Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése
Tanulás? Ismeretszerzés Szemléletmód változás Módszertani eszköztár bővülése Egyéni kompetenciák fejlődése Személyiség feljődése Tanulás ! EGYÉNI és INTÉZMÉNYI SZINTEN
A belső tanulás területei a projektszakaszokban A) Pályázatkészítés 1.Intézményvezetés: -Pályázati dokumentációs rendszer megismerése -Projekttervezés – konzorcium -Mellékletek beszerzése -Kapcsolattartás módszereinek kialakítása Intézményi adattár szükséges!
Pályázati szakasz 2. Pedagógusok - EU-s önéletrajzok elkészítése - Ismerkedés a kompetencia területekkel NAT alapján - Mi az a kompetencia?
Nyertünk!!! de addig is megtanultunk türelmesen várakozni……
Előkészítő szakasz Képzések, avagy amikor MI tanulunk.
Vezetői képzések -Korszerű vezetői ismeretek 1 fő -Projektmenedzsment 1 fő
Módszertani képzések Horizontális tanulás Konfliktuskezelés
Kompetencia-területek képzése 2005/2006. tanév szövegértés-szövegalkotás matematikai, logikai életpálya-építés szociális életviteli és környezeti Idegen nyelv/angol IKT- SDT
Képzések a 2006/2007. tanévben Követők képzése: A, Konzorcium által biztosított képzés Szövegértés-szövegalkotás 1 fő Matematikai logikai 1 fő B, Az intézmény által finanszírozott képzés: 1 fő
Egyéb felkészítés Minőségirányítás – Intézményi dokumentumok átdolgozása (2 fő) DIFFER – mérések (1 fő) Fejlesztői mentorálás (SuliNova Kht.) konzorciumi szintű (tesztelők)
Megvalósítás - tesztelés sokszor csak ijedten néztünk… sokszor egyedül éreztük magunkat… sokszor a számítógép mellett aludtunk el.
…de megtanultunk együttműködni a kollégákkal kezelni a modulrendszert fénymásolni másképp gondolkodni a gyerekekről és a pedagógiai munkáról kooperatív technikákat alkalmazni modult értékelni, adminisztrálni mentorálni
A tapasztalat átadása a megvalósítási szakaszban: Tájékoztatás: - tantestületi, nevelési értekezleten - munkaközösségi foglalkozásokon - kódszám – modulok hozzáférhetősége - könyvtár – „TIOK-os polc” - személyes beszélgetések során - médiaanyagok nyilvánossá tétele - Tanári:”TIOK-os” faliújság,
Tapasztalat: Fontos a szülők pontos, többszöri tájékoztatása! A többi kolléga és a felsősök bevonása is mielőbb szükséges! A követőknek átadandók az eszközök! Az iskolában magát jól érző gyerek a legjobb reklám!
Tapasztalat átadás Bemutató órák - óralátogatás: - nyílt napon - kistérségi szakmai napon - óvodai bemutatkozó napon - mentorálás során (követők számára) - belső képzés keretében a, tanítóknak (megvalósítók) b, felsős tanárok (módszer)
Mentorálás Projektidő alatt - mentorok képzése (TMÁMK PED. INT) -Mentorálás a HEFOP nyertes intézményeiben -Belső mentorálás: a következő évben belépő kolléga mellé mentorpár biztosítása
A mentori munkánkról Mentoraink száma: Szövegértés-szövegalkotás kt. 2 fő Matematikai logikai kt. 2 fő Szociális életviteli és környezeti kt. 2 fő Életpálya-építés 2 fő Idegen nyelv/ angol 5-6. évf. 1 fő IKT-SDT 2 fő
Képzők képzése Képzőként tanfolyamot végzett és képzést/tréninget tartott a projketidő alatt intézményünkből 2 fő. Szövegértés-szövegalkotás kt. Tihanyi Ignácné Terike Idegen nyelv/ Angol Bányai Báláné Mariann
Mentori munkánk számokban 9 fő mentorunk 13 intézményben Bonyhádtól- Nagybánhegyesig ÖSSZESEN 51 alkalommal 2-2 órát mentorált
Intézményi elterjesztés 2005/2006. tanév 1. évfolyam 2 osztály 5. évfolyam 2 nyelvi csoport 12 fő tesztelt 2006/2007. tanév 1-2. évfolyam 4 osztály 5-6. évfolyam 4 nyelvi csoport + 2 fő tesztelt
Felmenő rendszerű bevezetés ütemezése /2006. tanév 2006/2007. tanév 2007/2008. tanév 2008/2009. tanév 2008/2010. tanév 2010/2011. tanév 2011/2012. tanév 2012/2013. tanév
Képzési terv elkészítése 2007/08.tanév 1-3. évf. 2 fő szövegértés /alsós 2 fő matematika/alsós 1 fő angol 1 fő term. tud. /felsős életpálya vagy szoc. Összes:18 fő tantestület 43 %-a
A belső tapasztalat átadás módja 1. Mentori órák látogatása a tanév főbb szakaszaiban kompetencia- területenként. Segítségnyújtás a tanmenet elkészítésében Adaptációs tanácsadás
A belső tapasztalat átadás módja 2. Taneszközök átadása, használatuk bemutatása (tanévkezdés előtt) Eszköztár létrehozása kompetencia területenként. A modulértékelő lapok átadása a követőknek.
Belső tapasztalat átadás 3. Belső műhelymunka kialakítása a kompetenciaterületen tanítók körében. Fejlesztők meghívása az intézményekbe (értekezlet, munkaközösségi ülés, kistérségi rendezvények) Óraelemzések (mentori óralátogatás) Az e-tananyagok bővülésének figyelemmel kísérése, bemutató, e-tananyagajánló a kollégák részére
További lehetőségek Videó-óra Belső módszertani, szakmai továbbképzés Intézmények közötti óralátogatás szervezése Oktató tanterem kialakítása: a tanulók zavarása nélküli óralátogatás lehetősége
További lehetőségek Konzorciumi intézmények újabb pályázata keretében: -A konzorciumi partnerintézmények kapcsolattartás, a szakmai műhelymunkák fenntartása. -Honlapon keresztül online tanácsadás /GYIK, szakmai fórum/
.. Köszönöm a figyelmet.