NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika
Tehetségek megszólítása Hogyan keressük meg a tehetséges gyerekeket? Hogy foglalkoztassuk őket? Mi a célunk?
Tehetségről árulkodó jelek Általános értelmesség nagy szókincs, gyors gondolkodás pontos következtetések, jó emlékezet, tájékozottság, kíváncsiság, számokhoz, elvont fogalmakhoz való pozitív viszony speciális képességek
Feladatok Milyen típusú feladatokat adjunk a diákoknak? Kreatív, alkotó munka Gondolkodás, probléma megoldás, ésszerűsítés
A pedagógus feladata Kognitív szféra: lehetőség biztosítása - önálló irányított tanulásra - tapasztalatcserére - hatékony tanulási képesség kialakítására - magasabb kognitív szinten való munkára Affektív szféra: bátorítás - elmélkedésre - kérdés feltételére - kockázatvállalásra (a tévedés jogának érvényesítése) Szociális szféra: segítségadás, hogy - tiszteljék az embereket - együttműködjenek az emberekkel - elfogadják a vezető szerepet - el tudják fogadni másságukat arrogancia és szégyenérzet nélkül
A pedagógus feladata KREATIVITÁS növelése A divergens gondolkodás támogatása. FELADATELKÖTELEZETTSÉG erősítése kíváncsiság, érdeklődés, tudásvágy, szorgalom, kitartás, becsvágy, teljesítményorientáció
Feladatok word- excel - csak minimális, inkább gondolkodtató feladatok programozás ? Grafikai feladatok- milyen szoftvereket használjunk? •MS paint -csak alapozás •GIMP •Photofiltre •Photoshop- nem ingyenes
Feladatok Grafika érdekességek Free szoftverek használata, linket vagy magát a szoftver küldjük Panoráma factory Pálcika figurák (stickman ) animáció készítés Photomorph CD-DVD menükészítő
Feladatok Weblapkészítés Milyen szoftvereket hasznájunk? frontpage 2003 Egyszerű 1 oldalas weblapok Többoldalas weblap Sablonok használata Képek-animációk beillesztése Egyszerű javascriptek beillesztése
Kapcsolattartás ben kiküldjük a feladatokat, a gyerekek órán vagy otthon megoldják a feladatokat, a kapcsolattartó tanár összegyűjti és elküldi nekünk a megoldásokat, mi értékeljük őket. Kommenteket is kérünk, hogy tetszett/nem tetszett a gyerekeknek, könnyű vagy nehéz volt, stb.
Verseny ? Motíválja-e a gyereket, ha verseny keretek bonyolítjuk le ? Minden feladatsort lepontozunk, a központi weblapon a pillanatnyi állás megtekinthető lesz Ha verseny, akkor milyen díjazás? Tárgynyeremény, egyéb ?
Központi szakkör Az Apáczaiban tartandó szakkörön weblapszerkesztés, grafika, video(?) ismeretek A szakkör keretében elkészítenek egy weblapot, videot Technikai eszközök használata (digit kamera, fényképező, lego robot) Kapcsolódás a szakközépiskolásoknak tartandó szakkörhöz
Eredmény Kiemelkedő képességű gyerekek, akiket Tanulmányi versenyeken indíthatunk el Neumann verseny -Weblap és grafika kategória