Zipernowsky Károly Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Advertisements

GLOBÁLIS ÉGHAJLATVÁLTOZÁS
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
BUDAI KÖZÉPISKOLA BUDAI KÖZÉPISKOLA.
Zrínyi Ilona Általános Iskola
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Galacz Adri
Napocska Napköziotthon
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Belvárosi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Padányi Katolikus Gyakorlóiskola
Ökoiskolák szakmai tanácskozása, Miskolc, A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium ökoiskolai programja Készítette: dr.Velkey László.
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Tihany.
A vendégek befogadásáról és gyámolításáról „A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén… Mert.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
A KMMSTG ökoiskola fejlesztési munkájának bemutatása Néhány pontos ö/o/koskodás: Iskola rövid története Innovativitás és a KMMSTG Ökoságunk kezdete A kritériumrendszer.
Bánki Hírmondó.
Körlánc Egyesület.
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
A GLOBALIIS FOLMELEGEDIIS
PROGRAM.
Nagyné Horváth Emília.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Logo tervezéshez információk
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
ÖKO ISKOLA 2008 tavaszától Környezettudatos élet: Kiállítások, rendezvények Túraversenyek, kirándulások.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk. A programsorozatra szeretettel.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Projekt hét a Békésyben decemberében „A globalizáció veszélyei, környezettudatos élet”
/Malamud/ Mi hisszük, hogy „egyetlen ember is jobbá teheti a világot”! 3.A Zöld osztály.
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Helyi védett értékek bemutatása a
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása
MAGYARORSZÁG NEMZETI PARKJAI
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Előadás másolata:

Zipernowsky Károly Általános Iskola minősített közoktatási típusú sportiskola Eredmények és célok az ÖKOISKOLA címért

Bemutatkozunk Történet, mikrokörnyezet, gyermekek, tanulócsoportok, tantestület, a békásmegyeri szociokulturális háttér különleges kihívásai Közintézmény neve, székhelye: Zipernowsky Károly Általános Iskola 1039. Budapest, Zipernowsky u. 1-3. Alapítás éve: 1978. Intézmény típusa, évfolyamok száma: 8 évfolyamos általános iskola, 2008. szeptember 1-től sportiskola, iskolaotthon 1-4 évfolyamon, napközi, tanulószoba, fejlesztő oktatás, sajátos nevelési igényű tanulók oktatása

Elérhetőségünk www.ziper.rasnet.hu OM 034846 1039 BUDAPEST Zipernowsky utca 1-3.  (1)  3 886-556           FAX: (1)  2 430-995 www.ziper.rasnet.hu

Mikrokörnyezet: háromszintes épület a békásmegyeri lakótelep Duna felöli oldalán, fák, folyó közelsége, jó levegő

Szubkultúra egyedi, a lakótelep jellegéből adódóan a társadalom valamennyi rétegének gyermeke jelen van az iskolában, amely tudatos tehetséggondozást és egyéni fejlesztőmunkát is megkövetel gyermekek létszáma: 360 fő

Mottónk, tantestületünk hitvallása „Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyermekeinknek, mint az, ahogy tanítjuk. Amit az iskolában tanítunk annak a legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, amit egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségünkre gyakorol, megmarad.” (Eötvös József) Felelősek vagyunk azért, hogy tanulóinkat olyan ismeretekhez juttassuk, amelyek segítik őket a továbbtanulásban, a pályaválasztásban és a társadalmilag hasznos, környezetükért felelős és egyénileg sikeres emberré válásban.

Úton az ÖKOISKOLA felé 2004: az iskola Pedagógiai Programjába önálló fejezetként került be a környezetnevelési és egészségnevelési koncepció 2007: a módosított Minőségirányítási Programunk környezetvédelmi és környezetkultúra fejlesztési célja kimondja, hogy: a környezetkultúra fejlesztésére vonatkozó ismeretek épüljenek be pedagógiai programjainkba az óbudai lokálpatriotizmus szellemében. Felhasználjuk a múzeumpedagógia által kínált lehetőségeket. Tanulóink környezetvédelmi ismeretei bővüljenek, a környezettudatos magatartásuk fejlesztése épüljön be pedagógiai gyakorlatunkba

2008: a legújabb Pedagógiai Programunkban a környezetnevelési és egészségnevelési programunk is megújult, iskolánk minősített közoktatási típusú sportiskolaként elkötelezett a sport tágabb és zöld értelemben vett nemes céljaival, a játékos sportági előkészítést követő minőségi sportnevelésben, és a későbbiekben a nemzeti utánpótlás nevelésben 2004-2010: célkitűzéseink folyamatos megvalósulása, új célok megfogalmazása

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek 2007 nyarán lengyelországi kiránduláson. Útban a bölényrezervátum felé. A gyerekek tájékoztatót is hallottak a védett állatokról. Játék, mozgás, sport, életöröm, víz: tanuszodai életkép Még mindig 2007 nyara: tantestületünk tagjai Erdélyben ismerkedtek a biogazdálkodás fontosságával, különleges természeti tájakkal és megkóstolták a híresen egészségesnek tartott borvizet is. Táplálkozz egészségesen: az életvitel versenyen friss saláta készítésével neveznek a fiúk is Már 2005-ben is szívesebben választottuk a környezetet károsító járművekkel szemben kirándulásainkon a kerékpárt A Víz Világnapjára készült győztes gyermekfotók egyike. Készítette Szú Krisztián 5.a osztályos tanuló Ismerjük meg a természet értékeit- bekapcsolódtunk a fenntartónk által szervezett óbudai természeti séták programba

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Kertépítés. Betonfeltörés, földfeltöltés, bokrosítás. Szülők, gyerekek, tanárok összefogása egy öko cél érdekében. (2007). 2007. ősz: Must készítés az ovisokkal közösen. Éltető nedű kizárólag természetes forrásból.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Házi kedvenceink felelős tartásáról hallhattunk előadást az iskolánkba ellátogató állatvédő menhely munkatársaitól.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Büszkén és örömmel tesszük közzé az alábbi elismerő plakettet és a Tiszta Virágos Iskola verseny zsűrijének értékelését. A fenntartók által a témában kiírt pályázatra jelentkezett iskolák közül első helyezést értünk el 2007-ben.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Az egészséges életmód szerves része a rendszeres testmozgás. Ez a szemlélet a mi iskolánk életében már a mindennapi gyakorlatban is jelen van. Évi két alkalommal nyílt sportnapon mutatjuk be módszereinket a szülők és a kerületi kollégák számára.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek 2008. február 13-án kerek évfordulót, iskolánk 30. születésnapját ünnepeltük. Ajándékkal is megleptük magunkat, nevelőszülei lettünk Vitusnak, a Budapesti Állatkert gyönyörű jegesmedvéjének. Ezt a jogunkat természetesen folyamatosan megújítjuk.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek A medvék védelmére kívántuk felhívni a figyelmet oly módon is, hogy a jubileum alkalmával minden kitüntetett jeges- vagy barnamacit kapott ajándékba.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek 2008.tavaszán a Gőtés- tónál jártunk, amely a békásmegyeri Ófalu védett természeti területe. Az itt megrendezett környezetvédelmi vetélkedőre a táj szépségének megőrzésére felhívó plakátokkal is készültünk.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Az öko szemléletben előttünk járnak társóvodánk pedagógusai, akiknek meghívására részt vehettünk egy színvonalas öko programsorozaton. A képen művésztanárunk origami békákat készít az ovisokkal.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Az osztálykirándulások és a hagyományos erdei iskolák kiváló színteret nyújtanak a természet értékeinek, erdők, hegyek, tavak élővilágának megismeréséhez. Jártunk már többek között: a tatai Öreg-tónál, ahol a tó vizét vizsgáltuk, és megtekintettük a Geológiai Múzeumot a Zemplénben és Sárospatakon, ahol a vulkanikus eredetű hegység élővilágát tanulmányoztuk Csikóváralján a Pilisi Parkerdőben, ahol az erdő életével ismerkedtünk tanulmányoztuk Debrecen és a Hortobágy élővilágát is jártunk a Balaton-felvidéken és a csodálatos Káli-medencében Esztergomban megtekintettük a Duna Múzeumot, és ismerkedtünk a folyóvizek élővilágával. E tanévi terveink között szerepel a Balaton élővilágának tanulmányozása Balatonakalin, a Vértes tájvédelmi körzet és madárvilágának megismerése, valamint bükkszéki táborozás.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek 2008. őszén fenntartói pályázat eredményeként iskolánk udvarán új műfüves sportpályát avathattunk.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Egészségnap 2009. március A program plakátja végre feltárja a titkot, hogy miért jelenik meg pályázatunkon visszatérően a Pari Piri logo.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Az egészséges táplálkozás háza dekoráció díszíti büfénk falát. A kerületi iskolák között meghirdetett egészséges büfék versenyében II. helyezést értünk el, melynek jutalmaként tíz tanulók erdélyi nyaraláson vehetett részt 2009 nyarán.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Zöldség, gyümölcs, nő az erő, Sportsuliban ez a nyerő.

Vérnyomás, vércukor és koleszterinszint mérés az egészségnapon. Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Vérnyomás, vércukor és koleszterinszint mérés az egészségnapon.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Szeresd a Földet és vigyázz rá! - címmel rendeztük az óvodásokkal közös programot, melyen a környezet védelmének és bolygónk megóvásának védelmére hívtuk fel a gyermekek figyelmét.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek Elérkeztünk 2010-be, és februárban ismét iskolaalapítási évfordulót ünnepeltünk. A tanulók a Természetvédelmi Hivatal által szervezett visegrádi kiránduláson reform ebéddel egybekötött egészséges étkezésről szóló előadáson vettek részt.

Törekvések, tematikus programok, eredmények, sikerek A Természetvédelmi Hivatallal nyolc éve ápolunk eredményes kapcsolatot. Több alkalommal jártunk a Madártani Intézetben, hallgattunk előadásokat, játszottunk és kvíz versenyeken szerepeltünk. Megismertük Magyarország madarainak életét, fejlődésüket. Jártunk a Pálvölgyi és a Szemlőhegyi barlangban. Megismerkedtünk a Pilisvörösvári Medvemenhellyel. Ellátogattunk a Vácrátóti és az Ágostyáni Arborétumba. Megismertük a vértesszőlősi ősember életét. Országunk további számos szép táján is jártunk.

Az öko szemlélet megjelenése a mindennapi iskolai gyakorlatban Falevelek komposztálása Szelektív szárazelem gyűjtő Madáretető az iskola udvarán

Az öko szemlélet megjelenése a mindennapi iskolai gyakorlatban Palackpréselés a szelektív hulladékgyűjtés és a környezetvédelem érdekében. Már az elsősök is tudják és értik.

Az öko szemlélet megjelenése a mindennapi iskolai gyakorlatban Almaprogram naponta, és heti egy salátabár az egészséges táplálkozásért.

Miért pont a jegesmedve? A jegesmedvék az északi sarkvidék déli jégmezőin élnek. Legtöbbjük szinte egész életében nem teszi ki mancsát a szárazföldre, hanem inkább a sarkvidék befagyott vizein és a zajló jégen tölti mindennapjait. A múlt évszázad közepére csaknem kipusztította őket az ember, végül időben sikerült megállítani a jegesmedvék vadászatát. Napjainkban körülbelül 20 000 példány él a világon. Mára ugyan visszahódították az embertől területük nagy részét, mégis újabb veszély fenyegeti barátainkat. Az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) adatai szerint a levegő átlaghőmérséklete az elmúlt száz évben körülbelül 1°C-kal nőtt meg. A tudósok szerint a hőmérséklet emelkedésének legfőbb oka az emberek által a légkörbe juttatott üvegházhatású gázok. Nagy valószínűséggel a felmelegedés hatására az északi sark jégtakarójából körülbelül 12 Magyarországnyi terület tűnt el. Márpedig ez az úszó jégtakaró a jegesmedvék természetes lakhelye. Ha egy kicsit jobban odafigyeltek, hogy energiatakarékosabban éljetek, akkor a kedvenceinknek is megmaradhat az eddigi természetes lakhelye, az északi sarkvidéki jégtakaró. Szabó Tamás meteorológus Iskolaújságunk, a Zipercek rendszeres környezetvédelmi rovattal és a témával foglalkozó különszámokkal is megjelenik. Itt olvasható az egyik legnépszerűbb cikk.

Ez még csak a kezdet… Budapest, 2010. március 1. www.ziper.rasnet.hu