Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan készülnek a HÓD kérdések?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan készülnek a HÓD kérdések?"— Előadás másolata:

1 Hogyan készülnek a HÓD kérdések?
Gellér Barnabás

2 A BEBRAS programról Informatikai Gondolkodást fejlesztő nemzetközi kezdeményezés Informatikaoktatás megvalósítása számítógép nélkül Teszt típusú verseny és kapcsolódó foglalkozások

3 Egy HÓD feladat lehetséges didaktikai céljai
Felkelti az érdeklődést az informatika iránt Feloldja az informatikával kapcsolatos averziókat Megmutatja az informatika sokszínűségét, felhasználási lehetőségeit és területeit Hangsúlyozza az IKT kultúrát és a nyelvre gyakorolt hatását Alaposabb és kreatívabb, továbbá hatékonyabb és eredményesebb IT-használatot közvetít

4 Feladatcsemeték nevelése
A feladatokat elkészítik a szorgos hódok Egy országos csapat megszűri a tovább küldendő feladatokat A nemzetközi csapat értékeli és kiválogatja a legjobbakat Egy műhelykonferencia keretén belül fejlesztésre kerülnek Kisebb csoportok saját igényeik szerint módosítják őket (DACHHU) Az elfogadott változatokat az egyes országok honosítják és testre szabják versenyükhöz Interaktív programot készítenek a feladathoz

5 A kérdések osztályozása
INF Információk megértése Adatreprezentáció (szimbolikus, numerikus és vizuális) Kódolás, titkosítás ALG Algoritmikus gondolkodás Programozási szempontok alapján USE Számítógépes rendszerek használata Keresők, , táblázatok Általános elvek, platform- és alkalmazásfüggetlenül STRUC Struktúrák Minták és szabályok Kombinatorika és diszkrét struktúrák (pl. gráfok) PUZ Puzzle Rejtvények és játékok (pl. mastermind, aknakereső) SOC IKT és társadalom Szociális, etikai, kulturális, nemzetközi és jogi kérdések

6 Mit várunk egy feladattól?
Legyen független szaktudástól, rendszerektől és alkalmazásoktól! Közvetítse a verseny céljait és fejlessze valamely kijelölt területet! Legyen rövid, szórakoztató, vonzó és eredeti! Mit várunk egy feladattól? Férjen el egy képernyőoldalon! Legyen valós probléma, amelyet érdemes tovább gondolni! Legyen meghatározható a feladat nehézségi szintje! Legyen politikailag korrekt és könnyen érthető!

7 Egy konkrét feladat fejlődése (2016-HU-02)

8

9 Megoldás: Ez informatika!
Katinak először a répát kell a salátába tennie. Az első összetevő csak az lehet, amelyik egyik táblán sem szerepel, mivel akkor nincs olyan összetevő, amit előtte kellene a salátába rakni. Például, ha az alma lenne az első összetevő, akkor az alma nem állhatna a répa melletti táblán. Ez informatika! A sorrend ilyen meghatározását az informatikában láncolt listának nevezzük. Gyakran akkor használják, ha egy kezdő elemtől megadott sorrendben szeretnének tovább lépegetni az egyes elemekhez. Ha minden elemünk adott és az elsőt keressük, az nehéz lehet – mint azt tapasztalhattad a feladat során. Ezért is szokták külön az első elemet is megjegyezni.

10 Egy konkrét feladat fejlődése (2016-HU-02)
Beérkezett magyar változat Tovább küldött angol nyelvű változat Visszakapott német nyelvű változat Véglegesített magyar Feladat Kép Kérdés Megoldás Miért informatika

11 Egy konkrét feladat fejlődése (2016-HU-02)
Kép Kérdés Megoldás Miért informatika

12

13

14

15

16 Egy konkrét feladat fejlődése (2016-HU-02)
Kép Kérdés Megoldás Miért informatika

17

18

19

20

21 Egy konkrét feladat fejlődése (2016-HU-02)
Kép Kérdés Megoldás Miért informatika

22

23

24

25

26 Egy konkrét feladat fejlődése (2016-HU-02)
Kép Kérdés Megoldás Miért informatika

27

28

29

30

31 Egy konkrét feladat fejlődése (2016-HU-02)
Kép Kérdés Megoldás Miért informatika

32

33

34

35

36 Az interaktivitás hiányának okai
Az iskolákban nem biztosított a megfelelő környezet A hód-élmény számítógép nélkül is teljes, csak a gyors kiértékeléshez szükséges A rossz esetek kizárása, a „visszafele” gondolkodás is fontos része a megoldási stratégiáknak Egy-egy „rossz” megoldáshoz, mint hibás gondolatmenethez vizsgálatot végezhetünk (következtetésekre juthatunk) Mivel a feladatok honosítását csak egy szűk csapat végzi, ezért nincs kapacitás az interaktív feladatok leprogramozására

37 Leküzdendő akadályok A korábbi feladatok átdolgozása, újrahasznosítása
Új feladatok készítése A hazai webes felület fejlesztése vagy csatlakozás a nemzetközi szerverhez (támogatók keresése) Terjeszkedés szociális hálózatokra (fb, twitter, stb.) A HÓDvilág népszerűsítése, történetek elkészítése A 7. HÓD év mesebeli világa

38


Letölteni ppt "Hogyan készülnek a HÓD kérdések?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések