3.  73 / 378-712 Köszönöm a figyelmüket! Kiticsics Anikó óvodapedagógus