SCHUMAN AUTOMIBILES INC.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Transzferárazás: árkialakítás és nyereség optimalizálása
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
NMH Munkajogi Ügyfélszolgálata 1054 Budapest, Akadémia u > 1089 Budapest, Kálvária tér 7. www. munka. hu Tájékoztatás.
Teljesítménytervezés
7.Szeminárium – Pénzügyi elemzés Szemináriumvezető: Czakó Ágnes
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
Kereskedelmi gazdálkodás elemzése
Forfaiting (forfetírozás)
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Vállalatbiztonsági Tudatosság
K+F adóalap kedvezmény E-Qualitas Egyesület Badak Béla okl. könyvvizsgáló.
A megbízó-ügynök modell (1)
Copyright © Billbarter Hungaria Zrt. WEBKONFERENCIA
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
A tevékenységalapú költségkalkuláció (Activity-Based Costing)
17. fejezet A vállalati hitelfelvételi politika jelentősége
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
Évközi beszámoló Képfeldolgozás csapat 2.
Vállalati pénzügyi döntések alapjai
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
Közbeszerzési, Pályázati és Beruházási ismeretek
III. A logisztika jövője
Egy biztosító több pénztár modell az üzleti oldal szemében
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
© "VERSENYKÉPESSÉG–FEJLŐDÉS–REFORM" konferencia november 7-8 KOMPETENCIA SZÁMVITELI ALAPOK dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r.
Beruházás-kontrolling
Tevékenység alapú költségszámítás (Activity Based Costing)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Marketing mix.
Polgári jog Szerződések joga évi IV. törvény:
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Fellow Pass cefeteria. 650 milliárdos üzlet Tervezett forgalom: 3 éven belül ennek 20%-a Fellow-n keresztül, hisz ez a Munkaadók érdeke! Miért is? Mert.
A Serfőző Rt..
Gyakorló feladatok Mikroökonómia.
Shuman Automobiles Készítették: Kántor Anikó Lovas Bernadett Helén
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
A diákat készítette: Matthew Will
A diákat készítette: Matthew Will
A diákat készítette: Matthew Will
A diákat készítette: Matthew Will
Következtetés: amit tudunk és amit nem tudunk ma a pénzügyekről Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, 2005 A diákat készítette:
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Béren kívüli juttatások Adókedvezmények Adóelőleg Ingatlan.
Környezetgazdaságtan Fonyó György Vízi Közmű és Környezetmérnöki Tanszék U épület, ftp://vcst.bme.hu/kornygazdtan2003.
Gazdasági időtávok A közgazdasági időtávok arra utalnak, hogy milyen módon képes a vállalat reagálni a piaci eseményekre.
OBJEKTÍV cégvezetés Vs. Vakon repülés.
Pénzügyi mutatószámok, ROI, EVA
Az árképzés szempontjai
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
Menedzsment és vállalkozásgazdaságtan dr. Sz abó G ábor Cs aba
Copyright © Billbarter Hungaria Zrt. Megoldás a lánc és körbetartozás problémáira, forrásnyújtása vállalkozásoknak, üzleti kockázataik csökkentésére!
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Kalandorbolt – évi értékesítési terv
Pogány András stratégiai igazgató
9. tétel.
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
BPR – Business Process Reengeneering
Elvárások és a realitás egy agilis pilot projektben a tanácsadó szemszögéből agilitas.hu | Copyright © 2013 Agile Coaching Kft. |
Márkakereskedői helyzetkép
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Előadás másolata:

SCHUMAN AUTOMIBILES INC. Készítette: Herbák Ágnes, Nagy Nóra, Perge Korinna, Tranker Anita

AZ ALAPSZITUÁCIÓ Szervezeti változások Új gépkocsi értékesítés divízió Shuman Automobiles vállalat vezetője visszavonul Szervezeti változások Új gépkocsi értékesítés divízió Használtautó-értékesítés divízió Javítórészleg Mindhárom divízió nyereségközpont A divízió vezetők bére divíziójuk bruttó nyereségével arányos

A PROBLÉMA Új autó vásárlása régi autó beszámításával A probléma összetettsége: - az új autó régóta a szalonban áll - nem közkedvelt márka - cél: az üzlet létrehozása

Az új autó vételi árának alakulásai: A PROBLÉMA Az új autó vételi árának alakulásai: 15 % kedvezmény: régi autó beszámítás: 10.880 $ (kedvezmény:4270$) 8530$

1. FELADAT Alapinformáció: javítás: 1376 $ használt, de javított autó eladási ára: 3700 $ Számolási adatok: 12800 $-8890 $= 3910 $ (nyereség) 3910 $- 4270 $= -360 $ (veszteség) Költségek: 1376 $+ 360 $= 1736 $ Össz.nyereség: 3700 $-1736 $ = 1964 $

2. FELADAT FELTEVÉS: mindhárom részleg nyereségközpontként működik a javítás költsége a tranzakció előtt ismert, összege 1376$ Milyen értéken kellene szerepelnie a javítás előtt álló használtautónak a két divízió között?

ÚJ DIVÍZIÓ Ha a vevő elfogadja az új autó listaárát (12’800 $), akkor régi autóját 4’270 $ értéken beszámítja Ha nem számítja be az autót, akkor körülbelül 1’920 $ engedményt ad 4’270-1’920=2’350 $

HASZNÁLTAUTÓ DIVÍZIÓ Javítás nélkül az autóért árverésen körülbelül 2’200 $ kapható A megjavított autó 3’700 $-ért értékesíthető a kiskereskedelemben 3’700-1’376=2’324 $

ALKUHELYZET Az újautó divízió minimálisan 2’350 $-t szeretne kapni A használtautó divízió legfeljebb 2’324 $ áron venné meg az autót

ALKUHELYZET AZ ÚJAUTÓ RÉSZLEG LEHETŐSÉGEI: Javítás nélkül közvetlenül értékesíti Megjavíttatja és értékesíti Átadja a használtautónak

b) Mennyit számlázzon a javítórészleg az elvégzett munkáért 2. FELADAT b) Mennyit számlázzon a javítórészleg az elvégzett munkáért Külső megrendelőnek 35%-os haszonkulccsal nyújt szolgáltatást 1’376 $ javítási költség esetén ez 481,6 $ NYERESÉGKÖZPONT! 1’376+481,6=1’857,6 $

c) Mekkora lenne a három részleg nyeresége ezen az üzleten? 2. FELADAT c) Mekkora lenne a három részleg nyeresége ezen az üzleten?

Egyik lehetőség sem hoz nagyobb hasznot 3. FELADAT Feltevés: A javítórészleg teljes kapacitással működik Lehetőség az autókereskedés számára: - értékesíti javítás nélkül (2200 $-ért) - más vállalattal javíttatja meg (javítás költségei) nem számítja be a használt autót (nem biztos, hogy megveszi) Egyik lehetőség sem hoz nagyobb hasznot

4. FELADAT Három nyereségközpont megmaradjon, vagy két nyereségközpont de a javítórészleg standard-költségközpontként (ismétlődő feladatokat végeznek, melyekhez standard költségek rendelhetők) működjön tovább Három nyereségközpont esetén a vállalat által alkalmazott számviteli rendszer módosítása, mivel a javítórészleg nem számlázhat annyit, mint egy ugyanolyan külső megrendelésnél, ugyanakkor ezek a belső munkák tetemes részt tesznek ki a divízió működésében

MAGYARÁZAT Javul a döntések minősége A döntések felgyorsulhatnak A felsővezetés megszabadul a mindennapos döntésektől Az eredmények növelésének módját keresik A nyereségközpontok kész információkkal szolgálnak a felsővezetés számára a cég egyes részeinek jövedelmezőségéről Versenyteljesítmény fokozódik Forrás: Anthony, Robert N.: Menedzsment-kontroll rendszerek, Panem, 2009.

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!