TÁMOP-3.1.4.-08/2-2009-0043TÁMOP-3.1.4.-08/2-2009-0043 A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Advertisements

A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Lehetőségek és hozadékok a közoktatási intézmények számára
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Tiszafüred, szeptember 25. A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni iskolánk részvételéről, feladatairól a TÁMOP /08/ „A kompetencia alapú oktatás.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. (E pályázati kiírás rendelkezésre álló keretösszege a hat “Konvergencia” célkitűzés alá eső régióra - Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Észak- Alföld, Észak-Magyarország, Közép-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl forint volt.)

Az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése a kompetencia alapú oktatás elterjesztésével a magyar közoktatási rendszerben a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése az egyenlő hozzáférés és az esélyegyenlőség elveinek érvényesítése a digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása A pályázati kiírás forrását az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. (E pályázati kiírás rendelkezésre álló keretösszege a hat “Konvergencia” célkitűzés alá eső régióra - Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Észak-Alföld, Észak- Magyarország, Közép-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl forint volt.) A TÁMOP /2 fejlesztési pályázat célja

A TÁMOP / projekt résztvevői A pályázó: Mosonmagyaróvár Város Önkormányzata mint intézményfenntartó A pályázatban részt vevő intézmények: Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi Mátyás Szakképző és Szakközépiskola Kossuth Lajos Gimnázium Lurkóvár Óvoda Ujhelyi Imre Általános Iskola

1. A pályázati projektben kötelezően megvalósítandó tevékenységek: a) A kompetencia alapú oktatás implementációja A Nat szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja az alábbi elemek bevezetésével: •a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése (legalább egy tanulócsoportban) •a „Matematika” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése (legalább egy tanulócsoportban) •további egy választott kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése •tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban •műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: legalább egy (választott) műveltségterületen •óvodák esetében legalább egy óvodai csoportban komplex óvodai program, programcsomag bevezetése, alkalmazása A TÁMOP /2 fejlesztési pályázat tartalma I.

A TÁMOP /2 fejlesztési pályázat tartalma II. Az oktatási programok, újszerű tanulásszervezési eljárások bevezetését, a kulcskompetenciák fejlesztését a következő kötelező elemek alkalmazásával kellett megtervezni: legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként legalább egy témahét megszervezése tanévenként legalább egy moduláris oktatási program megszervezése tanévenként digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése (a programba bevont tanulócsoportok tanóráinak 25%-a informatikai eszközzel támogatott tanóraként valósul meg)

A TÁMOP /2 fejlesztési pályázat tartalma III. b) A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása „jó gyakorlatok átvétele” - már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja az intézmény saját innovációjának megvalósítása átfogó intézményfejlesztés – a fejlesztések eredményeinek az intézmény mindennapi gyakorlatába való beillesztése, a pedagógiai szemléletváltást segítő tevékenységek megvalósítása: •az egész tantestület ismerje meg a pályázati innováció céljait és eszközrendszerét, szakmai tevékenységeit •az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása, hogy a projekt tevékenységeinek sikeres megvalósítását elősegítsék •az intézmények pedagógiai innovációja fenntarthatóságának legalább 5 tanéven keresztül tartó biztosítása •az intézmények informatikai stratégiájának kidolgozása az informatikai alapú kompetenciafejlesztés érdekében

A TÁMOP /2 fejlesztési pályázat tartalma IV. 2. Egyéb (nem kötelező) támogatható tevékenységek a megvalósítással kapcsolatban: további „jó gyakorlatok átvétele”, adaptációja további, a projekt eredményes megvalósítását szolgáló pedagógus-továbbképzési programok a pedagógusok által végzett fejlesztési, innovációs tevékenység, új pedagógiai, módszertani produktumok létrehozása, pl.: •egy többhetes projekt kidolgozása •témahét leírásának elkészítése, megszervezése •a tömbösített oktatást, tantárgyak bontása nélküli műveltségterületi oktatást szolgáló pedagógiai program kidolgozása Szakmai együttműködések kialakítása egyéb szolgáltatások igénybe vételére, pl.: •színházakkal, múzeumokkal, könyvtárakkal való együttműködés kialakítása •a helyi társadalom szereplőivel közös programok szervezése •környezetvédelem, üzemlátogatás •erdei iskolai programok megvalósítása Mérés-értékelési felkészítés a nevelőtestület 1-2 tagja számára, az országos kompetenciamérés iskolai eredményének elemzésére, fejlesztő beavatkozások tervezésére. A kidolgozott tartalmak, produktumok az iskolák honlapján, bárki által ingyenesen felhasználható módon, teljes körűen hozzáférhetők lesznek.

A TÁMOP /2 fejlesztési pályázat taralma V. 3. A projekt végrehajtása Időtartam: egy teljes tanév (a 2009/2010-es tanév) Megvalósítandó tevékenység: a tervezett pedagógiai fejlesztések csoport- és osztálytermi szinten, teljes tanévet átfogóan valósulnak meg A résztvevők köre: a pályázati kiírásban kötelezően előírtak szerint intézményenként meghatározott számú tanulócsoportot és óvodai csoportot, valamint pedagógust vontunk be. (Ezen túlmenően további tanulócsoportok, pedagógusok bevonására is lehetőség volt – éltünk is ezzel.)