BALATONFŰZFŐ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA IRINYI JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY BALATONFŰZFŐ 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Sport XXI. triatlon 2010 évi közgyűlési beszámoló (2010 május 1.)
IRINYI JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA és ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY
Mi a SPORT? Meghatározott szabályok szerint, időtöltésül vagy versenyszerűen folytatott testgyakorlás.
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
MINDENNAPOS TESTNEVELÉS
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálata egy komplex ifjúsági szolgáltató rendszer egy eleme a kortárssegítés Ifjúsági iroda, közösségi tér Felkereső ifjúsági munka.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
TÁMOP / „Önkéntes (Pont) Te magad légy!”
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
A tanulók válaszai a tanulmány kérdéseire (5700 válaszadó alapján)
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
A testnevelési tanterv.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
Menedzsment, struktúrák az egyéni sikersportágakban Versenyképesség?
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az UP-nevelés távlatai Magyarországon Dr. Szabó Tamás és csapata NUSI UP-nevelési Igazgatóság III. Országos Edzői Kongresszus, 2008.
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Katonai Testnevelés helyzete a Központi Kiképző Bázison
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Az egészséges életmód és a stressz
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Sportkoncepció és szervezeti megvalósítása a Debreceni Egyetemen
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Komplex egészségnevelési kísérleti program ökoiskolák számára
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
SPORTISMERETEK EDZÉSELMÉLET CSIK FERENC ÁLTANÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM KÉSZÍTETTE: LEITNER JÓZSEF.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Testnevelés, mozgás, sport szakmai munkaközösség
Egészség és sport.
Egészséges élet – egy életen át II.
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
KINCSKERESŐ TEHETSÉGKUTATÓ PROGRAM
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

BALATONFŰZFŐ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA IRINYI JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY BALATONFŰZFŐ szeptember 29.

Sport és egészségnevelés Az Irinyi Ált. Isk. és AMI mint Ökoiskola határozottan képviseli a fenntarthatóság, a környezettel harmonikus (környezetbarát, egészséges) életvitel pedagógiai értékeit. A sportemberré vagy sportoló emberré nevelés szolgálja a fenti célokat. Iskolánk mottója: A sportolást értéknek tekintő attitűd kialakítása. „Olyan sportélményekhez kell hozzásegíteni a gyermekeket, melyek egész életükre szóló elkötelezettséget eredményeznek a fizikai aktivitás iránt”(Európai Sport Charta)

Mire vagyunk büszkék? • Magyarországon 54 közoktatási típusú sportiskolai módszertani központ működik szeptember 1. óta. • Kevés iskola van, amely nem megyeszékhelyen működik • Iskolánk egyedüli abban, hogy a vízisportokra alapozva folytatja a tevékenységét

Miért fontos ez nekünk? •O•O•O•Olyan közismereti és egészségnevelési modellt kívánunk megteremteni, melynek segítségével képesek lesznek tanulóink a későbbi önálló életmódvezetésre.

Mit teszünk ennek érdekében? • A sporton keresztül az egészség megőrzése,megszilárdítása. • Tanulók közti hátrányok kompenzálása, esélyegyenlőség megteremtése • Motorikus képességek fejlesztése • Sokoldalú mozgásműveltség kialakítása • Sportági ismeretek közvetítésén keresztül a gyermek alkati, pszichikai tulajdonságainak leginkább megfelelő sportág kiválasztása • A mozgás játék, verseny és a sportolási igény kielégítése. • Az egész életen át tartó fizikai aktivitás igényének kialakítása.

Legfőbb céljaink: • Alapvető cél: a diákok klasszikus értelemben vett sportemberré, sportoló emberré válása • A cél eléréséhez elengedhetetlen: • Az egész életen át tartó testkulturális tevékenység kialakítása • A tudatos pszichomotoros cselekvőképesség kompetenciájának megalapozása • Alapvető viselkedési minták kialakítása és alkalmazása a testnevelés eszközeivel • Az egészséges életmódra való törekvés belső motivációvá válása • Igény felkeltése az esztétikus test és a helyes testtartás kialakítására

Milyen sportágakat művelhetnek tanulóink? • Úszás, triatlon • Vízilabda • Vitorlázás • Kosárlabda • Labdarúgás

SPORTLÉTESÍTMÉNYEK SportágLétesítmény Télen, nyáron tornaterem Balaton Uszoda   Városi Stadion Balaton Uszoda  kikötő- Városi Stadion 

Együttműködő partnereink: • Balatoni Delfinek Vízilabda Egyesület • Magyar Vízilabda Szövetség • Nemzeti Sport Központok Balaton Általános Olimpiai Központ • Nitrokémia Vitorlás Klub • Veszprémi triatlon Egylet • Fűzfői Atlétikai Klub Kosárlabda Szakosztály • Fűzfői Atlétikai Klub labdarúgó Szakosztály • Pápai Utánpótlás-nevelési egyesület labdarúgó Szakosztály

Beiskolázás A sportiskolába oldalági beiskolázás is lehetséges, tehát az ötödik osztályba is vehetünk fel új tanulókat. Ezzel hosszú távra biztosíthatjuk Balatonfűzfőn az évfolyamonkénti két osztályt. A sportiskolai tanterv átjárhatóságot biztosít, a közismereti részét bárki elvégezheti. Ugyanolyan végzettséget ad, mint bármely más helyi tanterv, hiszen a Nemzeti alaptantervre épül.

Tanulóink fizikai állóképességének aktuális állapota • 0-20,5 pont:igen gyenge • Gyenge fizikai állapota miatt a mindennapi tevékenységének maradéktalan elvégzése, legtöbb esetben olyan fizikai-szellemi megterhelést jelent, hogy rendszeresen fáradtnak, kimerültnek érzi magát. • (A figyelem terjedelmének, tartósságának növeléséhez, közérzetének - átmeneti - javításához igen gyakran különféle élénkítő szerek, esetenként gyógyszerek fogyasztására van szükség. Hajlamos a gyakori megbetegedésre. Immunrendszerének a kisebb fertőzések, könnyebb megbetegedések leküzdése is igen gyakran komoly megterhelést jelent.) • 21-40,5 pontgyenge • Az egész napi tevékenységétől gyakran elfárad, a nap végén levertnek, kimerültnek, rosszkedvűnek érzi magát, egyik napról a másikra nem tudja kipihenni fáradtságát. • 41-60,5 pontelfogadható • A rendszeres mindennapi tevékenységtől már ritkán fárad el, de tartós, váratlan többletmunka már erősen igénybe veszi. • 61-80,5 pontközepes • Elérte azt a szintet, amely elegendő ahhoz, hogy egészsége stabil maradjon, azaz tartósan kiegyensúlyozottan, jó közérzettel élhessen. E szint megtartásához is heti 2-3 órás időtartamú, rendszeres testedzés szükséges. Az egészség megőrzése érdekében a továbbiakban (a későbbi élete folyamán) is törekednie kell legalább e szint megtartására. • ,5 pontjó • Ezt a szintet általában azoknak sikerül elérni, akik valamilyen sportágban alacsonyabb szintű szakosztályban, illetve amatőr szinten rendszeresen edzenek, versenyeznek. (E szintet elérők, amennyiben élsportolókká szeretnének válni, minél előbb kezdjenek hozzá az alapvető kondicionális képességeik magasabb szintre emeléséhez, fejlesztéséhez.) • ,5 pontkiváló • E szintet elérők már fizikailag jól terhelhetők, az általuk választott sportágban (élsportolóként) kiváló eredményeket érhetnek el. • A Hungarofit felmérésen kívül a vízilabdás osztályban, e speciális esetre való tekintettel év elején, és év végén mérjük az úszás távolságát adott idő alatt, valamint az úszás technikáját. • A többi osztályban év végén kívánjuk felmérni tanulóinkat három úszásnemben (gyors, hát, mellúszás) 50m-es távolságon.

Minősítő kategóriák Igen gyenge Gyenge Kifogá- solható KözepesJóKiválóExtra 12 fő 39 fő 59 fő 61 fő 55 fő 14 fő 5 fő

Eredményeink • Országos versenyek • Mezei futóverseny • Úszóverseny • Triatlon • Vízilabda • Megyei döntőkön való részvétel atlétika,úszás, labdarúgás, triatlon, kosárlabda, vízilabda sportágakban • A sportosztályokban egyértelműen kimutatható a a Hungarofit felmérésekben a magasabb minősítő kategóriákba való ugrás • Lényegesen kevesebb a mulasztási arány a sportosztályokban