A marketing fejlődése és szerepe

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ákos FÜZI Energetika 2011.
Advertisements

Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
Vállalati Gazdaságtan
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Értékesítési csatornák
Alapfogalmak.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A marketing alapkoncepciói
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
III. A logisztika jövője
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
A marketingkoncepció.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Marketing alapismeret
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkörnyezet elemzése
Marketing alapfogalmak
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
Nemzetközi kereskedelem
Értékesítési csatorna
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
Értékesítés, kereskedelem
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

A marketing fejlődése és szerepe

AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA Az ellátás szintje: hiány (keresleti piac) kereslet > kínálat viszonylagos egyensúly kínálati piac kínálat > kereslet A fejlesztés iránya: termésátlag- és/vagy kapacitás növelés a minőség és az ellátottság javítása termékhasznosság növelés, ár- és/vagy költségcsökkentés A termékstratégia: mennyiségi minőségi választéki A szemlélet: termeléscentrikus termékcentrikus fogyasztócentrikus A tevékenység jellege: KÖZELLÁTÁS (elosztás, hiánygazdálkodás) KERESKEDELEM (lebonyolító kereskedelem) MARKETING (piac- és termelésszervezés)

A VÁLLALATI PIACORIENTÁCIÓ TÍPUSAI 1. A termelési koncepció: A termelési koncepció szerint a fogyasztók az olcsó és széles körben hozzáférhető termékeket részesítik előnyben. A termelésorientált szervezetek menedzserei a fő hangsúlyt a magas szintű termelékenységre és a széles elosztásra helyezik.

A VÁLLALATI PIACORIENTÁCIÓ TÍPUSAI 2. A termékkoncepció: A termékkoncepció szerint a fogyasztók a legjobb minőségű, teljesítményű és tulajdonságú termékeket részesítik előnyben. A termékorientációjú szervezetek menedzserei energiájukat minőségi termékek előállítására és azok folyamatos tökéletesítésére összpontosítják.

” Honnan is tudhatná a vásárlóközönség, hogy milyen terméket szeretne, amíg mi ki nem találtuk ? ” Marketing rövidlátás

A VÁLLALATI PIACORIENTÁCIÓ TÍPUSAI 3. Az értékesítési koncepció: Az értékesítési koncepció szerint a fogyasztó ha magára hagyják általában nem vásárol eleget a vállalat termékeiből. A vállalatnak emiatt rámenős értékesítési és reklámtevékenységet kell folytatnia.

Azt akarják eladni, amit előállítanak, ahelyett, hogy azt állítanák elő, amit el tudnak adni. A marketingnek viszont az a célja, hogy az értékesítés már feleslegessé váljon.

4. A marketingkoncepció: A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa az, hogy meg kell határozni a célpiacok szükségleteit és igényeit, s ezeket a konkurrenciánál hatásosabban és hatékonyabban kell kielégíteni.

”Ne a terméket szeresd, hanem a fogyasztót!” Az értékesítés az eladó, a marketing a vevő szükségleteire összpontosít. Az értékesítés fő törekvése a termék készpénzzé konvertálása, a marketingé viszont a fogyasztói szükségletek kielégítése.

Konkurencia centrikus konkurencia-orientáció Fogyasztócentrikus nem igen Konkurencia centrikus termékorientáció fogyasztóorientáció konkurencia-orientáció marketingorientáció

Marketingszemlélet a kereskedelemben Külső piaci információk beszerzése Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre-hajtás Piaci célok Piackutatás Fő cél Részcélok Piacbefolyásoló eszközök 4 P Feed-back

Marketingszemlélet a kereskedelemben - nyaralás Külső piaci információk beszerzése Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre-hajtás Piaci célok Piackutatás Fő cél Részcélok I ESP HR GR Autó Repülő Vonat Stoppolás Ausztrián Szlovénián Horvátországon Haverok jól nyaraltak Irány nyaralni! Feed-back

Piacok kiválasztása 1. Milyen piacon dolgozzunk? Termelői piac Viszonteladói piac Fogyasztói piac Közületi piac

Piacok kiválasztása 2. Hány piacon dolgozzunk? Sok piac Kevés piac

„Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!” Piacok kiválasztása 3. Melyik piacon dolgozzunk? Eltérő igények Globális termékek „Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!”

Hogyan „kereskedjünk”? Kereskedőtípusok Saját nevükben, saját számlájukra és kockázatukra Viszonteladók Saját nevükben, de megbízójuk számlájára és kockázatára Bizományosok Megbízójuk nevében, számlájára és kockázatára Ügynökök Más nevében, kockázatára, de saját számlára Csalók

A közvetítők funkciói A gyártók és a fogyasztók igényeinek összehangolása A hatékonyság növelése Az elérhetőség javítása Szakértői szolgáltatások biztosítása

A disztribúciós csatornák típusai a fogyasztási cikkek piacán Gyártó közvetlenül a fogyasztónak Gyártó – kiskereskedő – fogyasztó Gyártó – nagykereskedő – kiskereskedő – fogyasztó Gyártó – ügynök – nagykereskedő – kiskereskedő – fogyasztó