TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Györök Beáta - szakmai vezető, Gárdonyi Óvoda - Gárdonyi Tagóvoda
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
„Kompetencia alapú oktatás, egyenl ő hozzáférés megvalósítása innovatív intézményekben Tiszaalpáron” „Egy embert nem taníthatsz meg semmire, csupán segíthetsz.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
Újabb kalandba kezdünk …
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP /08/2. pályázata keretében Projektindító nap augusztus.
Előadás másolata:

TÁMOP 3.1.4-08/2-2008-0028 „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson Kedvezményezett: Jászárokszállás Város Önkormányzata

5123 Jászárokszállás, Árpád tér 1. Pályázó Jászárokszállás Város Önkormányzata 5123 Jászárokszállás, Árpád tér 1.

Pályázat Kedvezményezett: Jászárokszállás Város Önkormányzata Képviselő: Gergely Zoltán Kapcsolattartó: Nagy Gábor

Pályázat adatai Feladat-ellátási helyek 1.Széchenyi István Általános Iskola, Óvoda és Zeneiskola Kossuth u. 16. 2.Széchenyi István Általános Iskola, Óvoda és Zeneiskola Köztársaság tér 15.

Támogatás összege 1.Óvoda 6.999.366 Ft 2. Iskola 24.998.594 Ft Összesen: 31.997.960 Ft

A pályázat megvalósítása A projekt kezdete: 2009. 04. 01. A projekt befejezése: 2010. 08. 31. A szakmai program fenntarthatósági ideje: 5 év

Motiváció A pályázat alapvető célja A projekt indokoltsága

Pályázat vezetői /pályázati szint/ Projekt menedzsment Projekt menedzser: Csomor János Projektasszisztens: Bobák Tiborné Pénzügyi vezető : Tóth Lászlóné

Pályázat megvalósítói /1. feladat-ellátási hely/ Óvoda Szakmai vezető: Balogh Gyuláné Koordinátor: Csikós Lászlóné Implementálók: Soós Jánosné Szabó Zoltánné

Szakmai megvalósítók Soós Jánosné és Szabó Zoltánné Komplex óvodai program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Katica csoport Soós Jánosné és Szabó Zoltánné

Pályázat megvalósítói /2. feladat-ellátási hely/ Iskola Szakmai vezető: Antal Péterné IKT asszisztens: Kiss Béla Implementálók /programcsomag bevezetők/: Kovácsné Tősér Zsuzsanna Sándor Józsefné André Péterné Érsekné Kácsor Edina Bankáné Mező Katalin Kaszabné Ócsai Klára

Pályázat megvalósítói /2. feladat-ellátási hely Kötelező tevékenységek megvalósítói: Antal Magdolna Jakus Sándorné Petőné Gyenes Mária Kötelező tevékenységek segítői: Selyemné Kovács Anna Balogh Zsuzsanna

Szakmai megvalósítók Szövegértés-szövegalkotás(anyanyelvi kommunikáció) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 1.a osztály Kovácsné Tősér Zsuzsanna

Szakmai megvalósítók 1.Szövegértés-szövegalkotás(anyanyelvi kommunikáció) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 3.a osztály Sándor Józsefné

Szakmai megvalósítók 5.b osztály Érsekné Kácsor Edina 1.Szövegértés-szövegalkotás(anyanyelvi kommunikáció) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 5.b osztály Érsekné Kácsor Edina

Szakmai megvalósítók 5.c osztály André Péterné 1.Szövegértés-szövegalkotás(anyanyelvi kommunikáció) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 5.c osztály André Péterné

Szakmai megvalósítók Matematika kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 5.a osztály Bankáné Mező Katalin

Szakmai megvalósítók Életpálya-építési (kezdeményező készség és vállalkozói kompetencia kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása 7.b osztály Kaszabné Ócsai Klára

Szakmai megvalósítók Tantárgytömbösített oktatás bevezetése választott területen 7.a és 7.c osztály Antal Magdolna földrajz Jakus Sándorné biológia

Szakmai megvalósítók Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása ( választott műveltségterület) 6.b osztály Ember és társadalom Petőné Gyenes Mária

Szakmai megvalósítók a pályázat feltétele a tanulói laptop programhoz való csatlakozásnak, iskolánk három tanterem teljes kiépítésére, felszerelésére pályázott a pályázat keretén belül az IKT-val segített tanórák aránya ( a programba bevont tanulócsoportok implementációban érintett összes tanóráihoz képest) 25%

Szakmai megvalósítók a laptop program megvalósítói: (pályázati idő alatt) Bankáné Mező Katalin Érsekné Kácsor Edina Kaszabné Ócsai Klára

Projektben vállalt egyéb tevékenységek Óvoda pedagógiai program átdolgozása szakmai együttműködés kialakítása választott partnerrel szakmai együttműködés beépítése a nevelési programba önálló innováció, jó gyakorlat készítése

Projektben vállalt egyéb tevékenységek Iskola pedagógiai program átdolgozása szakmai együttműködés kialakítása választott partnerrel szakmai együttműködés beépítése a nevelési programba önálló innováció, jó gyakorlat három hetet meghaladó projekt megszervezése, megvalósítása

Projektben vállalt egyéb tevékenységek témahét megszervezése moduláris oktatási program megszervezése tanulói laptop program megvalósítása átfogó innováció, elégedettségi felmérés készítése, megjelentetése jó gyakorlat átvétele

Egyéb, pályázati tevékenységek projektnyitó rendezvény tantestületi felkészítő rendezvény záró rendezvény egyéb rendezvény, konferencia „C” típusú hirdetőtábla elhelyezése a megvalósítás helyszínén sajtó és rádió megjelenés

Egyéb, pályázati tevékenységek internet megjelenés, honlap szerkesztés sajtótájékoztató PR-film készítés

Továbbképzések /pályázati szint/ projekt menedzser projektasszisztens szakmai vezetők koordinátor 60 óra/ fő 1. Változásmenedzsment, projektmenedzsment (30 óra) 2. Új oktatásszervezés az intézményben

Továbbképzések /1. feladat-ellátási hely/ Óvoda 120 óra / fő 1.A kompetenciafejlesztő óvodai oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés (30 óra) 2. Óvoda-iskola átmenet (30 óra) 3. Hatékony gyermek-megismerési technikák (30 óra) 4. Informatikai alapozó képzés (30 óra)

Továbbképzések /1. feladat-ellátási hely/ Óvoda 5. A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés (150 óra) A 4. informatikai képzés minden óvónő számára biztosított a pályázatban

Továbbképzések /2. feladat-ellátási hely Iskola 120-90 óra / fő 1. Kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés (30 óra) 2.Projektpedagógia (30 óra) 3.Tanórai differenciálás heterogén csoportban (30 óra) 4.Tevékenységközpontú pedagógiák (30 óra)

Továbbképzések /2. feladat-ellátási hely Iskola 5. Tanulás tanulása (30 óra) 6. Infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés (30 óra) 7. Egyéni fejlesztés, tanulóközpontú oktatás ( 30 óra) 8. A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés (150 óra)

Továbbképzések /2. feladat-ellátási hely Tantestület számára biztosított képzések: A hatékony együttnevelésre felkészítő tantestületi képzés ( 30 óra) Mérés-értékelés képzés / a képzés célja egy szoftverrel segített mérés-értékelési keretrendszer megismerése, használatának elsajátítása / (30 óra)

Szaktanácsadók, mentorok Előkészítés során: Komplex intézményi szaktanácsadó IKT helyzetelemző szaktanácsadó

Szaktanácsadók, mentorok Megvalósítás során: IKT mentor-szaktanácsadó IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó Intézményi folyamat-szaktanácsadó Komplex intézményi mentor-szaktanácsadó

Eszközök / 1. feladat-ellátási hely/ Óvoda kompetenciafejlesztő óvodai programcsomag nevelési eszközei hordozható számítógép 4 db nyomtató 1 db

Eszközök / 2. feladat-ellátási hely/ Iskola kompetencia alapú tankönyvek és programcsomagok ( tanulói, tanári) kompetencia alapú taneszközök, segédletek (tanulói, tanári) kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök (térképtár, digitális tananyagok, feladatbankok)

Eszközök / 2. feladat-ellátási hely Iskola hordozható számítógép 11 db nyomtató 1db

TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0028 A sikeres megvalósítás reményében kívánok mindenkinek a 2009/2010-es tanévre jó egészséget, kitartást, türelmet! Sok sikert a pályázathoz! Köszönöm a figyelmet! Csomor János