A kistérségi járóbeteg szakellátó központok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Advertisements

Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
A időszak végrehajtási intézményrendszere
GKV - kötelező egészségbiztosítás (előre meghatározott szolgáltatások előre meghatározott önrésszel) A kötelező egészségbiztosítás alapelve: minden biztosítottnak.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
10 ÉVES AZ OTTHONI SZAKÁPOLÁS
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
A Nyírbátori Szakrendelő jövőképe az egészségügyi reform kapcsán
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Észak-alföldi Operatív Program Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése / Kistérségi járó beteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg szakellátás.
A Regionális Egészségügyi Tanácsok feladatai és lehetőségei a régió szakellátási kapacitásának fejlesztésében RET ülés Veszprém, 2008.február 15.
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
Gondolat, ötlet és megvalósulás
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Az egészségügyi rendszer Az egészségügy "piac" sajátosságai
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
Emeltszintű járóbeteg szakellátás fejlesztése a Dr. Hetés Ferenc Szakorvosi Rendelőintézet revizalizációjával NYDOP
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
1 Észak-Magyarországi Operatív Program Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése / Kistérségi járó beteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Közigazgatási technológia
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az eFin szabvány dr. Belicza Éva Egészségügyi Menedzserképző Központ
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Egészségügyért Felelős Államtitkárság Az alapellátás megerősítésének helyzetértékelése Dr. Beneda Attila január 17.
Információs nap – Sopron, március 11.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
„Kistérségi integrált projekttervek ” Szombathely,
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szélessávú tervek és akciók
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
AZ OTTHONI SZAKÁPOLÁS.
Dr. Kincses Gyula, Kincses Gyula Javaslat az egészségügyi technológiák egységes életciklus-esemény- rendszerének kialakítására Dr. Kincses Gyula.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
A sürgősségi osztály indításával és működtetésével nyert tapasztalataink. CSMEK Hódmezővásárhely - Makó Dr. Lóczi Gerda.
Pályázatok 2011 Vas Megye és Szombathely Város Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítványa Babós Csaba, ügyvezető igazgató.
A betegellátás keretei és rendszere
Magyarország egészségügyi ellátórendszere
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
UNIÓS BETEGEK ELLÁTÁSA KÖZFINANSZÍROZOTT KAPACITÁSON
Merre tovább…? Dr. Horváth Ágnes államtitkár november 15.
Családtámogató ellátások
Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése TOP Nyíregyháza, január 08. Kissné Puskás Katalin.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
Kórházátalakítási pályázat
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
A Csurgói Egészségügyi Centrum első éve a betegellátásban
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

A kistérségi járóbeteg szakellátó központok Kuntár Ágnes 2007. május 2.

Struktúra váltás Elkezdődött – 2006.évi CXXXII. törvény Biztosan kevesebb aktív kórházi kapacitás, várhatóan kevesebb ellátás Kórházi ellátásból kiszoruló betegek szükségleteit máshol kell ellátni Járóbeteg ellátás kapacitásai nem változtak

Területi kórházak elérhetősége

Járóbeteg szakellátás elérhetősége

Kórházak elérhetősége és a járóbeteg szakellátás

Járóbeteg szakellátás rendezése A 2006. évi CXXXII. törvény értelmében 2007. december 31-ig kell újrarendezni a kapacitások elosztását Az NFT 2007-2008-as akciótervei elfogadás alatt, források várható a 2007. második félévben nyílnak

A fejlesztés célmodellje Meghatározásra kerül a szakellátás minimum szintje (R2) Emeltszintű járóbeteg szakellátó definiálása – kórházkiváltó, egynapos ellátásokkal (R1) A besorolás alapja a kötelezően nyújtandó szolgáltatás, ami választható szolgáltatás elemekkel bővíthető a helyi adottságok alapján

Fejlesztési koncepció 2007/2008-ra TIOP Elsődleges prioritás a fekvőkapacitások szűkítéséhez kapcsolódó hozzáférés javítás és krízis kezelés: Ellátatlan kistérségek minimál egységű szakellátással való ellátása („zöldmezős” R2 – 23 kistérség) Aktív fekvő megszűnését követően emelt szintű járóbeteg szakellátó központtá alakulása (R1 – 8 intézmény)

Fejlesztési koncepció 2007/2008-ra ROP Alapvetően a jelenleg már működő járóbeteg szakellátások fejlesztése Elsődleges prioritás, a nem elégséges kapacitással működő szakellátások felfejlesztése a minimál standard (R2) szintjére Emelt szintű járók (R1) kialakítása ott, ahol hozzáférés és/vagy lakosságszám alapján ez indokolt

Kistérségi járóbeteg szakellátó központok létrehozásának célja Az első szakorvoshoz jutás helye kerüljön közelebb a beteg lakhelyéhez Minden kistérségben legyen legalább egy ilyen központ, ahol Lakosság szám meghaladja a 15.000 főt Hozzáférés alapján indokolt Legye intézményes háttere a kistérségben működő egészségügyi és szociális ellátások minél szélesebb körű koordinációjának

Kistérségi járóbeteg szakellátó központ működése Szakmai tartalmi minimum meghatározott óraszámban (200 óra /hét) szakmai összetételben Prioritás a szakmai alkalmasság és a gazdasági fenntarthatóság egyidejű biztosítása

TIOP keretében 2007-2008-as időszakban megvalósuló fejlesztés A konstrukcióban azok a kistérségek kerültek kijelölésre, ahol: egy szolgáltató által nyújtott közfinanszírozott szakellátási kapacitás nem éri el a heti 70 órát az alapvető szakmák tekintetében vagy az elérhető közfinanszírozott járóbeteg szakellátási kapacitások nem terjednek ki az alapszakmákra és alapvető diagnosztikára A kistérség lakosságszáma meghaladja a 15.000 főt

A megvalósítható szakmai program Alapvető törekvés az új szolgáltatások bevezetése mellett a már meglévő szolgáltatások minél teljesebb funkcionális integrálása Kötelező elemek Megvalósításuk a támogatás elnyerésének alapvető feltétele Választható elemek olyan szolgáltatás elemek, melyek megvalósítására támogatás kapható, de a pályázó választhat közülük az alapján, hogy Helyi viszonyok alapján szükséglet, vagy lehetőség A működőképesség - fenntarthatóság megalapozott legyen

Kötelező elemek járóbeteg szakellátás biztosítása (összesen 200 szakorvosi óra / hét), telemedicinás rendszerű alapszintű képalkotó diagnosztika a területi egészségfejlesztés központja, a népegészségügyi program helyi aktivitásainak színtere ellátás-szervezési feladatokat lát el, koordináló szerepet tölt be a kistérségben működő alapellátás, egészségügyi és szociális szolgáltatók között, info-kommunikációs szolgáltató egység működtetése (intézményi és intézményközi)

Opcionális elemek alapellátási szolgáltatások befogadása és/vagy működtetése (háziorvosi szolgálat, védőnői szolgálat, fogorvos, csoportpraxis, praxisközösség, központi ügyelet stb.), nappali kórház, otthoni ellátások nyújtása és/vagy szervezése (ápolás, szakápolás, hospice), szociális alapellátás keretében a házi segítségnyújtás szervezése és/vagy működtetése, mentőállomás befogadása és/vagy működtetése (amennyiben a területen nincs), ügyfélszolgálat, tanácsadó szolgálat, gyógyszertár, gyógyászati segédeszköz bolt működtetése, kiegészítő info-kommunikációs eszközök működtetése (mobil szolgálat, internet, videotelefon szolgálat, házi jelzőrendszer tanácsadó).

Támogatás mértéke Elnyerhető támogatás összege: 500- 1.500 millió forint (épület, eszköz beszerzés, informatika, kapcsolódó szolgáltatások, projektmenedzsment együttesen) Szükséges önerő: 5%, melybe beleszámítandó a biztosított ingatlan értéke

Kritikus siker tényezők – ki fogja fenntartani az intézményeket Kizárólag az érintett önkormányzatok fenntartói társulása vagy más közös szervezete pályázhat – egyetemleges fenntartói felelősség vállalás érdekében Közigazgatási határok átléphetőek a racionális betegirányítás érdekében Üzemeltetés módja nem meghatározott

Kritikus siker tényezők – lesz-e elég beteg A konstrukció összes 4600 órányi kapacitást jelent (jelenlegi járókapacitás 3%-a) Érdemi együttműködés szükséges a terület ellátásában érintett intézményekkel és a házorvosokkal Létesítés helyszínének megközelíthetőnek kell lennie Ott kell legyen, ahol a legtöbb ember eléri

Kritikus siker tényezők – miből fogják fenntartani a központokat Prioritás minden működési költség csökkentő megoldás Racionális épület, zöld energia telemedicina Támogatott az egyéb bevétel termelő tevékenység végzése (gyógyszertár, infrastruktúra hasznosítás, forráskeresés) Releváns szakmai program OEP finanszírozás

Kritikus siker tényezők – ki fog gyógyítani A működtetéshez szükséges szakember gárda összeállítása, toborzása, biztosítására vonatkozó stratégia és előkészületek a a támogatás feltétele Intézményi együttműködés kialakítható (nagyobb szakrendelővel, területi kórházzal)

Összefoglalásként Nem ez a fejlesztés fogja az egészségügy minden problémáját megoldani, de hozzájárulhat a struktúra váltás során megfogalmazott célok eléréséhez Sok krónikus probléma megoldatlansága nem ok, hogy ez a fejlesztés ne induljon el, azokkal ettől függetlenül meg kell oldani