Kapcsolattartás a szülői házzal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
integrációs szaktanácsadó
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A szülő szerepe Dr Sólyom Enikő Konszenzus tanácskozás a korai fejlesztés és neurohabilitáció kérdéseiről Május 4-5. Seregélyes.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
Közösségi ellátók mint facilitátorok
CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Az országos mérések megújult rendszere
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Út a sikeres tanuláshoz
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Prof. Dr. Szabó Lajos c. egyetemi tanár ELTE Társadalomtudományi Kar
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Óvodai és iskolai szociális segítés
Család – és Gyermekjóléti Központ
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Kapcsolattartás a szülői házzal Készítette: Kicskáné Varga Anna

Az intézmény kapcsolata a családokkal A család–intézmény kapcsolat kulcsfontosságú az intézményes szocializáció elején, az óvodáskorban és az iskolai évek elején. Az ekkor elveszett bizalmat csak kivételes esetekben, különleges személyiségjegyek birtokában tudja visszaszerezni a pedagógus.

− multikulturális szemlélettel rendelkezik, A pedagógus a közte és a családok hátterében mutatkozó szociokulturális eltérések áthidalására abban az esetben képes, ha: − multikulturális szemlélettel rendelkezik, − elfogadja a másságot, − képes a segítségnyújtás és a bábáskodás között különbséget tenni, − ismeri a családsegítés általános szabályait, − ismeri a családlátogatás általános szabályait, − ismeri a szociális hálót, − ismeri a pedagógus kompetenciájának és segítésének a határait, − ismeri a munkáját segítő háttérintézményeket, − tájékozott gyermekvédelmi kérdésekben.

A szülők bevonása az óvodai életbe A családok bevonhatók az óvoda szépítésébe, ápolásába, programok szervezésébe, kivitelezésébe – közös tevékenység: gyermek, szülő, óvónő. A jobb módú családokat meg lehet kérdezni, hogyan tudják segíteni a szegényebb gyerekeket, a probléma megoldásában a szülők ágensek lehetnek, ezáltal elkötelezettebbek lesznek. A segítés oly módon történjen, hogy az egyik család ne váljon a másik lekötelezettjévé! Szülői értekezlet - az értékelést mindig dicsérettel kell kezdeni, de reális értékelést kell adni a gyerekekről, a csoport teljesítményéről. Családlátogatás. Óvodai nyíltnap. Stb. …………………………..

A család–intézmény kapcsolata Cél: Egyenrangú partneri kapcsolat kiépítése Óvónő részéről „segítő” szerep – segítséget kérő szerepet célszerű belülről is átélni. Ismerjék meg a pedagógusok a magyarországi szociális háló intézményrendszerét és az igénybevétel módjait.

A beilleszkedést támogató pedagógiai környezet: Az óvónő elfogadó viselkedése. A család és az óvoda szokásrendszerének összehangoltsága. A szülőkkel kialakítandó kapcsolat nehézségeinek az elfogadása és megértése. Fontos a gyermek szükségleteihez igazodó nevelés és az egyéni bánásmód, amelyek nélkül nincs esélyegyenlőség, illetve befogadás, beilleszkedés.