Online hirdetési piac 2011.03.22. Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Advertisements

[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 1-től.
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
Reklámhatékonyság növelése retargetinggel. A hatékony display kampány: minimális költséggel maximális konverzió. 2/10 Hogyan lesz hatékony egy kampány?
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 1-től.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
alklalmazott ország forgalom (2009) € 1,5 Mrd Már nem skandináv, már több mint €1,5 Mrd.
Hirdetési termékek – Display
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Online kreativitás Erőss Csaba. Mi is?
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
Hirdetési termékek – videó hirdetési megoldások Videó hirdetési megoldások  Összefoglaló neve azon hirdetési megoldásoknak, amelyeket.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
MÉDIAAJÁNLAT: MAMMUTMAIL.COM MAMMUTSHARE.COM.
Behavioral Targeting IH (Siófok) Vértes János.
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
PR BLOGOK BLOGPROMÓCIÓS CSOMAGOK Érvényes: március 14-től.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Listings: egy méltatlanul elfeledett milliárdos piac? Szávuly Krisztián Sanoma Budapest internet lapigazgató.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: január 1-től.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Biobi.eu AdFlan Right on target adflan.com Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete április 24. Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Médiaajánlat (2013) 1. Fiatalos kulturális portál, programajánló site Filmajánlók Könyvkritikák Koncertbeszámolók Gasztronómia Interjúk Kirándulás, szabadidő.
RICH MEDIA MEGOLDÁSOK június 11.. RICH MEDIA MEGOLDÁSOK Látványos, megkerülhetetlen hirdetési formátumok Kreatív, interaktív megoldásokra alkalmas.
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS RETARGETINGGEL A CEMP SALES HOUSE-NÁL Érvényes: május 19-től.
Valutaváltó szponzoráció ajánlat november 9.
Az adserver és adnetwork szerepe az online kampányokban.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
1 A bannernek is van szeme. Erre ma már megvannak az eszközök! 6.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
Small Data-ból Big Information Vértes János. Egy centes kérdésem: mennyi adatot logol havonta egy adserver, ha csak a legszükségesebbeket naplózza?
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
Ács Tamás Budapest Fotó: Paweł Urbaniak Webanalitika kutatói háttérrel...
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: október 17-től.
Hatékonyságmérés az online marketingben
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 2-től.
A Facebook marketing trendjei
Direkt marketing A digitális reklám eszközei Kemecsei Attila.
október Az erős online médiabrandnek komoly hozzáadott értéke van a hirdetések hasznosulása szempontjából.* *Szonda Ipsos – Index: Márkaérték.
a google adwords változásainak követése, a változások várható iránya
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 2-től.
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Tartalommarketing a Google Adwords-ben Hirdetésszövegek, melyek több és olcsóbb kattintásokat hoznak 7 tipp – garantált siker! Szaladják Linda.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
MINDEKÖZBEN ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 23-tól.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
Hatékonyságmérés az online marketingben
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Biobi.eu AdFlan Right on target Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
MÉDIAAJÁNLAT: MAMMUTMAIL.COM MAMMUTSHARE.COM.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Internet és kommunikáció
Előadás másolata:

Online hirdetési piac Erőss Csaba

Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?

Mit kell tudnunk az internetről

Internethasználat a világban

és a régióban Forrás

6 Az internet penetráció Magyarországon 55%

és a régióban Forrás

8 Hazai internetezők Forrás

Leglátogatottabb weboldalak Forrás 2010 április

Online hirdetések

11

Miben különbözik az internet Előny Hátrány Presztízsérték magassokan még mindig idegenkednek a használatától Befogadói szituációkedvező, interakciókönnyű „átkapcsolni”, reklámokat nem jelenítik meg Technikai adottságoknagyon jó, szinte minden megvalósítható; interaktív korszerűtlen számítógéppark (lassúság), önszabályozás Közönség-összetételiskolázott, magas jövedelmű, fiatalszéles rétegek elérésére korlátozottan alkalmas Célozhatóságrendkívül jó Hirdetési költségközepes, jól kalkulálható, alacsony produkciós költség, de tervezési és médiaköltségek vannak Rugalmasságrugalmasan változtatható ÉlettartamKözösségi médiában „ingyenes” jelenlétrövid, gyakori változtatás szükséges Jogi szabályozásViszonylagos szabadságerős önszabályozás, „saját törvények”, jogi szabályozás nehéz

Hazai online piac Forrás

Hirdetési típusok megoszlása Forrás

Display

Search

Listing

Display-ről bővebben

Méret a lényeg A gyakorlatban …

Speciális megjelenések • Beágyazott • Az oldal tartalma mellett, között megjelenő banner • Pop-up/under • Új böngésző ablakban megnyíló banner • Interstitial Interstitial • A kért oldal előtt megjelenő, teljes képernyős banner • Skyscraper (Lebegő felhőkarcoló) Skyscraper • Az oldal görgetésével mozgó, mindig látótérben maradó banner • Layer Layer • A weboldal fölötti rétegen megjelenő banner • Scroll Scroll • Az oldal megnyitásakor beágyazottként jelenik meg, de görgetéskor lebegőként viselkedik, azaz folyamatosan a látótérben marad. A hirdetés bezárását követően „visszaugrik” a helyére, a beágyazott zónába, és a továbbiakban ott lesz látható.

Speciális megjelenések • Peel (Szamárfül) Peel •Az a banner, mely a weboldal sarkában, egy legördülő szamárfül mögött válik láthatóvá • Expand (Méretet változtató) Expand •Hagyományos méretű banner, mely interakció hatására a területe többszörösét veszi fel • Böngésző ablakhoz ragadó Böngésző ablakhoz ragadó •A böngésző szélén (ált. alul) folyamatosan jelen lévő banner • Preroll/Postroll •Videó lejátszása előtt, után megjelenő hirdetés • Sidekick Sidekick • Egy olyan hirdetési forma, amely egy hagyományos, oldalba beágyazott flash hirdetésből indulva félretolja az oldalt, helyet adva egy másik zónában futó, nagyobb méretű hirdetésnek. Az oldalba ágyazott kreatív egy megadott részére történő kattintással aktiválható.

A jövő bannerei További videók

Mérhetőség

Mit mérünk Kampány közben: • Adview (ADV) – Reklám megjelenés • Click-Through (CT) – Kattintás • Click-Through Rate (CTR) – Átkattintási arány • Unique Visitor (UV) – Egyedi látogató • Post-view/action – Reklámmal való találkozás utáni viselkedés • Kampány után: •Demográfiai adatok •Márkaismertség

Mit mérünk Kampány közben: • Adview (ADV) – Reklám megjelenés • Click-Through (CT) – Kattintás • Click-Through Rate (CTR) – Átkattintási arány • Unique Visitor (UV) – Egyedi látogató • Post-view/action – Reklámmal való találkozás utáni viselkedés •Optimalizáció! • Kampány után: •Demográfiai adatok •Márkaismertség

Célozhatóság

• Böngésző • Domain • Dátum/Idő • Gyakoriság • Keresőszó • Bővítmények • GeoIP • Konkurencia kizárás • Képernyő felbontás • Mobil • Operációs rendszer • Felhasználói adatbázis • …M.O.R.E.

M.OR.E. Retargeting

Az online hirdetési piac felépítése

A hirdetés útja a felhasználóig • Marketing célok megfogalmazása • Kampány- • Kreatív- • Média- stratégia • Hirdetések megjelenítése • Targetálások biztosítása A hirdetést: • Látja (ADV) • Kattint (CT) • Elmegy a céloldalra (Post-action) • Tartalom • Közönség a hirdető számára

…és vissza • Kampány értékelése • Statisztika alapján a hirdetések optimalizálása • Független statisztika a szereplők számára a kampány futása közben • Kampányjelentés a kampány végén • Statisztika a tevékenységéről • Ez alapján később hirdetések a számára • Hirdetési helyek értékelése

Hirdetők Forrás

Hirdetők Forrás

Ügynökségek

Adserver

Adserver a gyakorlatban Weboldal szervere Adserver

Weboldalak Forrás

Weboldalak Forrás

Köszönöm a figyelmet! adverticum.com twitter.com/adverticum adserver.blog.hu facebook.com/Adverticum A prezentáció elérhető: w Erőss Csaba