Kék óceán stratégiák *W.C. Kim – R. Mauborgne 2005. alapján.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kék óceán stratégiák *W.C. Kim – R. Mauborgne alapján.
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Ákos FÜZI Energetika 2011.
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Alapfogalmak.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Politikai marketing – kampánystratégiák
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Stratégiai menedzsment
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
Vállalati arculat.
Bauer András – Berács József
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Bauer András - Berács József:
Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november MCE Konferencia 2007 A controlling gyakorlata Üzleti modellek Prof. Barakonyi Károly DSc PTE,
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Termék & Márka Kopcsay László.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Európai nagykereskedelmi árak és hazai fogyasztói árak MEH Nagykereskedelmi Fórum, Hornai Gábor,CEZ Magyarország Kft.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A PIAC.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
A „Casella Wines” sztori Két év alatt – USA-ban és Ausztráliában is – a leggyorsabban növekvő márka Piacvezető az import borok között (megelőzve a francia.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Papíron túl… Szűcs Roland. E-könyv jelenség képlete 2 E-könyv Üzleti modell Nagyobb kiadói árrés Kockázatmentes Olcsó terjesztés Kultúra Értékek megőrzése.
az Akasztói Szikiponty
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
Az italfogyasztás új trendjei
2/18/2018 Marketingterv Név.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kérdések a második zh-hoz
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv bemutatása
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

Kék óceán stratégiák *W.C. Kim – R. Mauborgne alapján

Óceán stratégiák * Versenymentes piaci teret hoz létre Vörös óceán stratégia Kék óceán stratégia A meglévő piaci térben versenyez Jelentéktelenné teszi a versenyt Legyőzi a konkurenciát Megteremti és meghódítja az új keresletet Megteremti és meghódítja az új keresletet Kiaknázza a meglévő keresletet Kitör az érték/költség kompromisszumból Kitör az érték/költség kompromisszumból Érték/költség kompromisszumot köt Érték/költség kompromisszumot köt Piaci tevékenységeinek rendszerét a differenciálás vagy alacsony költség stratégiai választásával hangolja össze Piaci tevékenységeinek rendszerét a differenciálás vagy alacsony költség stratégiai választásával hangolja össze Piaci tevékenységeinek rendszerét a differenciálás és az alacsony költség céljának egyidejű követésével hangolja össze Piaci tevékenységeinek rendszerét a differenciálás és az alacsony költség céljának egyidejű követésével hangolja össze *W.C. Kim – R. Mauborgne alapján Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

Kék óceán stratégia alapelvei A piaci határok átalakítása Fókuszálás az összképre, nem a számokra A meglévő kereslet meghaladása Helyes stratégiai sorrend Kidolgozási alapelvek Keresési kockázat Tervezési kockázat Volumenkockázat Üzleti modell kockázat Alapelv által mérsékelt kockázati tényező A fő szervezeti akadályok leküzdése Végrehajtás beépítése a stratégiába Végrehajtási alapelvek Szervezeti kockázat Menedzselési kockázat Alapelv által mérsékelt kockázati tényező Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

A négy akció keret Az iparág által biztosra vett tényezők közül melyeket lehetne megszüntetni? Megszüntetni Milyen új tényezőket lehetne létrehozni, amelyeket az iparág korábban soha nem kínált? Létrehozni Mely tényezőket kellene jóval az iparági normák fölé emelni? Növelni Mely tényezőket kellene jóval az iparági normák alá csökkenteni? Csökkenteni Új értékgörbe Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

Termék és piacmeghatározás Vállalat Termék Piac Xerox Másológépeket gyártunk és értékesítünk Másológépeket gyártunk és értékesítünk Segítünk javítani az irodai munka termelékenységét Segítünk javítani az irodai munka termelékenységét Standard Oil Benzint értékesítünk Energiát szolgáltatunk Columbia Pictures Filmeket gyártunk Szórakoztatunk Missouri-Pacific Vasutakat üzemeltetünk Embereket és árukat szállítunk Embereket és árukat szállítunk Encyclopedia Britannica Encyclopedia Britannica Enciklopédiákat értékesítünk Enciklopédiákat értékesítünk Információt terjesztünk Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

A Novo Nordisk esete Dán inzulingyártó cég 1985 > NovoPen1989 > NovoLet1999 > Innovo Felhasználóbarát inzulinbeviteli megoldás: Tollszerű inzulinkazetta Adagolórendszerrel ellátott, előre feltöltött, eldobható „toll” Integrált, beépített adagoló, elemző és kijelző rendszerrel ellátott Piacrészek EU > 60 %, Japán > 80 % Összforgalom > 70 %-a cukorbeteg-gondozásból Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

A Novo Nordisk esete Felhasználó Vörös óceán stratégia Kék óceán stratégia Orvos Kényelem és biztonság Inzulin tisztasága Egyszerű (toll, programozhatóság,stb.) Egyszerű (toll, programozhatóság,stb.) Bonyolult (injekció, adagolás stb.) Bonyolult (injekció, adagolás stb.) Iparág fókusza Kulcsmutató Használati sajátosság Használati sajátosság Cukorbeteg gondozó Inzulingyártó Státusz Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

A „Casella Wines” sztori Egy újabb – választékbővítő - bor helyett > könnyen hozzáférhető társasági ital minden szeszes italt fogyasztó (sörivó, koktélivó, stb.) számára Két év alatt – USA-ban és Ausztráliában is – a leggyorsabban növekvő márka Piacvezető az import borok között (megelőzve a francia és olasz borokat!) 2003-ra - lekörözve a kaliforniai márkákat is – piacvezető vörösbor Megnövelte a piacot és vásárlókat hódított el a konkurensektől Promóciós kampány és tömegtájékoztatási eszközök nélkül! Eredmény: Hogyan? A vásárlói magatartás új-szemléletű vizsgálatával Konkrétan? Unalmas és átláthatatlan kínálat Hasonló külső megjelenés Tanácstalan kereskedők Bizarr név: „yellow tail” ( sárga farok) Két változat (Chardonnay, Shiraz) Újszerű, egységes megjelenés (erős színek, kenguru, rekeszek, kereskedők „felöltöztetése”) Nem méltányolják a bor bonyolult ízvilágát, viszont szeretik az édes ízt Lágy íz, feltűnően primer zamat, markáns gyümölcsillat, könnyű ihatóság A sörök és koktélok egyik fő erénye, hogy itattatják magukat Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

Borászati megkülönböztető jegyek és terminológia Érlelési minőségek Átlag feletti marketing Megszüntetni Könnyű ihatóság Könnyű választás Humor és kaland Létrehozni Árképzés a kommersz borokkal szemben Szerepvállalás a kisker. boltokban Növelni A borok komplexitása A borok választéka A borászat presztízse Csökkenteni Új értékgörbe A „Casella Wines” akciókerete Mindent, amit a vevő már nem tekint vásárlói értéknek, de a rivális vállalatok – egymásra figyelve – ezt észre sem veszik Nem teljesítjük-e túl - ellenérték nélkül - magunkat? Melyek lehetnek az új jellemzők, új típusú fogyasztói előnyök? Hogyan lehet szakítani a klasszikus felfogással, újrapozícionálni, szélesíteni a vevőkört? Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

Az USA boriparának * stratégiai táblája alacsony magas Borászat presztízse és múltja Borászati terminológia és megkülönböztető jegyek használata a fogyasztás népszerűsítése során Érlelési minőség Átlag feletti marketing Borok választéka Borok komplexitása Ár Márkás borok Kommersz borok Casella Wines * 1990-es évek végén Könnyű ihatóság Könnyű választás Móka és kaland

Hogyan is alkottak kék óceánokat? Szembe fordultak az iparág hagyományos gondolkodási logikájával Eladó: „Ugyanazt némileg kevesebbért” vagy „Valamivel többet ugyanannyiért” Vevő: „Kínálj nekem többet, kevesebbért!” Új fókuszban: Versenytársak helyett az alternatívák Vevők helyett a „nem vevők” Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

…és az Ön kék óceánja? …és az Ön kék óceánja? Feladat ! Megszüntetni Létrehozni Növelni Csökkenteni Új értékgörbe Nem Nemzeti Marketing Ügynökség Tervezzen velünk! Küldje el hozzánk! Egy díjmentes konzultációt kap ajándékba.

Köszönöm figyelmüket ! Nem Nemzeti Marketing Ügynökség