Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Projektindító nap Bonyhád november 27
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
Projektindító nap Bonyhád november 16.. Projektindító nap Bonyhád november 27.
as tanév Záró értekezlet.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Előadás másolata:

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése

Tanulás?  Ismeretszerzés  Szemléletmód változás  Módszertani eszköztár bővülése  Egyéni kompetenciák fejlődése  Személyiség feljődése Tanulás ! EGYÉNI és INTÉZMÉNYI SZINTEN

A belső tanulás területei a projektszakaszokban A) Pályázatkészítés 1.Intézményvezetés: -Pályázati dokumentációs rendszer megismerése -Projekttervezés – konzorcium -Mellékletek beszerzése -Kapcsolattartás módszereinek kialakítása Intézményi adattár szükséges!

Pályázati szakasz 2. Pedagógusok - EU-s önéletrajzok elkészítése - Ismerkedés a kompetencia területekkel NAT alapján - Mi az a kompetencia?

Nyertünk!!!  de addig is megtanultunk türelmesen várakozni……

Előkészítő szakasz  Képzések, avagy amikor MI tanulunk.

Vezetői képzések -Korszerű vezetői ismeretek 1 fő -Projektmenedzsment 1 fő

Módszertani képzések  Horizontális tanulás  Konfliktuskezelés

Kompetencia-területek képzése 2005/2006. tanév  szövegértés-szövegalkotás  matematikai, logikai  életpálya-építés  szociális életviteli és környezeti  Idegen nyelv/angol  IKT- SDT

Képzések a 2006/2007. tanévben Követők képzése: A, Konzorcium által biztosított képzés Szövegértés-szövegalkotás 1 fő Matematikai logikai 1 fő B, Az intézmény által finanszírozott képzés: 1 fő

Egyéb felkészítés  Minőségirányítás – Intézményi dokumentumok átdolgozása (2 fő)  DIFFER – mérések (1 fő)  Fejlesztői mentorálás (SuliNova Kht.) konzorciumi szintű (tesztelők)

Megvalósítás - tesztelés  sokszor csak ijedten néztünk…  sokszor egyedül éreztük magunkat…  sokszor a számítógép mellett aludtunk el.

…de megtanultunk  együttműködni a kollégákkal  kezelni a modulrendszert  fénymásolni  másképp gondolkodni a gyerekekről és a pedagógiai munkáról  kooperatív technikákat alkalmazni  modult értékelni, adminisztrálni  mentorálni

A tapasztalat átadása a megvalósítási szakaszban:  Tájékoztatás: - tantestületi, nevelési értekezleten - munkaközösségi foglalkozásokon - kódszám – modulok hozzáférhetősége - könyvtár – „TIOK-os polc” - személyes beszélgetések során - médiaanyagok nyilvánossá tétele - Tanári:”TIOK-os” faliújság,

Tapasztalat:  Fontos a szülők pontos, többszöri tájékoztatása!  A többi kolléga és a felsősök bevonása is mielőbb szükséges!  A követőknek átadandók az eszközök!  Az iskolában magát jól érző gyerek a legjobb reklám!

Tapasztalat átadás  Bemutató órák - óralátogatás: - nyílt napon - kistérségi szakmai napon - óvodai bemutatkozó napon - mentorálás során (követők számára) - belső képzés keretében a, tanítóknak (megvalósítók) b, felsős tanárok (módszer)

Mentorálás  Projektidő alatt - mentorok képzése (TMÁMK PED. INT) -Mentorálás a HEFOP nyertes intézményeiben -Belső mentorálás: a következő évben belépő kolléga mellé mentorpár biztosítása

A mentori munkánkról Mentoraink száma: Szövegértés-szövegalkotás kt. 2 fő Matematikai logikai kt. 2 fő Szociális életviteli és környezeti kt. 2 fő Életpálya-építés 2 fő Idegen nyelv/ angol 5-6. évf. 1 fő IKT-SDT 2 fő

Képzők képzése Képzőként tanfolyamot végzett és képzést/tréninget tartott a projketidő alatt intézményünkből 2 fő. Szövegértés-szövegalkotás kt. Tihanyi Ignácné Terike Idegen nyelv/ Angol Bányai Báláné Mariann

Mentori munkánk számokban  9 fő mentorunk  13 intézményben Bonyhádtól- Nagybánhegyesig  ÖSSZESEN 51 alkalommal 2-2 órát mentorált

Intézményi elterjesztés  2005/2006. tanév 1. évfolyam 2 osztály 5. évfolyam 2 nyelvi csoport 12 fő tesztelt  2006/2007. tanév 1-2. évfolyam 4 osztály 5-6. évfolyam 4 nyelvi csoport + 2 fő tesztelt

Felmenő rendszerű bevezetés ütemezése /2006. tanév  2006/2007. tanév   2007/2008. tanév    2008/2009. tanév     2008/2010. tanév      2010/2011. tanév       2011/2012. tanév        2012/2013. tanév        

Képzési terv elkészítése 2007/08.tanév 1-3. évf. 2 fő szövegértés /alsós 2 fő matematika/alsós 1 fő angol 1 fő term. tud. /felsős életpálya vagy szoc. Összes:18 fő tantestület 43 %-a

A belső tapasztalat átadás módja 1.  Mentori órák látogatása a tanév főbb szakaszaiban kompetencia- területenként.  Segítségnyújtás a tanmenet elkészítésében  Adaptációs tanácsadás

A belső tapasztalat átadás módja 2.  Taneszközök átadása, használatuk bemutatása (tanévkezdés előtt)  Eszköztár létrehozása kompetencia területenként.  A modulértékelő lapok átadása a követőknek.

Belső tapasztalat átadás 3.  Belső műhelymunka kialakítása a kompetenciaterületen tanítók körében.  Fejlesztők meghívása az intézményekbe (értekezlet, munkaközösségi ülés, kistérségi rendezvények)  Óraelemzések (mentori óralátogatás)  Az e-tananyagok bővülésének figyelemmel kísérése, bemutató, e-tananyagajánló a kollégák részére

További lehetőségek  Videó-óra  Belső módszertani, szakmai továbbképzés  Intézmények közötti óralátogatás szervezése  Oktató tanterem kialakítása: a tanulók zavarása nélküli óralátogatás lehetősége

További lehetőségek  Konzorciumi intézmények újabb pályázata keretében: -A konzorciumi partnerintézmények kapcsolattartás, a szakmai műhelymunkák fenntartása. -Honlapon keresztül online tanácsadás /GYIK, szakmai fórum/

.. Köszönöm a figyelmet.