Esélyt az esélyteleneknek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

1994-ben telepedett le Arlóban, Magyarország északi határának közelében (Ózd mellett). Küldetésük a szemlélődésből és a testvériség megéléséből fakadó.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
 Alapító tagjai az ELTE jogász, szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus hallgatói, akik az ELTE ÁJK Pártfogói.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Ágazatközi együttműködés
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

Esélyt az esélyteleneknek Sajátos nevelési igényű, és hátrányos helyzetű tanulók a svéd oktatási rendszerben, a svéd szakképzésben CEDEFOP szakértői tanulmányút tapasztalataiból

A svéd attitűd Mindenki kapja meg a szükségleteinek, és képességeinek megfelelő oktatást, Ennek biztosítása nem a szülő, hanem az állam feladata, Ott kell ezt megkapnia, ahol lakik, Az oktatás és a szakképzés nincs életkori határokhoz kötve

A svéd oktatásügy „küldetésnyilatkozata” A gyermek egy rendszerbe születik, fejlődése során foglalkozik vele: Szociális szféra, egészségügy, oktatás, gazdaság Ha a társadalmi érdek megegyezik az egyéni érdekkel, az egyén nem szakad le.

A svéd oktatási rendszer 6-12 elemi /6-7 iskola-előkészítő/ 12-16 alsó-középiskola 16-18 felső-középiskola Minden szinten integrált sajátos nevelési igényű és hátrányos helyzetű tanulókkal

Alsó-középiskola Borgsmoskolan diszlexiás, Asperger szindrómás, Autista tanulók integrált nevelése

Felső-középiskola Himmelstalund Upper Secondary School Mezőgazdasági szakképzés Mintagazdaság SNI-s tanulók diákcsere programban

Fiatal felnőttek második esélye Marielund Upper Secondary Second Chance School Amikor a gazdaság és az oktatás megtalálja, és végigjárja az egymáshoz vezető utat és a fiatal megtalálja a helyét a társadalomban Szociálpedagógus szerepe, Az életre nevel, munkához juttat, naprakész

Átvehetnénk elemeket, mert nálunk is vannak: Hiányszakmák, Lemorzsolódó, kizuhanó képzetlen fiatalok, Képzett szociálpedagógusi, szociális munkás gárda, Családsegítő és gyermekjóléti szolgálatok, Munkaügyi központok, Átalakuló, megújuló szakképzés.

Köszönöm figyelmüket Debreczeni Zsuzsanna igazgatóhelyettes, tanügyigazgatási szakértő Deák Ferenc Középiskolai Kollégium debzsu@gmail.com