„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Digitális világ A digitális reklám
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
A TUDATOS VÁSÁRLÁS Venni vagy nem venni?.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
Egy csoport sikeres ember, karrierjük csúcsán, mindegyiküknek jó állása, álom autók és házak tulajdonosai, meglátogatták hajdani egyetemi professzorukat.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
A tudatos élet alapelvei
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
Pénzgyárak és problémák Közgazdaságtan alapjai Bevezetés a földrajzba Márton János MFK13F – HUI3O0.
A hamisított és illegális növényvédő szereknek HuCPA.
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Béla gondolatai a házasságról
Feltűnt nekem, milyen zavarba ejtő tud lenni ez a kérdés: „Mit jelent: szeretni?”.
Albert Einstein idézetek.
“13 tanács egy életre".
Készítette: a Dalai Láma
Bizalom, bizalmatlanság, csalás
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Albert Einstein idézetek.
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Reklám etika.
Gondolkozz el…..
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Fülemüle informatika verseny
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Marketing mix.
„Sztárok” az irodalomban
Vizsga feladatok (Minta)
Ha álmaidat valóra szeretnéd váltani, nem szabad sokáig aludnod.
Fontos élelmiszerjogi szabályok KKV szemszögből. Szabályok a mindennapokra Ami egy KKV-nak nehezebb – Címkézés – Állítások – Fogyasztóvédelem – Nyomonkövethetőség.
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
8. Az eladásösztönzés.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
Avagy mire is emlékezem…
A hamisított és illegális növényvédő szereknek HuCPA
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) Mit szeretnék tudni? (Wonder) Mit tanultam? (Learn) Szabályos sokszög az alapja. Mindent meg szeretnék tudni velük.
Pozitív gondolatok.
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
2013. június Az Élet Igéje „De ha jót cselekesztek és ugyanakkor türelmesen szenvedtek, ez értékes Isten előtt.” (1Pét 2,20)
Helyettesítő termékek a tej esetében
Énekel: Zdenka Lorencová
Személyiségteszt.
8+2 TIPP a tuti hírlevélért!
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
A reklám centruma.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Az érzelmi zsarolás.
Bankreklám vagy szappanopera?
A vásárlási döntés folyamata
Reklám etika.
A piac és a piacgazdaság
MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN
A 8. parancsolat Ne lopj! (2Móz 20,15).
Előadás másolata:

„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”

 Utcán  Újságokban  Televízióban  Rádióban  Moziban  Világhálón  Gyakorlatilag mindenhol

 Ösztönöznek bennünket, hogy haszontalan dolgokat vásároljunk, amelyeket reklám nélkül eszünk ágában sem lett volna megvenni.

 A reklámszakemberek pszichológusokkal vizsgáltatták az emberi tudatot.(hátha ezzel rájönnek arra, miként lehetne még hatékonyabban forgalmazni egyes termékeket)

 Az első tudat:( a logikus gondolkodás síkja): itt fogalmazzák meg mit akarnak és miért.  A második tudat:(tudatalatti) Előítéletek, sejtések, félelmek, emocionális indítékok síkja.  A harmadik tudat:Nem csak, hogy nem vagyunk tisztában az igazi érzéseinkkel, de ha megismernénk őket, akkor sem beszélnénk róluk.  (az új kutatások a második és harmadik síkot igyekeznek felderíteni)

 Milyen hatással van életünkre?  Nem szabad elfelejteni, hogy a reklám egy részről hasznos: Új termékeket ismertet meg velünk.  Kevés reklám hívja fel arra a figyelmünket, hogy az adott termék milyen körülmények között nem használható.

 Használati utasítás, védjegy,  Eredeti célja nem a termék propagálása, de az ügyesen megfogalmazott használati utasítás betöltheti ezt a feladatot is.  Borzasztó, ha hemzseg az idegen szavaktól, szakkifejezésektől, s így a vásárló csak azt nem tudja meg, hogy miképpen is kellene használni a terméket.

 Tájékoztat a különböző árucikkek tulajdonságairól, előnyeiről.  Különböző furfangokkal rejtett vágyainkra, értékrendünkre, jó és rossz tulajdonságainkra is számít.  Sőt : Mindezt befolyásolni is akarja.

 Egyszerre sugallja a kitűnni vágyást és az egyformává merevedést.  Személyes, intim kapcsolatot szervez közöttünk és a tárgyak között.

 Kínos helyzetbe hozza az eladót, mert túlzó, ha nem egyenesen hamis állításokat tartalmaz.  Kifejezetten félrevezetésre törekszik.  Felhajtja az árakat, különösen az újságokét.(több papírra nyomdafestékre, képre van szükség)  Fölhígítja a televízióműsort.  Olyan dolgok megvásárlására ösztönzi az embereket, amelyekre valójában nincs is szükségük.  Pazarlásra ösztönöz, pedig annak a pénznek sokkal jobb helye is lenne.

 Fölcsigázza az érdeklődést és aztán nem elégíti ki.  Pazarlásra ösztönöz, pedig annak a pénznek sokkal jobb helye is lenne.  Elszegényíti nyelvünket, mert lejárat bizonyos fogalmakat.  Korlátozza az embert a választása szabadságában.  Fölforgatja az értékrendünket és szokásainkat.

 Segít az eladónak megfelelő és ésszerű tanácsok adásában.  Elősegíti a versenyt a különböző gyárak között és ezzel lenyomja az árakat.  Jobb minőségre ösztönzi a termelőket.  Alacsonyan tartja az árakat, mivel növeli az összfogyasztást.  A hirdetési bevételek lehetővé teszik, hogy az újságok olcsóbbak legyenek.

 A bűntudat.(azt sugallja a feltételezett vásárlónak, hogy ha nem használja a reklámozott árucikket, helytelenül cselekszik, sőt vétkes)  A Szakértő szava garancia: (pl: fogkrém reklámok, vagy ismert emberek által reklámozott termékek)

 A férfi vásárlót a nő veszi le a lábáról:(ellene szól, hogy gyakran elvonja a figyelmet a termékről)  Az ismétlés: ez a leggyakrabban alkalmazott fogás.  Ár és presztízs: az ár nem a vásárlás legörömtelibb része, de a presztízs jóvoltából mégis pozitívummá vált.(különbözök azoktól, akiknek nincs rá pénzük)

 Ismert műalkotások felhasználása: a műalkotások értékéről mindenki meg van győződve.. Mivel a Nagy Művész alkotásait illik ismerni, a vele kapcsolatos áru a műveltséget tükrözi.

 A reklám és a propaganda gyakran hasonló eszközökkel él.  Reklámon az árucikk propagandáját értjük, melynek a legfontosabb célja, hogy a fogyasztókat fokozott vásárlásra bírja.  A propaganda ezzel szemben a szellemi dolgok, gondolatok, ismeretek népszerűsítését jelenti.

 Pl.: A cigarettás dobozokon: A dohányzás súlyosan károsítja Ön és környezete egészségét-  Ha egy árucikk reklámozását megtiltjuk a gyártók igyekeznek kijátszani azt:A termék nevét egy ártalmatlan árucikkre pl.. pólóra, öngyújtóra, tollra nyomtatják.