NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Tehetséggondozás művészetek
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Vélemények a tehetségről
Irány a középszintű informatika érettségi
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
Piacképes programozói tudás a középiskolában
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Tehetség, tehetségazonosítás
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Mi leszek, ha nagy leszek?
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
Tantárgyi tanév-előkészítő informatika Szűcs Gergely
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A tehetségtantervek készítésének módszertana
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Harmadik matematikakönyvem
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
„Mindenki tehetséges valamiben ”
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
A tehetséggondozás aktuális kérdései Dr. habil Bodnár Gabriella egyetemi docens NYME BEPK intézetigazgató.
A verseny meghirdetője: Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete A verseny célja: az informatikában tehetséges diákok számára lehetőséget teremteni.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A verseny helyszíne a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI, Százhalombatta.
Mitől tehetség a tehetség? Székelyföldi Tehetségnap, június 18. Dr. Balogh László Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Magyar Tehetséggondozó.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Hogyan készülnek a HÓD kérdések?
Nemes Tihamér OKATV.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Kapcsolattartó hírlevélküldő rendszer
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Integrált áramkörök programozása
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Előadás másolata:

NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika

Tehetségek megszólítása  Hogyan keressük meg a tehetséges gyerekeket?  Hogy foglalkoztassuk őket?  Mi a célunk?

Tehetségről árulkodó jelek  Általános értelmesség  nagy szókincs,  gyors gondolkodás  pontos következtetések,  jó emlékezet,  tájékozottság,  kíváncsiság,  számokhoz, elvont fogalmakhoz való pozitív viszony  speciális képességek

Feladatok  Milyen típusú feladatokat adjunk a diákoknak?  Kreatív, alkotó munka  Gondolkodás, probléma megoldás, ésszerűsítés

A pedagógus feladata  Kognitív szféra: lehetőség biztosítása - önálló irányított tanulásra - tapasztalatcserére - hatékony tanulási képesség kialakítására - magasabb kognitív szinten való munkára  Affektív szféra: bátorítás - elmélkedésre - kérdés feltételére - kockázatvállalásra (a tévedés jogának érvényesítése)  Szociális szféra: segítségadás, hogy - tiszteljék az embereket - együttműködjenek az emberekkel - elfogadják a vezető szerepet - el tudják fogadni másságukat arrogancia és szégyenérzet nélkül

A pedagógus feladata KREATIVITÁS növelése  A divergens gondolkodás támogatása. FELADATELKÖTELEZETTSÉG erősítése  kíváncsiság, érdeklődés, tudásvágy,  szorgalom, kitartás,  becsvágy, teljesítményorientáció

Feladatok word- excel - csak minimális, inkább gondolkodtató feladatok programozás ? Grafikai feladatok- milyen szoftvereket használjunk? •MS paint -csak alapozás •GIMP •Photofiltre •Photoshop- nem ingyenes

Feladatok Grafika érdekességek  Free szoftverek használata, linket vagy magát a szoftver küldjük  Panoráma factory  Pálcika figurák (stickman ) animáció készítés  Photomorph  CD-DVD menükészítő

Feladatok  Weblapkészítés  Milyen szoftvereket hasznájunk?  frontpage 2003  Egyszerű 1 oldalas weblapok  Többoldalas weblap  Sablonok használata  Képek-animációk beillesztése  Egyszerű javascriptek beillesztése

Kapcsolattartás  ben kiküldjük a feladatokat, a gyerekek órán vagy otthon megoldják a feladatokat, a kapcsolattartó tanár összegyűjti és elküldi nekünk a megoldásokat, mi értékeljük őket.  Kommenteket is kérünk, hogy tetszett/nem tetszett a gyerekeknek, könnyű vagy nehéz volt, stb.

Verseny ?  Motíválja-e a gyereket, ha verseny keretek bonyolítjuk le ?  Minden feladatsort lepontozunk, a központi weblapon a pillanatnyi állás megtekinthető lesz  Ha verseny, akkor milyen díjazás? Tárgynyeremény, egyéb ?

Központi szakkör  Az Apáczaiban tartandó szakkörön weblapszerkesztés, grafika, video(?) ismeretek  A szakkör keretében elkészítenek egy weblapot, videot  Technikai eszközök használata (digit kamera, fényképező, lego robot)  Kapcsolódás a szakközépiskolásoknak tartandó szakkörhöz

Eredmény Kiemelkedő képességű gyerekek, akiket Tanulmányi versenyeken indíthatunk el Neumann verseny -Weblap és grafika kategória