Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

TÁMOP /1, TÁMOP /2 Nyomonkövetés.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
IMIR monitoring és információs rendszer
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
A DAOP as időszak eredményei különös tekintettel Bács-Kiskun megyére Kúsz Tibor DARFÜ Kht.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
Projektek pénzügyi elszámolása
Magyar Vívó Szövetség Állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásrend.
Az Európai Területi Társulások évi támogatására kiírt pályázat (A pályázat kódja: ETT-14) Szilágyi Orsolya Támogatási Főosztály Közigazgatási és.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Projekt Partneri Jelentés készítése
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
T Á J É K O Z T A T Ó A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett támogatás igénybevételének.
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Projektzárással kapcsolatos teendők
Pénzügyi lebonyolítás és a Pályázó- tájékoztató felület
Európai Visszatérési Alap évi / évi allokáció szeptember 26.
Európai Menekültügyi Alap évi allokáció szeptember 18.
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
Vállalati tanácsadás - sikeres pályázók, sikeres pályázat a Közép-Dunántúlon.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Projekt adatlaphoz csatolandó dokumentumok 1. célterület Nyilatkozat a Helyi Akciócsoporttal való együttműködésről Nyilatkozat honlapon történő megjelenésről.
Technikai és gyakorlati segítségnyújtás Kifizetési kérelem feltöltéséhez Pályázati Tájékoztató felület az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
Kifizetési igénylések feldolgozása során felmerült problémák, gyakorlati tapasztalatok Javaslatok, Tippek, Tudnivalók az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
TÁMOP Projektindító nap PÉNZÜGYi elszámolás II.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság 1 Bonyhádi Emese OKTF NHI Támogatás Elszámolási Főosztály.
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A program pénzügyi feltételei, elszámolások.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP /C- Telephelyfejlesztés Projekt finanszírozás Harsányi Andrea KDRFÜ Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit.
Monitoring tájékoztató nap július 8. Budapest TÁMOP /1/A és TÁMOP /2/A/KMR Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel.
A cégeket érintő közbeszerzési szabályok jelentősebb változásai az új Kbt. alapján Előadó: dr. Starcsevics Balázs közbeszerzés tanácsadó Első Magyar Önkormányzati.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Röviden a közbeszerzésről
Pályázati információs nap Június 15.
Tájékoztató Fórum Kifizetési kérelem
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
Előadás másolata:

Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása VÁTI Nonprofit Kft. Partneri szeminárium 2012. október 18.

Az első szintű ellenőrzés folyamata

A Partneri Jelentés A Partneri Jelentés (Partner Progress Report, továbbiakban PPR) készítése előtt figyelmesen olvassanak el valamennyi kapcsolódó útmutatót (nyilvánosság, P.I.H, elszámolási útmutató, IMIR Front Office kézikönyv, stb) Az aktuális partneri jelentés csomag a program honlapjáról letölthető http://www.husk-cbc.eu/ Minden projekt partner partneri jelentést készít az adott beszámolási időszakban megvalósított saját projekt tevékenységeire, valamint az adott beszámolási időszakban felmerült és kifizetett (+15/30 nap) saját költségeire vonatkozóan. A PR nyelve: ANGOL

A Partneri Jelentés alapja Támogatási szerződések (ERFA + hazai társfinanszírozás) és a pályázat (Application Form) ERFA TSZ: projekt szintű jelentés (LP felelőssége) Társfinanszírozási TSZ: projektrész szintű jelentés Elszámolási időszak: Támogatási Szerződésben rögzített 4 havi ütemezés Partneri jelentés benyújtásának határideje: jelentési időszak végétől számított 15 naptári nap (időközi), ill. 30 nap (záró) - beérkezés dátuma! Költségfelmerülés hiányában jelenteni nem, DE értesíteni kell az első szintű ellenőrzést

A Partneri Jelentés benyújtása Papír alapon – egy eredeti és egy másolati példány Eredeti példány Jelentés (PPR-szakmai és pénzügyi): a Projekt Partner által cégszerűen aláírt, lebélyegzett eredeti dokumentum számlák és/vagy azzal egyenértékű számviteli bizonylatok nyilatkozatok (alátámasztó dokumentumok) meghatalmazás (amennyiben releváns) Másolati példány számlákból és azon alátámasztó dokumentumokból, melyek eredeti példánya a partner tulajdonát képezi és azokat visszakéri (helyszíni ellenőrzés alkalmával az FLC az eredeti dokumentumok meglétét ellenőrzi) Elektronikusan: IMIR 2007-2013 rendszer Front Office felületén keresztül

Partneri Jelentés benyújtásának formai követelményei Gyűrűs dossziéban, Cheklistnek megfelelően, költségvetési soronként elválasztva

Partneri jelentés tartalma Partneri jelentés (IMIR 2007-2013 rendszeren keresztül) Szakmai előrehaladás (saját projektrész tevékenységei) Pénzügyi elszámolás (felmerült és elszámolási időszakban (+15/30 nap) kifizetett költségek) Előleg elszámolás összesítő (IMIR 2007-2013 rendszeren keresztül) ÁFA nyilatkozat Számlák/egyenértékű bizonylatok Alátámasztó dokumentumok – piaci ár igazolása Checklist – benne partner nyilatkozatai Nyilatkozat a visszakért eredeti dokumentumokról Nyilatkozat a projektben résztvevő személyekről Amennyiben releváns: módosítások alátámasztó dokumentuma További segítség számunkra minden kiegészítő nyilatkozat

Szakmai jelentés megvalósított tevékenységek, elért eredmények a projekt kezdésétől a beszámolási időszak végéig státuszjelentés a tevékenységekről (hol tart)- eltérések bemutatása megvalósított tevékenységek, elért eredmények az adott beszámolási időszakban – partnerség nyilvánosság kapcsán végzett tevékenységek partnerekkel való együttműködés felmerült problémák elvégzett tevékenységek, elért eredmények leírása indikátorok közbeszerzésekkel és piaci ár igazolással kapcsolatos információk a jelentést a Projekt Partner cégszerű aláírásával és bélyegzőjével kell ellátni

Pénzügyi jelentés a projekthez kapcsolódó, az adott beszámolási időszakban felmerült és kifizetett (+15/30 nap) költségeket tartalmazza a beszámolási időszak végéig felmerült, de a jelentés benyújtási határidejéig ki nem fizetett költségekről a következő beszámolási időszakban kell jelenteni kötelező a meghatározott formátumban benyújtani eredeti számlákat (egy másolati példánnyal együtt) szükséges benyújtani, amit hitelesítő bélyegzővel ellátva visszaküldünk alátámasztó dokumentumok (pl. szerződések, teljesítés igazolások, „végtermékek”, stb) PPR benyújtása előtt javasolt a dokumentáció teljességének ellenőrzése (Checklist alapján) kitöltésében segítség a Front Office kézikönyv

Piaci ár igazolása Szokásos piaci ár igazolása: - közbeszerzés (Kbt-nek megfelelően) - 3 összehasonlítható árajánlat Bruttó 1000 Euro feletti beszerzések esetében: - ”Nyilatkozat a piaci ár igazolására” című dokumentum - Árajánlatkérő - 3 árajánlat 3 ajánlatnak rendelkezésre kell állnia összehasonlíthatóak kell legyenek egymástól és partnertől független ajánlattevőktől kell származni! az ajánlatok a megrendelés időpontjához képest nem lehetnek 3 hónapnál régebbiek! - Bírálati összefoglaló készítése összességében legkedvezőbb ajánlat elfogadása esetében (tartalmi elvárás útmutatóban)

Hiánypótlás maximum 2 alkalom / partneri jelentés első alkalom: a hiánypótló levél kiküldésének napjától számított 8 naptári napon belül szükséges a partnernek benyújtania a hiányzó dokumentumokat második alkalom: legfeljebb 7 naptári nap, de a két esetben max. 15 naptári nap a VÁTI Nonprofit Kft. rövidebb hiánypótlási határidőt is szabhat, amennyiben a Hitelesítési Nyilatkozat kiadásának határideje ezt szükségessé teszi sikertelen hiánypótlás következménye: - PPR elutasítása - elfogadás a nem megfelelő tételek levonása után (a nem elfogadott költségek kizárólag a következő PPR-ben számolhatók el, későbbiben nem)

A Partneri jelentés elfogadása az első szintű ellenőrzés (FLC) megállapítja az elszámolható költségek összegét kiállítja a Hitelesítési nyilatkozatot (Declaration on validation of expenditure) visszaküldi a bélyegzővel hitelesített eredeti számlákat és partner által visszakért eredeti dokumentumokat A partner feladata: eljuttatni a Hitelesítési nyilatkozatot a vezető partnernek!

Köszönöm figyelmüket! Fuchs Klaudia kfuchs@vati.hu Nemzeti kontroller VÁTI Nonprofit Kft. Európai Együttműködési Programok Igazgatósága Központi Ellenőrzési Osztály