SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Diplomát adó alapszakjaink:
Advertisements

Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kar.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21
Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Eötvös József Főiskola Baja Neveléstudományi Kar
Dr. Szöllősi Gábor PhD. egyetemi docens
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A szociálpedagógia színterei
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Bölcsészettudományi Kar
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Mesterképzés az EKF-en
Mesterképzés az EKF-en
NYME BPK SZOCIÁLPEDAGÓGUS SZAK Részletek:
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Óvodapedagógus szak (BA)
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
A tanárképzés szerkezete
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Környezetmérnöki szak
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
SZIME XVII. KONFERENCIA
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Közösségszervezés BA.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Szakiskolai fejlesztési program
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
főosztályvezető-helyettes
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Lejtmenetből lendület
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Nyíregyházi Egyetem Alkalmazott Humántudományok Intézete
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Alkalmazott Humántudományok Intézete
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tájékoztató a 2020-as felsőoktatási felvételi eljárásról
Előadás másolata:

SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK http://www.nyf.hu/pkk/node/72

SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS SZOCIÁLIS MUNKA SZAKIRÁNY

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA ALAPSZAK Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése: Szociálpedagógus, Képzési idő: 6 félév +1 félév összefüggő szakmai gyakorlat, Az alapképzés során összegyűjtendő kreditpontok száma:180+30 kredit, Szociálpedagógia szak idegen nyelvi követelménye: Egy idegen nyelvből államilag elismert középfokú „B” típusú illetve azzal egyenértékű nyelvvizsga.

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA ALAPSZAK Elhelyezkedési lehetőségek: a gyermek- és ifjúságvédelemben, a szociális ellátásban, a speciális szükségletű,sérült,halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket és fiatalokat segítő szolgálatokban, a helyettes- és nevelőszülői hálózatokban, gyermekvédelmi központokban, a családsegítésben, a gyermekjóléti szolgálatokban, a kisebbségi intézményekben, a nevelési-oktatási intézményekben, kollégi-umokban, a gyermek és ifjúsági szabadidős és üdülési programokban, a fogyatékossággal élők intézmény-rendszerében, a bűnmegelőzési és végrehajtási intézetekben...

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA ALAPSZAK Képzés célja: Olyan szociálpedagógusok képzése, akik képesek elsősorban a gyermek és ifjúsági korosztály tanulási, szociális és mentális problémáit komplex rendszerben kezelni, továbbá a gyermek, a fiatal és környezete egyensúlyát fenntartani, helyreállítani, fejleszteni. A képzés főbb tantárgyai: A szociális professzió alapjai, Egyéni esetkezelés, Közösségi és iskolai szociális munka, Szociálpolitika, Politológia, Etika, Jog, Szociológia, Pszichológia, Romológia, Szociálpedagógia,Pedagógia, Gyermekvédelem,Mentálhigiéné, Szociális gondoskodás története, Társadalomtudományi kutatások, Tréningek…

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA ALAPSZAK Összefüggő szakmai gyakorlat 7.félévben, 300 óra A tantárgy elsajátításának célja: A terepgyakorlat a szociális munka és ezen belül a szociál-pedagógia korábban elsajátított elmélete és gyakorlati modell-jei alapján arra kívánja ösztönözni a hallgatót, hogy a meg-szerzett ismereteket képes legyen alkalmazni a gyakorlatban - egyelőre szakmai kontroll mellett. Tantárgyi program: A hallgató megismerkedik a szociális munka különböző színtereivel, az ott dolgozók feladatköreivel, bevezetést nyer az adott intézmény mindennapi életébe, adminisztrá-ciójába, megismeri a klienskört, tudomást szerez az alkalmazott nevelési módszerekről és lehetőségekről, azaz megismerkedik magával a segítő tevékenységgel. Évközi tanulmányi követelmény: Terepnapló készítése.

SZOCIÁLPEDAGÓGIA BA Hátrányos helyzetű és /vagy veszélyeztetett gyermekek és fiatalok csoportja Életvitelbeli, gondozásbeli segítséget igénylő felnőttek csoportja

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése:Felsőfokú szociális munkás asszisztens, Képzési idő: 4 félév,(ebből egy félév az összefüggő szakmai gyakorlat) Az oklevél megszerzéséhez szükséges kreditpontok száma:120(ebből 30 kredit összefüggő gyakorlat), Idegen nyelvi követelmény:nincs.

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS A felsőoktatási szakképzés célja: A felsőoktatási szakképzés célja olyan szociális és ifjúsági szakemberek képzése, akik szakirányú felsőfokú végzettségű szakemberek irányítása mellett részfeladatok vállalására képesek. A felsőoktatási szakképzéssel legjellemzőbben betölthető munkakörök: Irodai szakmai irányító, felügyelő, Szociális segítő, Nevelőszülő,főállású anya, Munkaerő-piaci szolgáltatási ügyintéző, Üzleti jellegű szolgáltatási ügyintéző.

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS A végzettek részt vesznek: A korszerű szociális munkában, Önismeretet és alapkészségeket szereznek a szociális munka gyakorlati megvalósításához, Ismerik és használják a szakmában alapvető, információforrásokat és az adminisztrációt, Szociológiai, társadalompolitikai, pszichológiai, jogi, pedagógiai isme-retek birtokában képesek diplomás szakemberek felügyelete mellett az emberek szociális és mentális problémáit kezelni. Képesek szakemberekkel együtt-működésben fejlesztő-segítő beavatkozásokra.

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS A képzés fő tárgyai Kommunikációs ismeretek, Szakmai és pénzügyi információ feldolgozási alapismeretek, Munkaerő-piaci ismeretek, Idegen nyelvi alapszintű ismeretek, Társadalomismeret,Szociálpolitika,Közgazdaságtan, Jogi alapok,Filozófia,Művelődéstörténet, Általános és fejlődéslélektan,Szociálpszichológia, Szociális professzió alapjai, Szociális gondoskodás története, Nem formális tanulás, Egyéni esetkezelés, közösségi szociális munka EU intézményrendszere és a jólléti ellátások kapcsolata, Ügyviteli és igazgatási ismeretek az EU-ban, Tréningek…

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS Összefüggő szakmai gyakorlat a 4. félévben Célja:az elméleti ismeretek gyakorlatban történő megfigyelése, elemzése illetve a terepoktató által a hallgatóra bízott szakmai feladatok elvégzése Oktatási, nevelési, szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi, szociális igazgatási, közművelődési, munkaerő-piaci, civil, non-profit és egyházi intézmények, szolgáltatások kidolgozása, lebonyolítása, értékelésére, segítő tevékenységek megismerése, Fiatalok szocializációját segítő prevenciós, mentálhigiénés munka, Pályázatok, kreatív programok kidolgozása, Egyéni és közösségi problémák kezelése

SZOCIÁLIS ÉS IFJÚSÁGI MUNKA FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS Miért jók a felsőoktatási szakképzések? Olcsóbb,mint a BA szakok (kb.fele,) Hamarabb ki lehet lépni a munkaerőpiacra(2 év), Esetenként jobb, könnyebb elhelyezkedési lehetőség,piacképes tudás, Jó előképzés(felkészítés, szintre hozás, felzárkóztatás)a későbbi BA/MA tanulmányokhoz, Nem esik ki a tanulásból, nem veszít évet, 90 kredit beszámítható a besorolási szakok BA képzésén, Tanárok többsége tanít mindkét képzési formában.

SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK Továbblépési lehetőségek Szociálpolitika MA, Szociológia MA, Szociális munkás MA Szociálpedagógia MA (beindítás előtt) Inkluzív nevelés tanára MA Család és gyermekvédő MA Szociálpedagógia BA Ifjúságsegítő BA (kidolgozás alatt) Szociális és ifjúsági munka felsőoktatási szakképzés

Sok szeretettel várunk mindenkit a Szociálpedagógia Intézeti Tanszék képzéseire!