A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

Csernátoni Katalin május 22. Biztos Kezdet-mentorképzés
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK, ÚJ FELADATOK A NEVELÉSI TANÁCSADÁSBAN
Peőcz Veronika Béki Andrea
Sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek utáni normatív hozzájárulások
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Változások a közoktatásban Kaposvár, augusztus 25.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
Az együttnevelés jogszabályi háttere
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
2012. évi költségvetés (oktatást érintő)
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Információs nap szeptember 8..
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Integráció és inklúzió
2011.évi költségvetés Aranyosiné Borsodi Éva közoktatási szakért ő Tel.:
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Hegyiné Pallaghy Szilvia április 2.
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Előadás másolata:

A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai Szakszolgálat-Marcali

A Magyar Köztársaság évi költségvetéséről A Magyar Köztársaság évi költségvetéséről  Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátásának finanszírozása évben ( 3. sz. melléklet alapján)

Normatív hozzájárulások néhány jellemzője Normatív hozzájárulások néhány jellemzője  A hozzájárulás mértéke évig jellemzően az adott költségvetési évre, vagy azon belülre volt meghatározva  A évi költségvetés a tanév rendjéhez igazodóan tartalmazza a hozzájárulás mértékét

A normatív hozzájárulások jellemzőjének jelentős változása évben  a hozzájárulás a tárgyévi költségvetési év egészére, vagy részére szólt (kivéve kétéves költségvetési törvényben két költségvetési éves időszakra)  Költségvetési törvény szerint a NEVELÉSI és A TANÉV időszakához igazodik a hozzájárulás időtartama

Az igénylés két jól elkülöníthető időszakra bomlik  2010/2011. nevelési évre, tanévre  2010.költségvetési évben időarányosan 4 hónapra 2011.költségvetési évben időarányosan 8 hónapra

A két időszak igénylésének mutatószámait megalapozó ellátott létszámok  általában a as tanügyi statisztika tényleges létszáma 4 hónap  általában es évi tanügyi statisztika létszáma 8 hónap

Közoktatási kiegészítő hozzájárulások Sajátos nevelésű gyermekek, tanulók nevelése,oktatása  Fajlagos összeg: Ft / fő / év költségvetési évben költségvetési évben 8 hó Gyógypedagógiai nevelés,oktatás az óvodában és az iskolában

Igényelheti az helyi önkormányzat által fenntartott:  Óvodában  Fejlesztő iskolában  Általános iskola 1-8  8 évfolyamos gimnázium 5-8  6 évfolyamos gimnázium 7-8  Középiskola  Szakiskola  Szakképző intézmény  Gyógypedagógiai konduktív pedagógiai rendszerű iskolai oktatásban rehab. Szakvélemény alapján

Az igénylés feltételei 1.  a Magántanuló /rehab. Vélemény 5/2003.ESzCsM rendelet 1paragrafus 1 bek Orvosi szakvélemény alapján Legalább heti 8 tanítási óra egyéni felkészítés  b. 60% visszahelyezett tanulók valamint a folyamatos figyelemmel kísérés alatt lévők 2 évig jár a hozzájárulás  c. 160% jár a testi, érzékszervi, súlyos, középsúlyos ért. fogy., autista, halmozottan fogyatékos SNI után

Az igénylés feltételei 2. • d. 80% jár a beszédfogyatékos,enyhe értelmi fogy. a megismerő funkció vagy a viselkedésében organikus okokra visszavezethető tartós és súlyos rendellenessége miatt SNI. • e. 60% jár a megismerő funkció, vagy a viselkedés fejl. Organikus okokra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenessége miatt SNI.

Korai fejlesztés, gondozás Fajlagos összeg: Ft/fő /év 4/2010./l.19/OKM rend.25§ Feltétel: rehab.szakvélemény alapján 0-3 év heti 2 óra 3-5 év heti 4 óra egyéni 0-3 év heti 4 óra 3-5 év heti 6 óra csoportosan

Fejlesztő felkészítés Fajlagos összeg: Ft/fő/év a 4/2010./l.19/OKM rend.28.§ Feltétele: rehab. szakvélemény egyéni fejlesztő felkészítés keretében egyéni heti 8 óra csoportosan heti 10 óra

Pedagógiai szakszolgálatok normatívái 8.Számu melléklet I. Kiegészítő támogatások egyes közoktatási feladatokhoz • 1.Pedagógiai szakszolgálat Ft/fő/év Feltétele:ha a KT.tv.33.§. 4-5.bekezdés,a 34.§. és a 4/2010./l.19./OKM rend. valamint a 3/A.§. foglaltak szerint szervezik meg

8.sz.melléklet Ill. Többcélú kistérségi társulások támogatása Feltétel:három közszolgáltatási feladat közül egy közoktatási intézményi és szakszolgálati, a szakszolgálati feladatok közül legalább kettőt kell vállalni. •Továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás Fajlagos összeg: 2000 Ft/fő/év Feltétele:2010. költségvetési évben költ. évben 8 hó Legalább 1 alkalommal • Nevelési tanácsadás,gyógyped. tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás,fejlesztő felkészítés,logopédiai ellátás, gyógytestnevelés. Fajlagos összeg : Ft./fő/év

További feltétele a fentieknek:  Logopédiai ellátás, gyógytestnevelés esetén heti egy alkalom  Nevelési tanácsadás esetén terápiás gondozás 2010 évben legalább hat alkalom  Gyógyped. tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás,fejlesztő felkészítés esetén a 4/2010./l.19/OKM rendelete szerint  Kétszeresét veheti igénybe helyben /lakóhelyén,vagy iskolájában/ történik a fejlesztés kivéve pályaválasztási

További támogatás lehívási lehetőségek a pedagógiai szakszolgálatok számára További támogatás lehívási lehetőségek a pedagógiai szakszolgálatok számára 5. számú melléklet 12. Esélyegyenlőséget,felzárkóztatást segítő támogatások  az iskolapszichológusi-hálózat fejlesztésének támogatásához a többcélú kistérségi társulásokban  pedagógiai szakszolgálatok szervezéséhez  pedagógus szakvizsga továbbképzés szakmai szolgáltatások igénybevételének támogatása Támogatást a fenntartók igényelhetik, 2010.márc. 15-i rendelet alapján 14. Közoktatás-informatikai fejlesztési feladatok támogatása  informatikai eszközök korszerűsítésére, fejlesztésére és működtetésével összefüggő beszerzések támogatása /feltételek a fentiek/. 17.Új Tudás Műveltségprogram keretében a pedagógusok anyagi ösztönzését szolgáló támogatások  az SNI gyermekekkel foglalkozó gyógypedagógusok támogatása - 138/1992./x.8./ Korm. Rend. alapján

„ Mindegy,hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük ás általuk.”

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Dr. Gergőné Babina Jusztina Elérhetőségeim: telefon: