Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
prizma tárház-projekt
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Peőcz Veronika Béki Andrea
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
„Együtt eredményesen” A SMÖ Duráczky EGYMI és Nevelési Tanácsadó szolgáltatásai
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Információs nap szeptember 8..
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Biztos Kezdet Gyerekházak
Korai fejlesztés fontossága
Interprofesszionális együttműködés a gyermekvédelemben Az elhelyezési értekezlet.
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Ágazatközi együttműködés
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pedagógiai Szakszolgálatok „Szakszolgálatok a köznevelésben”
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet Gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás munkaközösség Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet Budapest, 2019. január 24. 1052 Budapest, Városház utca 7. Munkaközösség vezető: Gerencsérné Balázs Ildikó E-mail: pmpsz.korai.munkakozosseg@gmail.com

A munkaközösség által elért eredmények a 2018/2019 első félévében: Korai fejlesztésben részt vevő, sérült gyermekek szülei számára igényelhető „juttatások, támogatások” összegyűjtése folyamatban van. Nevelési tanácsadás területén ellátott, alacsony életkorú gyermekek számára „fejlesztési terv gyűjtemény” készül. Ismereteink bővültek „korai regulációs zavarok” témakörben.

A munkaközösség szakmai területén bevezetett jogszabályi változások 2019. Január 15-ig, amennyiben vannak: Nem voltak.

A munkaközösség legfontosabb célkitűzései a 2018/2019 második félévében: Közös szakmai nap a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat konduktoraival a Pető Intézetben. További ismeretszerzés „korai beszédindítás módszerei, lehetőségei” témakörben.

A munkaközösség legfontosabb kérdései: Várható-e a közeljövőben épületeink, fejlesztőszobáink korszerűsítése, felújítása? Kaphatnánk-e a „fogyóeszközök” beszerzésére egy keretösszeget a gyermekek problémájának megfelelő, célzott fejlesztés érdekében? (jó minőségű gyurma, lemosható festék, intenzív színű ceruzák, fotókarton, tépőzár stb.) Van-e lehetőség speciális esetben (pl. erőteljesen nyálzó kisgyermekek ellátásánál) 1-1 munkaruha finanszírozására? Szükség esetén dolgozhatnánk-e alternatív terápiák bevonásával /zeneterápia, terápiás kutya alkalmazása stb./ a gyermekek optimális fejlődése érdekében? A szerződéskötésnek van-e akadálya? Lesz-e lehetőség munkavégzésünkhöz szükséges beiskolázások, tanfolyamok támogatására?

A munkaközösség legfontosabb nehézségei, amelyek továbbra is fennállnak: Jelentősen megnőtt a korai ellátásba vett gyermekek száma, viszont ennek arányában nem nő az Őket ellátó szakemberek száma. Infrastruktúra – tornaterem, fejlesztőszoba hiánya. Eszközhiány – alapeszközök, fejlesztőjátékok, autizmus specifikus fejlesztő eszközök stb. - INYR (bonyolultabb, többszörösen azonos adathalmazt kér stb.)

Köszönöm a figyelmet!