Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
B2B-marketing - Bevezetés
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
A marketing alapkoncepciói
A marketing alapkoncepciói
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A marketingkoncepció.
Tevékenység alapú költségszámítás (Activity Based Costing)
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
Elméleti közgazdaságtan
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Bauer András - Berács József:
Termelésmenedzsment Production Management
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Marketing alapfogalmak
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Minőségbiztosítási ismeretek
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
Kiket keress, hogy az üzleted fejlődni tudjon? Farkas Attila
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
BME Üzleti gazdaságtan Andor György. BME Ismétlés ›1 Gazdaságpszichológiai alapok – motiváció, drive, homo oeconomicus –1.1 Motiváció, szükséglet és hasznosság.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A külső környezet elemzése
Vállalati terv bemutató
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Marketing I. előadás Kovács István
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati

Marketing orientáció Napjainkban többféle szemléletű vállalat működik egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmazza a marketinget, de a hangsúly más és más eszközön van. I: Termelési koncepció(felfogásmód) : alapvetően a nagy forgalom, kis haszon elvét kívánja megvalósítnai. Ezen koncepció szerint a fogyasztók széles körben hozzáférhető, olcsó termékeket és szolgáltatásokat részesítik előnyben. Fő hangsúlyt a magas termelékenységre fordítják. Az olcsó termék nem biztos hogy rossz minőségű-hanem korszerű technológiával előállított tömegáru. A marketing célja : az ár leszállítása, mert így a vállalat növelni tudja piaci részesedését. Kiindulópont: vállalat Középpontban: termelés Cernat Kati

Kiindulópont: vállalat Középpontban: termékfejlesztés II.: Termékkoncepció: Abból a feltételezésből indul ki hogy a fogyasztók a legjobb minőségű. egyedi terméket részesítik előnyben. A fő hangsúly a kiváló minősségű, korszerű, egyedi termékek előállításán van leginkább. A termékkoncepció következtében kialakulhat a „marketing rövidlátás”. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok annyira megkedvelik termékeiket, hogy közben elfelejtik hogy a fogyasztók igényei változnak. Kiindulópont: vállalat Középpontban: termékfejlesztés Cernat Kati

Kiindulópont: vállalat Középpontban:értékesítés, promóció III.:Értékesítési koncepció: eszerint a fogyasztó bizonytalan , nem tud dönteni, ezért ha magára hagyják nem helyesen választ, azaz nem vásárol eleget.A vállaslkozásoknak rámenősen kell segíteni a fogyasztót. Célja: a hatékony értékesítési és reklámtevékenység. Kiindulópont: vállalat Középpontban:értékesítés, promóció Cernat Kati

Kiindulópont: vevők változó igényei IV.: Marketingkoncepció: E szerint a vállalkozás csak akkor érheti el céljait, ha meghatározza a célpiacok szükségleteit és igényeit. Kiindulópont: vevők változó igényei Középpontban: megfelelő ajánlatok, megfelelő és optimálisan kombinált marketing eszközök kiválasztott célpiacokon a versenytársakénál hatékonyabban értéket teremteni, teljesíteni és közvetíteni Cernat Kati

A marketing alapfogalmai Szükséglet - igény kereslet Piac Termékek, szolgáltatások A marketing alapfogalmai Hasznosság érték és elégedettség Csere, ügyletek, kapcsolatok Cernat Kati

Akkor lesz belőle vásárlás (üzleti esemény) ha találkozik a kínálattal A szükséglet valamilyen hiányérzet, kielégítetlenség (Éhség, szomjúság, alvás, biztonság, szeretet, siker, önmegvalósítás stb.) A szükségletek kielégítésének rangsora van. a Marketing nem teremti, már előtte is léteznek – MASLOW A vásárlások többféle szükségletet is kielégíthetnek egyszerre. A szükségletek objektívek Az igény a szükséglet tárgyiasult formája, a hiány kielégítésének megfogalmazása Szükséglet +információ = igény Tudatos. Konkrét. Kulturális, társadalmi, természeti stb. tényezők által meghatározott (ugyanazt a szükségletet többféleképpen is ki lehet elégíteni A kereslet a piacon ténylegesen megjelenő igény Igény + vásárlóerő + vásárlási szándék Akkor lesz belőle vásárlás (üzleti esemény) ha találkozik a kínálattal Cernat Kati

Termékek, szolgáltatások Termék: az emberek a szükségleteikből fakadó igényeiket termékekkel elégítik ki (termék lehet egy szolgáltatás is). A termék átfogja mindazt, amely valamely szükséglet, igény kielégítésre felkínálható. A marketing feladata nem a termék jellemzőinek bemutatása, hanem a termékben foglalt előnyök eladása. szolgáltatás: helyettesíthető, megfoghatatlan, elválaszthatatlan, ingadozik, romlékony, differenciálatlan. . Cernat Kati

Hasznosság érték és elégedettség Hasznosság: a fogyasztók választanak a széles termékkörből, a választás alapja a hasznosság. A fogyasztó felméri, hogy szükségleteinek kielégítése szempontjából számára az egyes termékek mennyire hasznosak. Érték: ha egy termék több értéket képvisel, mint egy másik, akkor azt feltételezzük, hogy többet tud nyújtani az áráért. Az érték és a hasznosság ellentétes irányú is lehet, pl.: lehet, hogy nekem hasznosabb egy kis városi diesel autó, mint egy drága Porsche. Cernat Kati

Csere, ügyletek, kapcsolatok – Csere az érdekelt felek közötti tranzakció ( amelyben nem szükségszerüen van jelen a pénz ) Ügylet: két fő közötti értékcsere. Kapcsolatok: a jó marketing igyekszik hosszú távra szóló, bizalomra építő kapcsolatokat kiépíteni (eszközei: kiváló minőségű, megfelelő szolgáltatási hátterű, tisztességes vételárú, termékadás). Piac - a tömeges és rendszeres árucsere területe, az adás-vételek, árucserék összessége, a kereslet és a kínálat találkozási pontja Cernat Kati

Cernat Kati