A Turizmus sajátosságai a marketingben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Turisztikai szuksegletek
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A szabadidő fogalma.
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
A turizmus rendszer környezete
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
TDM Szakmai Nap november 21.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
A külső környezet elemzése
Településmarketing Stratégiatípusok. 2 Marketingstratégia Tudatos piacorientált vezetés Tudatos piacorientált vezetés életképes kapcsolatok kialakítása.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
1458/18 tétel Kiutazási árualapjának közkedvelt desztinációjában váratlanul olyan politikai zavargások történtek, melyek lehetetlenné teszik további csoportok.
Marketing alapfogalmak
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai Marketingje
Marketing eszközrendszere
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Az MNB inflációs előrejelzésének szakmai háttere Hamecz István ügyvezető igazgató október 18.
A válság tanulságai egy elemző szemével – feltámad a pannon puma? Barcza György október 1.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Az ellátási láncok biztonsága
Kérdések a második zh-hoz
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vizsga feladatok (Minta)
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Balaton régió turizmusában
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
„Nekem a Balaton a Riviéra” – tapasztalatok a balatoni strandellenőrzés kapcsán Varga-Dani Barbara Regionális marketing igazgató.
Az osztrákok utazási szokásai Magyarországon, Rot-Weiß-Rot in Ungarn Bécs, május 10. Kovács Balázs – MT Zrt. ausztriai külképviselet.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK II. Előadó: Bod Péter Ákos.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
A külső környezet elemzése
A határtérség.
A PERSZONALIZÁLT KREATÍV KÉRDÉSKÖRE...
Regionális marketing igazgató
A Nemzetközi Turizmus UTAZÁS Fórum Budapest 2015 Február 26
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
A globalizáció - a globális világgazdaság
Előadás másolata:

A Turizmus sajátosságai a marketingben Horvát Dániel

Turizmusmarketing Nem önálló tudomány. Meghatározásai: a fogyasztók igényeire épülnek.

A turizmus marketing jellemzői: a turisztikai termék szolgáltatásokból áll választás magas szabadságfoka utazási döntés magas kockázattal jár rendkívül érzékeny kereslet (pl. külső környezeti tényezőkre: háborúk, cunami) szezonalitás (sí, tengerparti nyaralás) emberi erőforrások szerepe kiemelten fontos komplexitás – termékek

A turizmus marketing szintjei: Desztinációs marketing: nemzetközi: ETC (30 európai ország turisztikai szervezetei) regionális: V 4 országok nemzeti: Horvát Turizmus Rt. vállalati

A turizmusmarketing fő területei: Stratégiai marketing: hosszabb távra szóló és tartós marketing célokat és eszközöket jelöl ki (termék-piac; piacszegmentáló; piaci terület; együttműködési stratégiák) Operatív marketing: A különböző marketingeszközök együttes és hatékony alkalmazása - különböző megoldási változatok (kínálat-; ár-; elosztás-; kommunikációs politika)

Marketing szerepe a turizmusban: hirdetés, reklám útikönyv, utazási iroda mindent megteszek, hogy jól érezze magát a vendég

A turizmus makrokörnyezetének változásai: világpolitikai változások (-) (pl. szept. 11. iraki háború)  világgazdasági recesszió strukturális reformok világgazdasági válság adóemelés költségvetési megszorítások munkaerőpiaci bizonytalanságok háztartások gazdasági helyzetének romlása (pl. Horvátországban a reálkereset csökken illetve stagnál időjárás szélsőségesebbé válása (árvíz, aszály) természeti katasztrófák (földrengés, vulkánkitörés) környezeti katasztrófák (olajszennyezés)

Keresleti trendek a világ turizmusában: a piac egyre erősebben szegmentálódik (több csoportra felosztható) utazási kiadások – óvatosabb költés, ár – érték arány fontossága egyre nő 2. és 3. szabadság elterjedése – kikapcsolódás, pihenés belföldi illetve közeli desztinációk felértékelődése utazási piac divatorientálódása környezet és egészségtudatos gondolkodás további terjedése

Kínálati trendek a világ turizmusában: desztinációk egyre sokszínűbbé válnak légi közlekedés szerepe nő szezonalitás problémája nem oldódik meg, az állami és magánszektor nagyobb mértékű együttműködése nélkül. senior korosztály – utazószám és utazási kiadások növekedése, kínálat diverzifikációja. üdülési ajánlatok bővítése – egészségklubbok elterjedése informatika és az Internet tovább fejlődik

A termékek elhelyezése STP Marketing: Szegmentáció: a fogyasztók csoportositása kritéiriumok szerint. Célzás: kiválasztani melyik csoportnak adjuk el a terméket. Elhelyezés: kiválasztani a marketing mixben a legmegfelelőbb célszakaszokat. Piac szegmentálása A célok kiválasztása A termékek elhelyezése

Vége