KIR – a lehetőségek tárháza

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Szervezetfejlesztési Program
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
A nevelési-oktatási program előzményei
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Oktatási reformok tapasztalatai Pest megyei Tanévnyitó Tanácskozás Augusztus 31. Halász Gábor Országos Közoktatási Intézet.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
BEVEZETŐ.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az országos mérések megújult rendszere
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Barcsák Marianna KPSZTI
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

KIR – a lehetőségek tárháza Salomvári György: KIR – a lehetőségek tárháza

Az előadás tematikája KIR evolúció 1997-tól napjainkig Hogyan tovább, KIR? Nemzetközi trendek KIR adottságok KIR – a lehetőségek tárháza Összefoglalás

1. KIR evolúció 1997-tól napjainkig 1997. Pályázat a Művelődési és Közoktatási Minisztérium „A közoktatás információs rendszere tervezésére és a számítógépes közoktatás statisztikai adatszolgáltatás rendszerének kifejlesztésére” 1999. KIFIR felvételi algoritmus a világ élvonalában (Gale – Shapley matematikai modell alapján) 2001. Térinformatikai rendszer a KIR-ben 2002. Wap.kir.hu – KIR funkciók mobiltelefonon

1. KIR evolúció 1997-tól napjainkig 2003. Digitális aláírás a közoktatásban – pilot projekt terv 2005. ISO/IEC 27001:2005 auditált KIR információbiztonsági irányítási rendszer 2010. Országos kompetenciamérés információs rendszere a világ élvonalában 2013. Új fejezetet nyitunk: Komplex KIR fejlesztés TÁMOP 3.1.1 keretében

1. KIR evolúció 1997-tól napjainkig 1997 – 1998: papír alapú adatgyűjtés 1999 – 2002: számítógépes programok CD-n, kezdetben floppys adatküldés 2003 – 2012: internet 2013 – mobil kommunikáció

2. Hogyan tovább, KIR?

3. Nemzetközi trendek „Big Data” „Big data”: a számítástechnikai forradalom ötödik hulláma. A világon rendelkezésre álló adatmennyiség 90%-a az utóbbi két évben keletkezett. A világon az adatközpontokon keresztül zajló adatáramlás az idei évben becslések szerint 2,6 zettabájt lesz. (1 071 200 000 000 db DVD) Kulcskérdés: Hogyan tudunk a rendelkezésre álló adattengerből információkat kinyerni és azokat mire használjuk?

3. Nemzetközi trendek Az Intel® Teach Program egy kutatásokkal alátámasztott, világméretű szakmai fejlesztési program, amelynek célja, hogy a tanárok a technológiai eszközök hatékony használatával tegyék színvonalasabbá a 21. századi tanulást. Microsoft felajánlásaként minden köz- és felsőoktatási intézmény ingyenes igényelheti az úgynevezett Digitális Oktatási Alapcsomagot. A megoldáscsomag része – többek között – az intézményi és diáklevelezés, a csoportmunka, az intranet, vagy éppen az előadás-sugárzási és videokonferencia-lehetőség is Acer és az Európai Iskolahálózat – táblagép projekt Az EUN és az Acer egy új szemléletű módszertani kísérletbe kezdett, elindította a táblagépek iskolai tesztelését. Résztvevő országok: Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Törökország, Portugália, Észtország.

3. Nemzetközi trendek Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája A BIZOTTSÁG KÖZLEMÉNYE, Brüsszel, 2010.3.3. COM(2010) 2020 „Uniós szinten a Bizottság a következő célokon fog munkálkodni: A nem formális és informális tanulás elismerésének ösztönzése” „… el kell vezetnie az élethosszig tartó tanulás elveinek alkalmazásához”

3. Nemzetközi trendek Egyéni tanulási módszerek - mintapélda

3. Nemzetközi trendek USA: No Child Left Behind: kiemelt cél a személyre szabott tanulásszervezés támogatása és kivétel nélkül minden tanuló számára optimális tanulási környezet biztosítása Korea: 2015-re kivonják a forgalomból a papírra nyomott tankönyveket, az összes tananyagot digitalizálni fogják. A bevezetésekor nagy polgárjogi tiltakozást kiváltó koreai oktatási információs rendszer hagyományos statisztikai jellegű adatgyűjtésre épül.

3. Nemzetközi trendek Nagy-Britania: RAISE online nevű rendszer: is egyéni tanulói adatok elemzését teszi lehetővé. Ennek használatát az angol állami iskola felügyelet, az OFSTED ajánlja a felhasználók széles körének. Lookred cég: a tanulói szintű elemzések itt különösen látványos formában jelennek meg: a tanulóknak „arcuk van”, azaz a fényképüket látva, az arcokra „rá-zoomolva” lehet az adataikat elemezni Ausztrália: Iskolai Mérési, Értékelési és Tájékoztatási Rendszer (School Measurement Assessment and Reporting Toolkit - SMART): egyéni tanulói nyomon követésen alapul, és részben szülők tájékoztatását, de döntően a tanárok szakmai támogatását szolgálja

3. Nemzetközi trendek Hunya Márta Eminent Konferencia, Genova 2012. november 12-13. Egy átlagos mai osztályteremben biztonsággal mozogna egy száz évvel ezelőtti tanár, ez semmilyen más intellektuális vagy ipari környezetre nem igaz. Európa és Amerika oktatáspolitikusai és tanárai intézményesen vonakodnak a technika által kínált lehetőségek kihasználásától, és ezért egyre jobban eltávolodik egymástól az oktatás és a valóság.

3. Nemzetközi trendek Dr. Halász Gábor Beszámoló az OECD oktatási információs rendszerekről tartott munkaértekezletéről, 2010. október 14-15, New York A tanulói szintű adatokon alapuló oktatási információs rendszerek új generációja várható. A folyamatosan gyűjtött, minden egyes tanulóra kiterjedő, egyéni tanulói szintű adatokra épülő oktatási adatrendszerek vagy tájékoztatási rendszerek új generációja valószínűleg az egyik legnagyobb horderejű ma zajló oktatási innováció. Ezzel kapcsolatban egy sor technológiai, állampolgári jogi, pedagógiai, finanszírozási, kormányzási, innovációs, morális és egyéb kérdés merül fel, amelyek választ igényelnek

3. Nemzetközi trendek Dr. Halász Gábor Beszámoló az OECD oktatási információs rendszerekről tartott munkaértekezletéről, 2010. október 14-15, New York Egy olyan technológiai áttörés rajzolódik ki előttünk, amely alapjaiban érintheti a tömegoktatásnak az elmúlt két évszázadban kialakult mechanizmusait. Látni lehet minden egyes iskolát, minden egyes tanulót, és bizonyos rendszerekben kisebb nagyobb pontossággal minden egyes tanárt és minden egyes kurzust. Látjuk ezek teljesítményének, eredményességének időbeli mozgását.

Hogyan tovább, KIR? A KIR bázisán létre kell hozni a tanulói szintű adatokon alapuló oktatási információs rendszerek új generációját

4. KIR adottságok Mire építkezzünk? KIR! Országos kompetenciamérés: 290 000 000 adat Közoktatás statisztikai adatbázis: 432 000 000 adat A KIR 50 alrendszerből áll Középfokú iskolai felvételi rendszerben résztvevő tanulók száma: 1 430 000 fő

4. KIR adottságok Innovációs készség? Van! Aktív táblák számának alakulása

4. KIR adottságok Szervezeti háttér? Adott! Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatási Hivatal Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

4. KIR adottságok Jogszabályi környezet? Adott! 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 41. § (1) A köznevelési intézmény és a köznevelési feladatot ellátó nem köznevelési intézmény … köteles a jogszabályban előírt nyilvántartásokat vezetni, a köznevelés információs rendszerébe bejelentkezni, valamint az Országos statisztikai adatgyűjtési program keretében előírt adatokat szolgáltatni. 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról

4. KIR adottságok Információs rendszer helyi szinten? Van!

4. KIR adottságok Központi publikációs felület? Van!

5. KIR – a lehetőségek tárháza KIR fejlesztés globális céljai Lássunk minden egyes iskolát, minden egyes tanulót, és bizonyos rendszerekben kisebb nagyobb pontossággal minden egyes tanárt és minden egyes kurzust. Lássuk ezek teljesítményének, eredményességének időbeli mozgását. KIR fejlesztési tevékenység Meglévő rendszerek továbbfejlesztése Nyilvántartott adatok körének bővítése Új szolgáltatások bevezetése Lehetőségek tárháza Pedagógusok minősítése tanulói teljesítmények alapján? Intézmények minősítése hozzáadott érték alapon? SNI fejlesztés idővonal és esemény alapú megközelítésben? Tananyagfejlesztés egyéni eredményességi mutatók alapján? Célzott továbbképzések egyéni kompetencia térkép alapján?

6. Összefoglalás A TÁMOP keretében rendelkezésre álló erőforrások lehetővé teszik a KIR komplex megújítását. A komplex megújítás megalapozása érdekében áttekintettük a KIR 1997 óta tartó evolúcióját és megvizsgáltuk a releváns nemzetközi trendeket. Álláspontunk szerint a KIR bázisán létre kell hozni a tanulói szintű adatokon alapuló oktatási információs rendszerek új generációját. Ez a KIR globális fejlesztési iránya. A feltételek adottak, a KIR bázisán megkezdhető a fejlesztés. A gyakorlati példák igazolják, hogy a KIR valóban a lehetőségek tárháza.

KIR – a lehetőségek tárháza Köszönöm a figyelmet! Salomvári György Közoktatási Osztály Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.