LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye HEFOP 3.1.3 Teleki Zsuzsanna 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

„A holnap iskolája Piliscsabán” Kompetencia alapú oktatás Célok: Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák kialakítása és fejlesztése Használható tudás átadása a diákoknak a kulcskompetenciák kialakításával Eszköz: új módszerek használata a tanítás-tanulás folyamatában A frontális és zömmel lexikális ismeretközlő eljárások helyébe új alternatív módszerek kerülnek 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye Mi a kompetencia? Az ismeretek alkalmazási képessége Az alkalmazáshoz szükséges megfelelő motivációt biztosító attitűdök összessége. 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

Mi a kompetencia alapú oktatás? A képességek, készségek fejlesztését, az alkalmazásképes tudást középpontba helyező oktatást, mely lehetővé teszi, hogy a külön-külön fejlesztett kompetenciák szervesüljenek, és alkalmazásuk életszerű keretet, értelmet nyerjen a gyerekek számára. Eszköze a problémaközpontú tanítás, vagy a cselekvésből kiinduló gondolkodásra nevelés, a felfedeztető tanítás-tanulás, a megértésen és tevékenységen alapuló fejlesztés. 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye Módszertani változás Problémamegoldás (gondolkodtatás, felfedeztetés) Tevékenykedtetés (cselekvésből kiindulás) Munkaformák: - páros és kooperatív csoportmunka - projektmódszer - drámapedagógia - egyéni munka Kompetensen a kompetenciák kialakításáért (120 órás továbbképzés a tanároknak) 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye Kulcskompetenciák Szövegértés-szövegalkotás Matematikai és logikai Idegen nyelvi Szociális, életviteli és környezeti IKT (információs és kommunikációs) Életpálya-építési Iskolánk mind a hat kompetenciaterület fejlesztését vállalta 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye Eredmények Minőségi: - hatékonyabb oktatás (használható tudás) - sikerélmény - motiváltabb tanulók - képzettebb tanárok - színesebb szemléltetőeszköz kínálat Mennyiségi: - számítástechnikai eszközök (projektorok, aktívtáblák, multimédiás számítógépek, tanári notebookok) - egyre több osztály kapcsolódik be a folyamatba 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

Oktatási Programcsomagok Fogalma Az oktatási programcsomag egy adott célú tanulási-tanítási folyamat megvalósítását segítő eszközrendszert jelent, amely a különféle, részben digitális taneszközök mellett magában foglalja a folyamat megtervezését, megszervezését és értékelését segítő eszközöket is. Legfőbb funkciója a tanulási-tanítási folyamat biztosítása a célokhoz vezető utak és eljárások leírása által. A programcsomagok a tartalom körvonalazása mellett mindig válaszolnak a hogyan?, illetve a miért? kérdéseire is. 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

Oktatási Programcsomagok Funkciója A tanítási-tanulási folyamatok segítése úgy, hogy megadja a célokhoz vezető utakat, eljárásokat. Elsősorban a „hogyan?", illetve a „miért?" kérdésre válaszol. A tanár számára olyan választható dokumentumok, szakmai eszközök rendszere, amely segít a tanítás-tanulás megtervezésében és megszervezésében. 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

Oktatási Programcsomagok Típusai: A típus Az adott kompetenciaterülethez tartalmilag legközelebb álló műveltségterülethez kapcsolódó, azt teljes egészében lefedő (A1) műveltségterületi programcsomagok, illetve az adott kompetenciaterülethez tartalmilag kapcsolódó több műveltségterületet átfogó, részben fedő (A2) programcsomagok. B típus Kereszttantervi programcsomagok, amelyek az adott kompetenciát eltérő műveltségterületek tananyagába ágyazottan fejlesztik. C típus A tanórán kívül, de iskolai keretek között felhasználható programcsomagok. 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye Bejelentés A média kommunikáció szakosoknak 10 év kevés volt ahhoz, hogy elkészítsenek egy internetes TV adót Iskolánknak ez néhány nap alatt sikerült Jövő héttől elérhető a Piliscsabai iskolaTV http://www.liaisk.pcsaba.hu A projektzáró és az iskola élete nyomon követhető lesz az interneten Sport- és civil szervezetek, alapítványok filmjeit is várjuk ! 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye

Kép az internetes iskolaTV-ből 2019.07.02. LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye