A közszolgálati műsorok 2. Előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
Közszolgálati televíziózás és rádiózás
Média Összefoglalás.
Változások a Médiatörvényben
MGM Channel Csatorna a mozirajongók szórakoztatására minőségi mozifilmekkel és a mozizáshoz kapcsolódó egyéb tartalommal Széles műfajválasztékban kínál.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
Múlt és jövő. Közösségteremtés Értékes programok Fiatalok érdekképviselete Nemzeti szabadelvű és keresztény értékrend A magyar kultúra továbbadása Környezetünk.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
LifeNetwork – a csatornáról  A LifeNetwork egy olyan életmód csatorna, mely hiteles, közérthető, mégis szórakoztató módon ad választ egészséggel, életmóddal,
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Pápa Városi Televízió.
Olcsóbb és több demokrácia! A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai az olcsóbb választásért.
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
A média funkciói.
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
Budapest, január. Tulajdonosi háttér: National Geographic Television, FOX International Channels Magyarországi jelenlét: 1998 július Műsorszolgáltatás.
DPR kommunikáció alapelvei
A Szépség Világnapja 2007Október 14. thália színház A szépség a női lélek pompája, csodálatos varázslata, megérdemli, hogy a Világ megünnepelje! A Lélekkutató.
MÉDIATÉKA Az Egyetemi Könyvtár multimédiás szolgáltatása
Kábeltelevízió Mi a kábeltelevízió? Földfelszínről, műholdról és optikai kábelen érkező csatornák kábelhálózaton történő továbbítása az előfizetőknek.
Talentum tábor Kulturális és Oktatási Minisztérium főtámogatásával.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
ATL - mit hirdessünk és hol?
A szlovák nyelvtörvény és a mögötte húzódó szlovák- magyar ellentét háttere Vass Ágnes Nemzetközi tanulmányok Pannon Egyetem Témavezető: Dr. Molnár Anna.
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
Örökség fesztivál. A Pécsi Napokra idén szeptember 15 és 25 között kerül sor. A tizenegy napos összművészeti fesztivál a baranyai térség egyik legszéleskörűbb.
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
Másság-tisztelet vagy személyi méltóság: a társadalompolitika válaszútja Kővári János
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
A háború és a modern fegyveres erő
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
Miért szoktunk le a közszolgálati médiáról? Van még alagút és fény? A magyar közmédia küldetése és lehetőségei Budapest, június 16.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Budapest, január. Tulajdonosi háttér: National Geographic Television, FOX International Channels Magyarországi jelenlét: 2006 november Műsorszolgáltatás.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
E-KULTÚRA 2001 Interfórum november 14. Kovács Márta, Budapesti Művelődési Központ.
Feladatok 4. Dia (5 pont) Cím kiemelése „Megnövesztés” effektussal. Sorozat hossza jobbről beúszva jelenjen meg. A kép „pörgéssel jelenjen” meg. A sorozat.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Avagy mire is emlékezem…
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
GOTHARDO-SOKK Iskolarádió Gothard Jenő Általános Iskola Szombathely, Benczúr Gyula út 10.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
A tömegkommunikáció.
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár
Állampolgári jogok és kötelességek
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
MENT Ő HÍRADÓ OMSZ számára készített híradó 1. Számú melléklet.
AZ EURÓPA RÁDIÓ MISKOLC TÖRTÉNETE. A TÁRSASÁG CÉLJAI november 23-án kezdte adását szerződést kötött a Magyar Rádióval /Kossuth Rádió Reggeli.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Kárpát-medencei Magyar Könyvtárosok Konferenciája Csongrád, május 30. A magyar kultúra szerepe a Kárpát-medencében 1 Dr. Nagy Mihály Emberi Erőforrások.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A SZÁMITÓGÉP A TELEVÍZIÓS MŰSORSZERKESZTÉSBEN
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
LEADER, Identitás, Sport
Előadás másolata:

A közszolgálati műsorok 2. Előadás A közszolgálati és kereskedelmi média összehasonlítása

Közszolgálati Kereskedelmi Műsorpolitika Kulturális érték-orientált Piac-, illetve profitorientált műsorpolitika A társadalom egészének készíti műsorát, A 18-49 éves fogyasztókat célozzák meg Műsorkínálatuk szélesebb, színesebb Reklámvonzó műsorok Minőségi műsorok Alacsony tartalmi színvonal, felszínesség Konzervatívabb, ritkábban változó struktúra Nyugati minták szerint gyakori változások Finanszírozás Költséges saját gyártású műsorok Olcsó vásárolt sorozatok Túlméretezettek, bürokratikusak Alacsony működési költségek, költséghatékonyság Bevételek: Előfizetés, költségvetési támogatás, reklám Csak reklámbevételek Jellemző az alulfinanszírozottság Gazdasági gondjaik nincsenek Újságírók-függetlenség Objektivitásra törekvés Gazdasági érdekek diktálnak Politikai kiszolgáltatottság Gazdasági kiszolgáltatottság Sok státuszos újságíró – bejutni nehéz – nehéz kikerülni Külső munkatársak foglalkoztatása Könyörtelen humánpolitika Felkészült szakemberek speciális ismeretekkel (sport, vallás, gyerek műsorok szerkesztői. Rámenős, arrogáns stilus az elsődleges, tartalmi háttérismeret másodlagos

A televíziós műsor felosztása, csoportosítása Hírműsorok – Tájékoztató műsorok Szolgáltató műsorok – Ismeretközvetítő műsorok Kulturális műsorok – Szórakoztató műsorok Filmek

Hírműsorok Hírek, Híradók, Sporthírek meteorológia Háttérműsorok Bel és külpolitikai magazinok, Kerekasztal-beszélgetések, Parlamenti közvetítések Választási műsorok, közvetítések, Állami ünnepek közvetítései

Szolgáltató műsorok Reggeli magazinműsorok (Részben hírháttér műsorok) Gazdasági műsorok mezőgazdasági Gazdasági ingatlanbörze Szabadidő és hobbi műsorok Magazinok, (kutyamagazin, horgászműsorok) élő stúdió műsorok (ablak, Szórakoztató műsorok Könnyűzenei műsorok, kabaré műsorok, talkshow, portréműsorok, megasztár Gyerek és ifjúsági műsorok Szombat-vasárnap délelőtti gyerekműsorok, esti mesék, Oktató műsorok Iskolásoknak szóló Felnőtteknek szóló Kisebbségeknek, fogyatékosoknak szóló műsorok: Életet az életnek, Csellengők Határon túl élő honfitársaknak szóló műsorok Vallási műsorok: Vallási hírek Vallási magazinok Istentisztelet közvetítések A nézők életvitelét segítő műsorok: rendőrségi magazinok, jogi műsorok, egészségügyi műsorok

Kulturális műsorok Anyanyelv ápoló műsorok Irodalmi műsorok, versek, portrék, színházi közvetítések Zenei műsorok operák, koncertek, operettek, könnyűzenei koncertek, cigány zene, népzene, néptánc Művészeti műsorok, Sajátgyártású dokumentumfilmek, portrék

Filmek (Vásárolt műsorok Mozifilmek Akciófilmek, szórakoztató filmek, filmklasszikusok, művészfilmek Amerikai filmek, európai filmek, magyar filmek, egyéb nemzeti filmalkotások Dokumentum filmek Az angolszász területen minden ismeretterjesztő film dokumentumfilm. A természetfilm is az. Nálunk megkülönböztetjük a dokumentum filmet az ismeretterjesztő filmektől. A dokumentumfilmek mélyebb tartalmú történelmi vagy társadalmi témákat dolgoznak fel. Tévéfilmek, tévéjátékok A készítők figyelembe veszik, hogy nem hatalmas mozivásznon nézik, hanem képernyőn. Kevesebb totálkép, kevesebb statiszta, kevesebb szereplő. Vannak kivételek, olyan tévéfilmek is készülnek, amelyek elérik a mozifilmek költségeit. Egyes mozifilmeknek, tévéfilmes változatai is készül. Sorozatok, szappanoperák,

Filmek (Vásárolt műsorok Ismeretterjesztő filmek Nagyon sok szempont szerint csoportosíthatók: Téma szerint: Természetfilmek, Útifilmek történelmi filmek, Szabadidő filmek, Tudományos Művészeti filmek Sportfilmek Életkor szerint: Gyerekfilmek, kamaszfilmek, nyugdíjasfilmek, Nemek szerint: férfiaknak, nőknek szóló filmek Művészeti és tudományos filmek

Egyéb műsorelemek Bemondók Csatornaazonosítók Előzetesek Társadalmi hirdetések Reklámok,

A műsorok csoportosítása más szempontok szerint is történhet 1. információs műsorok 2. film műsorok 3. kulturális és oktató műsorok 4. gyerek műsorok 5. sportműsorok 6. szórakoztató műsorok 7. promóciós műsorok

Műsorszerkesztés A televíziók adásideje: 18-24 óra A műsor fele-kétharmada ismétlés A műsorrács készítése Sávos szerkesztés – félórás sávokra osztják a napot. A legértékesebb műsoridő a 18-23 óra közötti főműsoridő Szombat-vasárnap a napközben is nézett idő Van nyári téli műsorrács, a váltás szeptemberben és május végén történik A nyár kevésbé értékes, jelentősen esik a nézők száma A csatornák egymással versenyeznek a nézőkért.

Műsorszerkesztés A főműsor-időre koncentrálnak, napközben mindenki igyekszik minél olcsóbb műsort adni. A nagyobb kereskedelmiek szappanoperákat, betelefonálós műsort, a kisebbek teleshopot adnak, a közszolgálatiak ilyenkor sütik el a senki által nem nézett etnikai, hátrányos helyzetűeknek szóló, oktató műsorokat. Igazán éles verseny a két nagy kereskedelmi csatorna között folyik, a nézők elcsábítása érdekében szinte minden megengedett. Rendszeres büntetéseket szenvednek el, ennek ellenére mindig a törvény határán lavíroznak. A rádió esetében nincs ilyen megkülönböztetés, ott az egész nap értékes.

Az egyes műsorcsoportok sajátosságai: Hírműsorok - dinamikusan fejlődik, ma már a világ minden pontjáról élő bejelentkezés, akár háborút is közvetítenek. - ebben élen jár a CNN, a BBC és a hírügynökségek - Ma az emberek zöme a televízióból szerzi az információkat a világról - a hírműsorok a kereskedelmi televíziók arculatát is meghatározzák, sok néző ez alapján azonosítja a csatornát - a hírek és híradók napszakok szerint változnak. Az esti főműsoridőben adott a legnézettebb, a késő esti intellektuálisabb - a csatornák próbálják elkerülni, előzni egymást, hogy adott időben inkább őket nézzék.