REFORMPEDAGÓGIA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALTERNATÍV PEDAGÓGIÁK
Advertisements

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A Fortepan fotómúzeum képeiből mazsoláztam.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Teljes néven:Babits Mihály László Ákos
Turbók Arnold Bertalan
Carl Gustav Jung ( ) orvosi egyetem
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
Montessori pedagógia.
Alternativitás az oktatásban
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
Főbb Irányzatok, elvek és módszerek Szekeres Bea 14/f
„Hozzon a gyermeknek mindenki, amit tud: játékot, zenét, örömet...”
Giuseppe de Finetti: Casa della Meridiana. Milano,
A pedagógia alapjai 2. előadás Neveléstörténeti adalékok, Az intézményes nevelésügy Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia és Neveléstudományok Kar.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
Waldorf- pedagógia.
Reformpedagógiai irányzatok Magyarországon
Az óvodai nevelés alapelvei
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
A nevelési színterek „rendszertana”
REFORMPEDAGÓGIA.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Szeretet, türelem, tolerancia
A nevelési-oktatási program előzményei
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
NEVELÉSELMÉLET.
XX. századi neveléselméletek
Pedagógiai antropológia
Bevezetés a neveléstudományba
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
TÁMOP /1/B komponens 7. sz. alprojekt.
Történelmi áttekintés. 1696–1725 – I. Péter önálló uralkodása 1703 – Pétervár alapítása 1721 – I. Péter felveszi a császári címet 1725–1741 – a palotaforradalmak.
A pedagógiai program készítése
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
Óvodamódszertan II. fokozati vizsgára.
Szeretettel köszöntöm
Inklúzív nevelés Magyarországon
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Út a sikeres tanuláshoz
Történelmi áttekintés. Uralkodások – 18. század I. Péter ( –1725)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A szakiskola jelene és jövője
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
PESTALOZZI Svájci pedagógus - munkásságában
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

REFORMPEDAGÓGIA

Maria Montessori 1870-1952 1899 - gyógypedagógiai intézet 1907 - „casa dei bambini” 1909 - „Módszerem könyve” 1929 - Nemzetközi Montessori Szövetség 1870-1952

Pedagógiai -pszichológiai alapelvei Hagyjuk a gyermeket önállóan cselekedni Gyermekhez méretezett környezet A nevelés alapelve: a gyermek aktivitása -- lehetőség az érzékszervek fejlesztésére, az önálló tapasztalatszerzésre.

Módszerek - Eszközök A napirend Érzékszervi fejlesztő eszközök Foglakozási formák A Montessori intézetek belső világa A tanítás tartalma

A Montessori pedagógia Magyarországon 1912 - az első Montessori óvoda Burchard-Bélaváry Erzsébet - 1927-1944 - óvoda - 1928-1941 - iskola 1933 - Magyar Montessori Egyesület

A Waldorf pedagógia A koncepció antropológiai alapjai - az antropozófia Az egyedfejlődés - 0-7 év -a világ érzékszervi befogadása - 7-14 év- engedelmes példakövetés - 14-21 év- az autonóm ítéletalkotás kora - 21-28 év a bölcsesség kora Rudolf Steiner 1861-1925

A Waldorf iskolák A Waldorf iskolák sajátosságai Az epochális oktatás Az euritmia Waldorf iskolák Magyarországon 1926-1932 Göllner Márta iskolája

Peter Petersen - Jena Plan Osztályrendszer helyett - csoportok Alsósok: az 1-3. iskolai év tanulói 7-9 évesek Középső csoport a 4-6. iskolai év tanulói 10-12 évesek Felsősök csoportja a 6-8. iskolai év tanulói 12-14 évesek Ifjúsági csoport a 8-10. iskolai év tanulói 14-16 évesek 1884-1952

Művelődési alapformák Beszélgetés Játék Munka Ünnep