Évszakváltás a közlekedésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

TÉLI IDŐJÁRÁSI VISZONYKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS
a sebesség mértékegysége
Vonóhorgos, 4 kerékpáros szállító
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
Közlekedj okosan nyári tábor
Készítette: Szabó Lajos ka. főmunkatárs Varga István ka. főmunkatárs
· Látszódj! Henkel közlekedésbiztonsági program gyermekeknek.
Előzmények  Tervezés  Szakemberek alkalmazása (testnevelő tanár, edző, rekreációs szakember, OKJ-s végzettségű segítő..stb)  Hivatalos meghirdetés.
Mechanikai munka munka erő elmozdulás (út) a munka mértékegysége m m
A vonat csomagtartójához hosszú fonalat erősítettünk
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
A síelés alapszabálya Sí KRESZ a síelés alapszabálya.
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
Szerzők: Finszter Ferenc, Tóth Zoltán,
ÚJ. A tél a legnagyobb igénybevételt jelentő évszak TÉLI Összetett Bármi előfordulhat: NYÁRI Viszonylag egyszerű Csak ez fordul elő: Nedves út HóJég Száraz.
10. Tétel.
Kutatók (fejlesztők) éjszakája -2011
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Kerékpáros_hálózat_kutatás Bartus Tamás Mészáros Márton Tanszéki_Terv_
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
1 Balesetmentes, az élethelyzetnek megfelelő környezet.
Hurrikánok, Tájfunok, Tornádók
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Vízi közlekedési balesetek sajátosságai a Szegedi Őrs működési területén.
SÚRLÓDÁSI ERŐ.
A hőmérséklet mérése.
Laptop, notebook, PDA. Hordozható számítógép Hívhatják bárhogy: laptopoknak vagy noteszgépeknek, hordozható számítógépeknek, stb. Ezek az egy darabból.
Környezetünk levegő minősége
1. Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy… a) a személy és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat a közlekedésükben.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
GÉPJÁRMŰVEK AKTÍV ÉS PASSZÍV BIZTONSÁGI RENDSZEREI
Fékberendezések II Tárcsafékek
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Szociális regiszter publikus felület használata
„KÉT KERÉKEN SZEKSZÁRDON” OKTÓBER 6. Baka György Zöldtárs Alapítvány Elnök.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
MÁJUSI IDÓJÁRÁS 2013-BAN ÉN ÍGY KÉSZÍTETTEM EL. KEZDETBEN  Kiválasztottam a témát, ami az időjárásjelentés lett  A hónapot is kiválasztottam ami a május.
A LEGTISZTÁBB ENERGIA AZ, AMIT FEL SEM HASZNÁLUNK !
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
Név: Feszt Bernadett Téma: A négy évszak
MAGYAR AUTÓS SZAKMAI SZÖVETSÉG SZIGET FESZTIVÁL HAMIS ALKATRÉSZEK ÉS ANNAK VESZÉLYEI.
A novemberi időjárás és a hirtelen hőmérsékletváltozás A készítés folyamatának bemutatása.
Okt.23-Nov.6. Pontos hőmérsékletet mértünk a nap minden fontosabb időszakában, melyből egy táblázatot, majd diagrammokat készitettünk a minimum, maximum.
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
KRESZ MÓDOSÍTÁS 2007 Gál Jenő r. alezredes. Új közúti jelzések.
MARCALI KvK. Marcalim HTP Mezőgazdasági termények betakarítási munkáinak tűzvédelme és erdőtüzek megelőzése 2016.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Caracalla udvarában Kalandjáték 11.
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Hulladéktároló konténerek és kukák törésének lehetséges okai
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Közlekedési ismeretek
a sebesség mértékegysége
Előadás másolata:

Évszakváltás a közlekedésben

A közlekedésben a téli időszak tudatos felkészülést igényel. Megváltoznak az út- és látási viszonyok, amelyekhez a gyalogosoknak és a járművezetőknek egyaránt alkalmazkodniuk kell.

A gépjárműveket ajánlatos alaposan átnézni, megvizsgálva minden biztonsági berendezést és tartozékot.

az akkumulátor ellenőrzése (Ellenőrizni kell a pólusok és vezetékek állapotát, ha pedig huzamosabb ideig nem használják az autót, érdemes az akkumulátort kiszerelni és melegebb helyen tárolni.)

a gumiabroncsok lecserélése (A csúszós, jeges utakon való biztonságos közlekedéshez téli gumikra van szükség. Még akkor is téli abroncsokkal induljunk útnak, ha éppen nincs hó.)

Téli gumival rövidebb a fékút. a téli gumi előnyei: A nyári gumi már +7 fok alatt csúszni kezd, fagypont körüli hőmérsékleten megmerevedik, nagyon kis tapadással rendelkezik, így használata veszélyes lehet. A téli gumi kifejlesztése olyan, hogy alacsony hőmérsékleten megnő a tapadási értéke. Ezek az abroncsok különleges anyagból készülnek, speciális bordázattal vannak ellátva, és rendkívül alacsony hőmérséklet esetén is rugalmasak maradnak. Téli gumival rövidebb a fékút.

hólánc használata (Heves hóesés vagy fagyott hótakaró esetén jó szolgálatot tehet a hólánc, melyet érdemes a hajtott tengelyen lévő kerékre rakni, így kormányozható marad az autó. A hólánc feltételét és levételét érdemes még otthon kipróbálni, hogy a gyakorlatlanság ne okozzon problémát a hidegben.)

a világítás ellenőrzése (A téli időszakban a látási viszonyok gyakran rosszak, korán sötétedik, hosszabb ideig kell használni a gépjármű világítóberendezéseit - ezért is nagyon fontos, hogy azok megfelelően működjenek. A fényszórókat és a többi lámpát ilyenkor gyakrabban kell tisztítani.)

a fékrendszer ellenőrzése (A fékút télen általában hosszabb, mint optimális fékezésnél.)

az ablaktörlő lapátok ellenőrzése (Az ablaktörlő gumikat már a tél beállta előtt érdemes kicserélni, hiszen az elhasználódott gumi nem töröl, hanem maszatol.)

megfelelő ablakmosó folyadék utántöltése (Hosszabb utazás esetén célszerű tartalék ablakmosó folyadékot a gépkocsi csomagtartójában elhelyezni.)

Rendelkezzünk és tartsunk autónkban zárolajozó, jégoldó spray-t, jégkaparót és páramentesítőt, hiszen az időjárás változás következtében változó halmazállapotú csapadékra kell felkészülnünk.

Fontos, hogy a szélvédők és az ablaküvegek jégtelenítése során kellő időt szenteljünk a jég eltávolítására nem elegendő az, ha csupán kéttenyérnyi részen próbálunk „kikukucskálni” és a forgalomban részt venni, hiszen ezzel nemcsak magunkat, hanem a közlekedésben részt vevő embertársainkat is veszélyeztetjük.

a haladási sebesség megválasztása kiemelten fontos A vezetési szokásokban és a vezetési stílusban az óvatosságnak, az előrelátásnak és a biztonságnak kell érvényesülnie. a rosszabb látási viszonyok miatt nagyobb követési távolságot kell tartani a haladási sebesség megválasztása kiemelten fontos A megváltozott körülmények között való közlekedésre a járművezetők többsége nincs felkészülve, így a váratlan szituációkra nem tudnak helyesen reagálni.

Nem szabad elfeledkeznünk az egy nyomon haladó járművezetőkről sem, kik még nagyobb veszélynek vannak kitéve ebben az évszakban.

Évszaktól függetlenül próbáljuk a két keréken közlekedők figyelmét a veszélyekre felhívni, azon veszélyekre melyek forrása többnyire önmaguk magatartására vezethető vissza. Elindulás előtt talán egy percet sem vesz igénybe a láthatósági mellény magunkra öltése, valamint a lámpák üzembe helyezése.

Lakott területen kívül mind a kerékpárosoknak, mind a gyalogosoknak éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő ruházatot kell viselni. A fényvisszaverő anyagok és prizmák nem helyettesíthetik a világítást, de növelik a láthatóságot, és ezzel a biztonságot.

A biztonságos kerékpározáshoz a KRESZ ismerete mellett hozzátartozik a gyakorlat és a járművek megfelelő felszerelése, műszaki állapota is

Elindulás előtt ellenőrizni kell a kerékpár felszereléseit is: kormányberendezés; első és hátsó fék (megállás); csengő (hangjelzés); elöl fehér vagy kadmiumsárga lámpa, hátul piros lámpa vagy villogó és piros fényvisszaverő prizma, az első keréken sárga küllőprizma, láthatósági mellény (látni és látszani elv).

Őszi-téli évszakváltás figyelemfelhívó akció 2011. november 18. Tahitótfalu

Balesetmentes közlekedést kíván a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága!