ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Digitális hősök Emblematikus mesefigurák a gyerekek hétköznapi életében Kassay Réka BBTE, Kolozsvár.
A kölcsönös befolyásolás
ÖRÖK ÉRTÉKEK Életünk döntések sorozata: Mózes példája; Zsid.11,24-26; „Hit által tiltakozott Mózes, amikor felnőtt, hogy a fáraó leánya fiának mondják.
Kondicionális Eddig: Boole-konnektívumok ( , ,  ) Ezek igazságkonnektívumok (truth-functional connectives) A megfelelő köznyelvi konnektívumok: nem.
Ezt szavazták meg az év legjobb jének Ha úgy gondolod, hogy boldogtalan vagy, nézd meg őket!
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Személyészlelés Az első benyomás kialakítása: jelek, értelmezések és következtetések Kognitív reprezentációk Az első benyomások nyersanyaga Az emberek.
Az egészségügy és az egészség „ügye” „Képes vagy-e EGÉSZ-séget ÉP-íteni?
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Fogalma, összefüggések
Tisztelet - dicsőség Jon Palmer.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
A pillangó és a virág.
Albert Einstein idézetek.
Az Élet Vonata.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Albert Einstein idézetek.
Az érvelés.
Fülemüle informatika verseny
Mára ugyancsak megtépázta az idő a sárkányok létezését, mivel kizárólag mesékben bukkannak fel. A 16 század elején, az emberek elkedztek hinni a sárkányok.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Valamikor régen egy férfi kért Istentől egy virágot és egy pillangót.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
A meggyőző érvelés pszichológiája
PÁL LEVELE A RÓMAIAKHOZ ig Az okos istentisztelet.
2. Argumentációs szabályok (É 50−55) argumentációs szabályok meghatározzák, hogy mi mellett és mivel kell érvelni 1. a feleknek érveléssel indokolniuk.
Megkértem Istent, hogy vegye el a büszkeségemet, de Ő azt mondta: NEM!
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
Hogyan használd a PTC oldalakat? Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések.
Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések HOGYAN HASZNÁLD A PTC OLDALAKAT?
Vérmérsékletem képekben
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Nevelés és nevelői attitűdök
Összeállította: Dóber Valéria
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
ISTEN KIRÁLYSÁGA Készítette: Jon A. Palmer. Isten királysága  Azért vagyunk a földön, hogy megváltoztassuk a forgatókönyveket…
Az Élet Igéje május Aki szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. S én is szeretni fogom, és kinyilatkoztatom magam neki. ( Jn 14,21)
A BOLDOGSÁG TITKA.
Csendben és bölcsen...
Péter ma…. Péter ma nem lép ki a hajóból, megfontolt lett, gy ő zött az értelem:
A munkával való elégedettség
2013. október Az Élet Igéje „Ne tartozzatok senkinek semmivel, csak kölcsönös szeretettel, mert aki felebarátját szereti, teljesíti a törvényt.” (Róm.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
mint ami mások szerint szükséges!
Bölcsességek, aforizmák
1. ELBESZÉLÉS Összeállította: Nikli Károly
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
SZÁNTÓFÖLDI NÖVÉNYEK TERMÉSSTABILITÁSÁNAK KLIMATIKUS TÉNYEZŐI A növénytermesztési kutatócsoport kutatási eredményei Konzorciumi záróértekezlet. Gödöllő,
Hát én lennék, és Botond!! 
1 „Még korunk szélhámosainak is tudósnak kell magukat színlelni, mert különben senki sem hinne nekik.” C.F. Weizsacker.
Minőségbiztosítási ismeretek
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
Kutatásmódszertani dilemmák
Milyen szép a világ Készítette: Süni.
Algebrai kifejezések Nem tudod? SEGÍTEK!.
Adatbiztonság, adatvédelem, kockázatelemzés
Gyakorló óra 5/12.
..
A KÖZVETLEN KÖZLÉS HATALMA Torma Kálmán TMT Consulting.
Együttműködés a szülővel Hogy ne így legyen!. Cél Legyünk képesek a szülők eltérő véleményének az elfogadására, saját nézőpontunk meggyőző kifejtésére,
Az érzelmi zsarolás.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Kognitív és emotív jelentés
A piac és a piacgazdaság
Előadás másolata:

ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ VI előadás Befolyásolás - Megbízhatóság - A vonzerő - A kommunikáció természete

Milyen tényezők fokozzák a kommunikáció hatékonyságát? A kommunikáció forrása A kommunikáció természete A közlés befogadóinak jellemzői

A kommunikáció forrása Arisztotelész volt az, aki ie. 300 évvel azt mondta: „A jó embernek inkább hiszünk, mint másoknak.” „A szónok jelleme tekinthető majdnem a leghatásosabbnak a rendelkezésére álló meggyőző eszközök közül.”

A kommunikáció forrása Arisztotelész itt a magas erkölcsi mércét megütő embereket értette. Megtévesztő lehet itt a jó ember kifejezés. Houland és Weiss a hiteles kifejezést használják. A hatékonyabb kommunikátor kritériumaként a hozzáértő és megbízható jelzőket társították. Ésszerű, hogy az emberek megbízható személy által hagyják magukat befolyásolni.

A megbízhatóság növelése A kommunikátor hatékonyságának fontos tényezője a bizalom. Tehát, ha a hallgatóságot meggyőzik arról, hogy valaki valóban megbízható személy, akkor máris nagyhatású kommunikátor lesz.

A megbízhatóság növelése A kommunikátor hatékonyságának fontos tényezője a bizalom. Tehát ha a hallgatóságot meggyőzik arról, hogy valaki valóban megbízható személy, akkor máris nagyhatású kommunikátor lesz. Hogyan érheti el valaki a megbízhatóság látszatát? Az egyik lehetőség az, ha saját érdekei ellenében érvel. Ha valaki nem nyerhet azzal, hogy meggyőz bennünket, hajlamosak leszünk hinni nekik.

A megbízhatóság növelése Arisztotelész állítását megváltoztatva mondhatjuk, hogy a kommunikátor lehet visszataszító és erkölcstelen, mégis meggyőző, ha tudjuk, hogy semmit sem nyerhet, amennyiben hiszünk neki. Egy nem különösebben vonzó személy megbízhatósága úgy is növelhető, ha a hallgatóság teljesen meg van győződve róla, hogy az illető nem akarja őt befolyásolni.

A vonzerő Befolyásolja-e véleményünket az, ha egy híresség próbál eladni nekünk valamit? Megbízhatóságát bizonyára csökkenti az, hogy szép summát kap érte, de hatékonyságát ez nem feltétlenül csökkenti. A kommunikátor hatékonyságát döntően meghatározza az a tényező is, hogy mennyire vonzó, mennyire rokonszenves. Ez független minden szakértelemtől, megbízhatóságtól. Aki tetszik nekünk, attól hagyjuk magunkat meggyőzni, de csak lényegtelen dolgokban.

A vonzerő Véleményünket a szakértelemmel rendelkező és megbízható egyének befolyásolják. A kommunikátor megbízhatósága, hatékonysága fokozódhat, ha olyan álláspontot képvisel, amely minden jel szerint saját érdeke ellen való. A kommunikátor megbízhatósága növekedhet, ha úgy tűnik, hogy nem akarja véleményünket befolyásolni.

A vonzerő Ha valaki tetszik nekünk és azonosulunk vele, akkor véleménye és viselkedése jobban hat ránk, mint egyébként ez a hatás a közlés tartalmából következne. Legalábbis lényegtelen véleményeket illetően. Lényegtelen vélemény esetében akkor is hagyjuk meggyőzni magunkat, ha tudjuk, hogy az illető szándékában áll meggyőzni bennünket és ebből ő hasznot húz.

A kommunikáció természete Egy közlés előterjesztésének módja jelentősen befolyásolja, meghatározza hatékonyságát. Felmerülő kérdések: Akkor meggyőzőbb-e egy közlés, ha a hallgatóság értelmére kíván hatni, vagy ha az érzelmeket próbálja mozgósítani?

A kommunikáció természete Mi a hatékonyabb? Ha az érvelés egyoldalú, vagy ha magába foglalja az ellenkező álláspont cáfolatát is? Ha mindkét oldal jelen van, az ellentétes álláspontok bemutatásának sorrendje hatással van-e az egyik, vagy a másik vélemény meggyőző erejére? Mi az összefüggés egyfelől a közlés hatékonysága, másfelől pedig a közlés által javasolt álláspontnak a hallgatóság eredeti véleményétől való eltérése között?

A kommunikáció természete Mivel nehéz érzelmi és logikai között különbséget tenni, ezért a kutatások arra irányultak, hogy egy meghatározott érzelem különböző intenzitásainak milyen hatása van a véleményváltozásra. Például félelmet szeretne a tanár kelteni a hallgatóságban. Melyik a jobb? Egy kicsit megijeszteni őket, vagy halálra rémíteni őket. Általában minél jobban megijeszt valakit egy közlés, annál valószínűbb, hogy megelőző lépéseket fog tenni.

A kommunikáció természete De nem mindenki van így ezzel! A nagy félelem megbéníthatja a cselekvést, legalábbis bizonyos embereknél és bizonyos feltételek között… Kimutatták, hogy az erős megfélemlítés leginkább azoknál az embereknél hatékony, akik meglehetősen jó véleménnyel vannak önmagukról, magas az önértékelésük. Az alacsony önértékelésűek viszont általában kevésbé hajlamosak közvetlen módon reagálni az elrettentő tartalmú közlésre.

A kommunikáció természete Ez akkor helytálló, ha csak annyira ijesztünk az emberekre,hogy még képesek legyenek elhinni, hogy meg tudnak birkózni a veszéllyel. Úgy tűnik, hogy az a közlés hatékonyabb, amely nem csupán félelmet kelt, hanem egyúttal pontos tájékoztatást is tartalmaz a megelőző lépések tekintetében.