Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Az olvasástanítás módszere:
Az úgy kezdődött, hogy… Tavalyi előadás a digitális tankönyvekről :
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A koragyermekkori nevelésről
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Az e-portfólió használati köre
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
A Számvitel Didaktikája
Felnőttoktatási tájékoztatója
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Nemzeti Köznevelési Portál
főosztályvezető-helyettes
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Család – és Gyermekjóléti Központ
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron Ötletek egyéni tanulási utak tervezéséhez és segítéséhez szűkzsebű iskolahasználóknak Benedekné Fekete Hajnalka

Nincs okom másként tanítani…? Milyen lesz a világ tanítványaink felnőtté válásakor? Szakmák, amik 20 éve nem is léteztek. Jövőkép? A médiahasználati szokásokról – Kid Comm. 2 címmel a 8-14 éves korosztályról Akkor miért ne lehetne ilyen az iskola? Ha azt gondolom, hogy 20-40 év múlva is ilyen lesz a világ….

Modern iskola? Tanterem 2012 Városkép 2012 Ami marad – az ember. Változó környezet, de leginkább lebomló időkeret. Megszoktuk, hogy a fejünk felett döntenek rólunk, és ha belegondolunk, ez így roppant kényelmes. A felelősséget nem vállaljuk, s ha a következmények kedvezőtlenek, nem mi tehetünk róla, korlátlanul panaszkodhatunk, s szidhatjuk a politikusokat (akik mindig ellenünk döntenek), a fenntartókat (akik rajtunk spórolnak), a szülőket (akik egyenesen az iskola ellen nevelik vagy elhanyagolják a gyerekeiket), a gyerekeket (akik motiválatlanok, tiszteletlenek), a társadalmat (ahonnan eltűntek az értékek) stb. Nem ártana rádöbbenni arra, hogy nélkülünk a dolgok nem fognak jobban működni...

Munkaidő – tanulási idő : már nem csengőtől – csengőig tart Képzetlen munkaerő Képzett munkaerő kötetlen munkaidő és helyszín percre kiszámított munkarend Ahogy a tanulás az ifjúkortól eltávolodva élethosszig tart, a munkavégzés keretei is szétcsúszóban. Sokféle tevékenység, a munka és a szabadidő összemosódik. Nem csak a térbeli, hanem az időbeli keretek is lebomlóban. A formális iskola, őslényként topog az új világban. Talán már nincs sok időnk a diákok lázadásáig. Ha nem leszünk rugalmasak, ha nem találunk ki más –változásra képes struktúrát, már nincs sok időnk.

Magyarország az állami oktatásban nyújtott kötelező óraszámok tekintetében sereghajtó – nem tanítja meg! Következetlen elvárások A begyakorlást, rögzítést az iskola, a gyerek – s így a szülő feladatául szabja Úgy tesz, mintha új ismeretet csak a suli adna, miközben avítt és roskatag. „Feladom a hármas szorzótáblát…” „Ilyen óraszámok mellett, arra sincs idő, hogy a fogalmakat elmondjam…” „Hogy lenne időm csoportmunkában bohóckodni, amikor…” Mire tanítson az iskola? Kinek a feladata a készségek kialakítása? Hogyan köszön vissza az, hogy a közoktatás hazánkban, mélyíti a társadalmi különbségeket? Eszköz szabta frontális munka? Figyeld a táblát? eMindenki ugyanazt?

Miben segít az IKT? Gyakoroltatás Esélyteremtés Tehetség-gondozás

Kell egy hely…. Hevesy oldal létrejötte, használata, funkciók, tapasztalatok

Segítség az ismeretek rögzítéséhez Mindennap másoljon le.. Anyuka olvasson fel… Legalább 5 írásbeli szorzás… Vezessen gyakorló füzetet... Keressenek egy magántanárt, mert egy magyarázat Pistikének nem elég… Végtelen számú variáció és ismétlés A rögzítéshez hang, kép, mozgókép A feladatok azonnali értékelése Eredmények nyilvántartása A gyakorlás ideje nem a szülő szabad perceit eszi fel

Sinkovicsné Horváth Beatrix Gyakorló feladatok a weben Sinkovicsné Horváth Beatrix kiváló weblapja

Szabadon elérhető tartalmak

Esély a szegényeknek? (Iskolai zsargonban felzárkóztatás…) Állatkerti belépő Múzeumbelépő Könyv/átlagár Utazási költségek… Nyaralás.. Gyermekek számára szervezett kulturális program elérhetősége… Bejárható múzeumok, tájak, városok, olvasható regények, versek, nézhető filmek, hallható muzsikák száma végtelen…a közoktatási intézmények a településeket tekintve is végletesen eltérő technikai felszereltséggel rendelkeznek. Internetelérés minősége, IKT eszközök mennyisége -

Kezedben a világ!

Tehetség gondozás Differenciált otthoni és iskolai feladatok Tanulókörök és csoportok Hosszabbtávú projektek Közös-valós időben végzett – de személyes együttlétet nem igénylő feladatvégzés Egyéni tanulási utak

Mindannyian mások vagyunk

Pedagógus műhely

Pedagógus munkájának könnyítése Értékelések, javítások időben, hibátlanul Adatok feldolgozása, rögzítése gyorsan Az egyes tanórákhoz kiegészítések, variációk Mennyiségi, minőségi, időbeni differenciálás Ismeretek megosztása Feladatbankok Együttműködés Módszertani változatosság Lépéstartás Megújulás Konzultációk

Tanulás túl a csengőhatáron Segítség az ismeretek rögzítéséhez - gyakorlás Esély teremtés Tehetség gondozás

http://hamisciprus.blogspot.hu/ Iskolánk weblapja Köszönöm a figyelmet! http://hamisciprus.blogspot.hu/ Iskolánk weblapja