A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
főigazgató-helyettes
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Belügyminisztérium Tállai András önkormányzati államtitkár
Szociális nyári gyermekétkeztetés 2014.
Aktuális pályázati lehetőségek
1 Helyi önkormányzati finanszírozás 2013-ban. 2 Köznevelés • Az önkormányzatok fő feladata az óvodai ellátás lesz • A költségvetés a pedagógus és nevelő.
Belügyminisztérium A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás 1.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVI. Országis Szakmai Konferenciája III. Szekció „Az önkormányzatiság pénzügyi-, jogi korlátai” Dr. Lóránt Zoltán Eger, 2008.
Önkormányzatok finanszírozása
Kombinált Mikrohitel Program. Kombinált mikrohitel - közvetítői pályázat • Együttesen igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kedvezményes mikrohitel,
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
A helyi önkormányzatok adósságkonszolidációja
Pannónia Kincse LEADER Egyesület május 21. Pannonhalma A mikrovállalkozások létrehozására és fejlesztésére nyújtandó támogatások részletes feltételeiről.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Elkülönített állami pénzalapok
Pályázati lehetőségek FAÖT ülés, Törökbálint Dr. Gordos Tamás programiroda vezető – Pro Régió Ügynökség.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
Az önkormányzati finanszírozási rendszer A XX. ORSZÁGOS JEGYZŐ-KÖZIGAZGATÁSI KONFERENCIA Keszthely Szeptember 27. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
JEREMIE Programok módosulásai
Belügyminisztérium Az önkormányzatok évi várható finanszírozása 1.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Fenntartható önkormányzatok Az Országgyűlés Fenntartható fejlődés Bizottsága ülése Budapest Június 5. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök 1.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás szabályai
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Az önkormányzatok évi finanszírozása
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Államháztartási alapismeretek
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
A katasztrófavédelem és a vis maior események Zelei László tű. alezredes polgári védelmi felügyelő 20/
KÖFOP Pályázatokhoz kapcsolódó finanszírozási lehetőségek a Széchenyi Kártya Program keretében.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kórházátalakítási pályázat
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Tájékoztatás jogszabály változásokról
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

A 2013. évi önkormányzati költségvetési finanszírozás Belügyminisztérium A 2013. évi önkormányzati költségvetési finanszírozás

2013. évi költségvetés 2013-tól új feladat-ellátási rendszer forrásszabályozás átalakítása Normatív alapú elosztás helyett feladatfinanszírozás (Mötv. 117-118. §) Önkormányzati forrásszerkezet változása átengedett bevételek csökkenése (gépjárműadó 40%-a marad az önkormányzatoknál, SZJA helyben maradó részének és az illetékbevételek átengedése megszűnik); az átengedett bevételek egy része beépül az állami támogatások forrásai közé (helyben maradó SZJA 3%-a, gépjárműadó 15%-a); az állam által átvett feladatok forrása kiszabályozásra kerül az önkormányzati fejezetből; 2013. évi költségvetési előirányzat: 636,4 milliárd forint

Általános működési és ágazati feladatok támogatása Kötelező települési önkormányzati feladatok támogatása (hivatali, település-üzemeltetési feladatok, egyéb kötelező feladatok), Megyei önkormányzatok támogatása, Köznevelési feladatok támogatása (óvoda bér, óvoda működtetés, étkeztetés), Szociális és gyermekjóléti alapfeladatok támogatása, Időskorúak és hajléktalanok szociális szakellátása, Kulturális feladatok támogatása

Önkormányzati hivatal működésének támogatása Alapja az elismert hivatali létszám (településnagyság alapján meghatározott minimum/maximum létszám, mely a lakosságszámmal arányosan változik), A támogatásból a hivatali dolgozók bér- és járulék kiadásai és dologi kiadásai finanszírozhatók, A közös hivatalok esetén korrekciós tényezők (fenntartó önkormányzatok száma, összlakosságszám, nemzetiségi önkormányzat, hivatal székhelye járási székhely), 1-4. hónapban a decemberi állapot szerinti hivatali struktúrának megfelelő finanszírozás, 5-12. hónapban új hivatali struktúra szerinti finanszírozás (2013. évi XXXI. tv. - Költségvetési tv. módosítása)

Településüzemeltetési feladatok finanszírozása A támogatások alapja a 2011. évi tényleges nettó működési kiadás, minden önkormányzatnál jelentkező feladatok: minimális támogatás azon önkormányzatoknak is jár, melyek működési kiadást nem könyveltek e szakfeladatokon, e feladatokhoz (+ a hivatali feladatokhoz ) kapcsolódó támogatást csökkenti az elvárt bevétel. zöldterület gazdálkodás, közvilágítás, közutak, köztemetők fenntartása A hivatali, település-üzemeltetési, egyéb feladatok előirányzatai között lehetséges átcsoportosítani.

További támogatások Egyéb általános feladatok támogatásához lakosságszám alapú támogatás (nem érinti a „beszámítás”); Továbbra is az önkormányzatok rendelkezésére állnak: központosított előirányzatok, pl. EU Önerő Alap támogatás, Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatása „Létszámcsökkentési” támogatás, stb.; a működőképesség megőrzését segítő támogatás biztosított az önkormányzatoknak; vis maior támogatás.

A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai Önkormányzati fejezeti tartalék (előirányzat: 24 493 millió forint) IV. Helyi önkormányzatok működőképességének megőrzését szolgáló kiegészítő támogatás Korábbi években működő ÖNHIKI pályázati rendszer 2013. évtől megszűnik A támogatás felhasználásának szabályairól szóló miniszteri rendelet megalkotása szakmai egyeztetés alatt áll A támogatás forrása az Önkormányzati fejezeti tartalék Szerkezetátalakítási tartalék (előirányzat: 20 000 millió forint) Év közben jelentkező szerkezetátalakítási kiadások finanszírozására A feladatfinanszírozási rendszerre való áttérés miatt az önkormányzatok által jelzett működési problémákra nyújthat megoldást (pl. gyermekétkeztetés) Felhasználásának szabályait BM rendelet fogja tartalmazni

ÖNHIKI támogatás elszámolása A 2012. december hónapban megítélt ÖNHIKI támogatást az önkormányzatok kizárólag az alábbi célokra használhatják fel, amely egyben prioritási sorrendet is jelöl: a közös fenntartású intézmények felé fennálló tartozások rendezése (kérelem „egyéb dokumentuma” szerint), a közüzemi szállítói tartozások kiegyenlítése (kérelem 5. melléklete szerint), élelmiszerbeszállítók felé fennálló hátralék rendezése (kérelem 5. melléklete szerint), egyéb működési célú szállítói tartozások rendezése.

Helyi szervezési intézkedésekhez kapcsolódó többletkiadások támogatása Előirányzat: 6 800 millió forint Hatályos rendelet: 5/2013.(III.14.) BM rendelet Benyújtási határidők: I. ütem: 2013. április 12. II. ütem: 2013. július 12. III. ütem: 2013. szeptember 27. Változások: felmentés: eddigi 1 hónap felmentési idő helyett legfeljebb 6 hónap felmentési idő támogatható; végkielégítés: eddig a végkielégítés 50%-a, max. 2 millió forint, 2013- ban a végkielégítés 75%-a, max. 4 millió forint; nyugdíjra jogosultak esetén egy havi felmentési illetmény + szociális hozzájárulási adó támogatható; TKT helyett a székhely település pályázik

BM EU Önerő Alap támogatás I. Előirányzat: 13.900,0 millió forint. Hatályos szabályozás: Kvtv. 3. melléklet 8. jogcím – Kvtv. módosítás érinti! 19/2013. (V. 22.) BM rendelet A jogosultsági feltételek: meghatározott szempontok szerint „hátrányos helyzetű” önkormányzatok ivóvízminőség-javító beruházásban résztvevő valamennyi önkormányzat Változás: 2013. évben megyei önkormányzatok is pályázhatnak Támogatható célok: megegyeznek a 2012. évben támogatott célokkal (+ Kvtv. módosítással önkormányzati utak, kerékpárutak)

BM EU Önerő Alap támogatás II. Támogatás mértéke: ivóvízminőség-javítás, szennyvízelvezetés: elérheti a saját forrás 100%-át (feltétel közfoglalkoztatás) egyéb cél (pl.: óvodafejlesztés, csapadékelvezetés) tám. mértéke: 40-60% (+5% közfoglalkoztatás esetén) adósságkonszolidációból kimaradt önkormányzatok: 75%-os támogatás Igénylés: a rendelet megjelenését követően folyamatosan, legkésőbb október 1-ig Folyósítás: ivóvíz, szennyvíz, hulladék: a 2013. évre ütemezett összeg 25%-a előlegként kiutalásra kerülhet más céloknál: a támogatás teljesítményarányosan kerül folyósításra „Állami EU Önerő Alap”: 285/2012. (X. 9.) Korm. rendelet alapján – NFÜ kezelésében lévő támogatás

Egyes önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó fejlesztési támogatás Előirányzat: 700 millió forint Hatályos szabályozás: Kvtv. 3. melléklet 10. pont és a 8/2013. (III.29.) BM rendelet Benyújtási határidő: 2013. május 2. Támogatható célok: Kötelező önkormányzati feladatot ellátó intézmények fejlesztése, felújítása (Bölcsődei nevelést (10 000 fő feletti településeken), vagy óvodai nevelést, vagy óvodai, iskolai, kollégiumi étkeztetést végző intézmények fejlesztése, felújítása) Óvodai, iskolai és utánpótlás sport infrastruktúra-fejlesztés, felújítás Közbiztonság növelését szolgáló fejlesztések megvalósítása Változások: A kötelező önkormányzati feladatot ellátó intézmények fejlesztése esetében a szociális étkeztetés és családsegítés helyett az óvodai, iskolai és kollégiumi étkeztetést végző intézmények fejlesztésének támogatását tartalmazza a tervezet. A három fejlesztési cél közül egy célra nyújtható be pályázat. Az adósságkonszolidációban részt nem vett önkormányzatok támogatásának mértéke 100%. A 4/2012. (III. 1.) BM rendelet alapján a támogatás felhasználásának végső határideje 2013. június 30. A felhasználást követő 30 napon belül kell az ebr42 rendszerben, valamint papír alapon az elszámolást benyújtani, legkésőbb 2013. július 30-áig.

Vis maior támogatás Előirányzat: 8 000 millió forint Hatályos szabályozása: 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelet (Módosítás történt! 92/2013. (III. 28.) Korm. rendelet) Támogatható célok: Önkormányzati védekezési többletkiadások Önkormányzati tulajdonban lévő épületek/építmények helyreállítása Támogatás mértéke: alapesetben 70%-a legfeljebb a védekezés/helyreállítás 90%-a kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában, vagy adósságrendezés esetében 100% adható Változás: Korm. rendelet módosításban: szúnyoggyérítés, pontosító rendelkezések, pl. megyei önkormányzatok, adósságrendezés alatt álló önkormányzatok támogatása, technikai jellegű módosítások

AKÜ 2013 A stabilitási törvény 50. § alapján az önkormányzatok 2013. január 1. és március 31. között nem köthettek adósságot keletkeztető ügyletet. A moratórium nem terjed ki : a magyar költségvetést érintő, az Európai Uniós vagy más nemzetközi szervezettől megnyert pályázat önrészének és a támogatás előfinanszírozásának biztosítására szolgáló adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásra, az adósságrendezési eljárás során a hitelezői egyezség megkötéséhez igénybe vett reorganizációs hitelre, a likvid hitelre, adósságmegújító hitelre T/11208. Egyes törvényeknek a távolléti díj számításával és a közpénzek szabályozásával összefüggő módosításáról  stabilitási törvény módosítása (garancia, kezességvállalás, EU pályázatok önrésze engedélykötelessé válik)

Az 5000 fő alatti települések adósságkonszolidációja Az állam összesen 1710 település 3848 db szerződésből eredő 74 milliárd forint összegű adósságát vállalta át. 1693 db folyószámlahitel és munkabérhitel szerződés, amely 23,3 milliárd forint, 110 db rövid lejáratú hitelszerződés, amely 1,4 milliárd forint, 2002 db hosszú lejáratú hitelszerződés, amely 29,0 milliárd forint, 43 db kötvénykibocsátásból eredő szerződés, amely 20,3 milliárd forint.

Az 5000 fő feletti települések adósságkonszolidációja Az állam összesen 277 település 2015 db szerződésből eredő 1032 milliárd forintnyi adósságából összesen 610,3 milliárd forint összegű adósságát vállalt át. A konszolidációba bevonható adósságelemekből 249 szerződés folyószámlahitelhez és munkabérhitelhez kapcsolódik, amely 63,8 milliárd forint, 33 szerződés rövid lejáratú hitelszerződéshez kapcsolódik, amely 12,8 milliárd forint, 1389 szerződés hosszú lejáratú hitelhez kapcsolódik, amely 476,9 milliárd forint, 252 szerződés kötvénykibocsátásból ered, amely 472,8 milliárd forint, 92 szerződés váltókibocsátásból ered, amely 6,1 milliárd forint

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!