A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák
Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák / A design szerepe • design = terv, tervezés • általában véve: olyan tervezési folyamat, ami a kitűzött cél elérését segíti • formatervezés példa: bútor design Mit értünk „design” alatt?
Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák / A design szerepe • webdesign = internetes sztenderdeket figyelembe vevő tervezési folyamat • nem csak grafikai értelemben! (tartalomszervezés, interakció mechanizmusa, technológia is) • továbbra is érvényes a definíció: olyan tervezési folyamat, ami a kitűzött cél elérését segíti Mit értünk „webdesign” alatt? Milyen fő „webdesign” egységekről beszélünk ma? • online reklám (részletesebben) • website (érintőlegesen)
Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák / A design szerepe • online reklám: látogatottság generálása a website-on • website: részletes információ átadása, üzleti tevékenység támogatása Látogatottság alapszabálya • online hirdetés -> website (egyszerűbb: internet előtt ülő ember) • offline hirdetés -> website (bonyolultabb, magasabb belépési költség) Mi a cél?
Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák / A design szerepe • más: a reklám nem maga az üzenet (bővebb tartalomhoz vezet) • a kitűzött cél nem az üzenet átadása, hanem az „átkattintás” • technológiai határok szabadabbak mint más médium esetén Website • más, mint az egyéb tájékoztatási formák: nonlineáris információközlés • a kitűzött alapcél, hogy minden információt tartalmazzon amire a látogatónak szüksége lehet (+ egyedi üzleti célok kiszolgálása) • komplex témakör: ergonómia, felhasználói felület design, grafikus design, stb. Online reklám
Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák / A design szerepe • hagyományos – tudjuk, hogy reklám, kereskedelmi csatornákon keresztül publikált („banner” típusú) • vírusmarketing – nem mindig tudjuk, hogy reklám, a fogyasztók terjesztik („vicces üzenet” típusú) Online reklám
Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák / A design szerepe • ha érdeklődést felkeltő módon van megvalósítva az ismert technológiai kereteken belül • ha olyan interakcióba lép a látogatóval ami bevonódást eredményez (példa - EPICA)példa - EPICA • ha feszegeti az általunk ismert technológiai kereteket, kreatívan használja a lehetőségeket (példa)példa • ha új technológiai lehetőségeket vezet be a piacra (példa)példa • rossz irány: „mozgó print hirdetésként” kezelni a bannert Online reklám – banner típusú – mit adhat a design a sikerhez?
Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák / A design szerepe • ben érkező állomány (fotó, rajz, film, PPT, Excel, Word, HTML, Flash animáció, interaktív alkalmazás, játék, website link..) • „Hálózat segítségével továbbított reklámüzenet, mely élvezetes és / vagy értékes élményt nyújt.” • Az élmény megosztása a motiváció a terjesztésre • Példa: Microsoft Xbox – lejátszás világszerte • Példa: adidasfilm.com – „kisegítő” médiumadidasfilm.com Online reklám – vírusmarketing típusú – miről szól?
Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák / A design szerepe • Regisztrációk gyűjtése (Példa)Példa • Eladások növelése (Példa)Példa • Image kommunikáció erősítése (Példa)Példa • Átpozícionálás, image változtatás kommunikációja (Példa)Példa • Promóció üzemeltetése (Példa)Példa • Termékinnováció bevezetése (Példa)Példa Website – pár példa az üzleti célok design által megvalósuló támogatására
Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák / A design szerepe Köszönjük a figyelmet! Bővebb információ: