SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
Advertisements

Készítette: Gondos Borbála
1 Az összeférhetőség javítása Vázlat l Bevezetés A összeférhetőség javítása, kompatibilizálás  kémiai módszerek  fizikai kompatibilizálás Keverékkészítés.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief.
Marketing-logisztika Értékesítésmenedzsment Előadó: Dr. Veres István 12.
:: TvNetWork Rt. :: Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: Bemutatkozás :: :: :: március 2., szerda Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: sajtótájékoztató.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
1/12 © Gács Iván A levegőtisztaság-védelem céljai és eszközei Levegőszennyezés matematikai modellezése Energia és környezet.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
1 Beszámoló összeállítása Kérdések – feladatok. 2 Bevezetés A törvényi változások alkalmazása Elmélet – gyakorlat közötti összhang megteremtése Mérlegcsoportok.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A gyermekek helyzete és az esélynövelés lehetőségei a mai Magyarországon Előadás a „Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián, 2008.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Import és Export a résztvevő 10 országban
Gazdasági informatika - bevezető
II. Demográfia A népesség összetételének vizsgálata
A nemzetközi üzleti élet etikája
TÁJÉKOZTATÓ BÁCS-KISKUN MEGYEI CIGÁNYSÁGRÓL
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
A Repülésbiztonsági Kockázat
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kockázat és megbízhatóság
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Levegőtisztaság-védelem 6. előadás
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
Hogyan viszonyuljunk a médiaeszközök használatához a válságból való kilábalás után? Szuromi Péter - ZenithOptimedia.
SZÁMVITEL.
Szervezetfejlesztés II. előadás
1993-as közoktatási törvény
Környezetgazdaságtan 1
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A külső környezet elemei
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Munkanélküliség.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A CRM alkalmazásának korlátai a bankszektorban
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
a hatékonyabb munkába segítésért
Vállalati fenntarthatóság
Klasszikus genetika.
A szakképző iskolát végzettek iránti kereslet várható alakulása – a 2008-as vizsgálat tanulságai és a 2009-es vizsgálat menete Tóth István János, PhD.
14 év szakmai tapasztalat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
VERSENY és SZOLIDARITÁS a gyógyításban
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Készítette: Koleszár Gábor
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS STP marketing SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS 2019.05.06.

Célpiac meghatározásának a folyamata: A./ A fogyasztói igény és a kereslet elemzése: a kereslet meghatározása, a megfelelő szegmentációs ismérv kijelölése a potenciális piaci szegmensek azonosítása. 2019.05.06.

Célpiac meghatározásának a folyamata: 1.2. A célpiac kijelölése a célpiac-választás típusának meghatározása, a célpiac kiválasztása. 2019.05.06. 3

Célpiac meghatározásának a folyamata: 1.3. A célpiachoz tartozó marketing-mix kialakítása: a termék pozícionálása, a megfelelő marketing-mix megtervezése. 2019.05.06. 4

A piac méretének jelzőszámai 2019.05.06.

A piac méretének jelzőszámai Piac méretén: egy adott termékből megvalósuló összes eladások mennyiségét értjük. Piacpotenciál : a piac elméleti felvevőképessége Piacvolumen : a piacon ténylegesen létrejövő eladások összessége Piaci részesedés : az adott vállalat eladásai a piacon 2019.05.06.

STP alapok Marketing alapelv: Egyetlen vállalat sem képes adott termék piacán valamennyi fogyasztói csoport igényeit kielégíteni  Piacszegmentálás: a piac homogén csoportokra való osztása Piaci szegmens: a piac olyan egynemű csoportja, amely azonos tulajdonságokkal rendelkezik  2019.05.06.

STP alapok A szegmentálás alapelve: a szegmentumok közötti eltérés a lehető legnagyobb legyen, a szegmentumon belüli eltérés a lehető legkisebb legyen, A szegmentálással kapcsolatos követelmények: mérhetőség elérhetőség időbeli stabilitás méret 2019.05.06.

1. A fogyasztói piac szegmentációjának alapjai Avagy a legjellemzőbb szegmentációs ismérvek: - a fogyasztók jellemzői alapján, - a fogyasztók reakciói alapján. 2019.05.06.

1.1. A fogyasztók jellemzői alapján 1.1.1. Geográfiai regionális, megyék, város- vagy településméret, népsűrűség, éghajlat 1.1.2. Demográfiai kor, nem, családnagyság, családéletciklus, jövedelem, foglalkozás, képzettség, vallás, faj, nemzetiség, többváltozós 1.1.3. Pszichográfiai társadalmi osztály, életstílus (törekvő, ingadozó), személyiség 2019.05.06.

1.2. A fogyasztók reakciói alapján 1.2.1. Indítékok Milyen alkalomból vásárolják, szélesíteni kell az indítékokat 1.2.2. Előnyök egyetlen előnyre, elsődleges és másodlagos előnyre, kettős előnyre, hármas előnyre, 1.2.3. Használói státus nem használók, volt h., első h., rendszeresen h., 1.2.4. Használat mértéke gyenge, közepes, nagyfogyasztók 2019.05.06.

1.2. A fogyasztók reakciói alapján 1.2.5. Márkahűség erősen márkahű, gyengén márkahű, változóan márkahű, csapongó 1.2.6. Vásárlási készség nem ismeri, ismeri, tud is róla valamit, érdeklődnek, vágyik rá, meg akarja venni 1.2.7. Attitűd lelkes, pozitív, közömbös, negatív, ellenséges 2019.05.06.

2. A célpiacok kiválasztása Megmutatja a szegmentumok értékelési szempontjainak és kiválasztásának eszközeit 2019.05.06.

2.1. A piacszegmentumok értékelése 2.1.1. Szegmentum mérete és növekedése: növekvő és csökkenő 2019.05.06.

2.2. A szegmentum strukturális előnyei: a résztvevők okozta veszélyek intenzív szegmentumú rivalizálás újonnan piacra lépők okozta veszély: be- és kilépés korlátai helyettesítő termékek okozta veszély a vevők növekvő alkupozíciójának veszélye a szállítók növekvő alkupozíciójának veszélye 2019.05.06.

2.3. Vállalati célok és források egyenes arány a szegmentum a források és a célok között 2019.05.06.

2.4. A piaci szegmentumok kiválasztása 2019.05.06.

2.5. A szegmentumok kiválasztásának és értékelésének egyéb szempontjai 2.5.1. A szegmentumok közötti kölcsönhatások és a szuper szegmentumok: több szegmentum kiválasztása esetén figyelembe kell venni a szegmentumok közötti költség-, teljesítmény és technológiai kölcsönhatásokat, kisebb költséggel jár két vagy több szegmentum egyidejű kiszolgálása, egy szegmentum helyett szuperszegmentumokat hozzanak létre és azokat szolgálják ki. 2019.05.06.

2.5. A szegmentumok kiválasztásának és értékelésének egyéb szempontjai 2.5.2. A szegmentumról szegmentumra nyomulás tervei - egy vállalatnak el kell készítenie a hosszú távú inváziós tervét, amit nem kell híresztelnie 2019.05.06.

2.5. A szegmentumok kiválasztásának és értékelésének egyéb szempontjai 2.5.3. Részletezett szegmentum elemzés a vállalatnak biztosnak kell lennie abban, hogy ismeri a kiválasztott szegmentumot a.) Első szakasz: fogyasztói csoportok és termékfajták szerinti szegmentáció b.) Második szakasz: a szegmentum jövőbeni forgalmának becslése c.) Harmadik szakasz: promóciós mix meghatározása 2019.05.06.

3. Termékpozícionálás 2019.05.06.

3.1. Fogalma A pozícionálás egy adott piacon, egy adott termék versenytársaihoz való viszonyának meghatározását és ennek a vevőkben való tudatosítását jelenti. 2019.05.06.

3.2. A termékpozícionálási stratégia esetei Különleges termékjellemző szerinti pozícionálás Előnyök, problémamegoldás vagy igények szerinti pozícionálás Különleges alkalom szerinti pozícionálás Használói kategóriák szerinti pozícionálás Másik termékkel szembeni pozícionálás Termékcsoportok szerinti megkülönböztetés 2019.05.06.

3.3 A pozícionálási feladat három részből áll A potenciális versenyelőnyök meghatározása A legjobb versenyelőnyök kiválasztása A pozícionálási koncepció hatékony jelzése 2019.05.06.

3.3.1. A potenciális versenyelőnyök meghatározása a vállalat a versenyelőnyök összeállításával különbözteti meg magát a versenytársaitól ott talál versenyelőnyt, ahol jobbat nyújt mint a versenytársai a lehetséges versenyelőnyök iparáganként eltérnek. Ezt mutatja be a köv. mátrix: 2019.05.06.

2019.05.06.

3.3.2. A legjobb versenyelőny kiválasztása meg kell vizsgálni a: a vállalat jelenlegi helyzetét, a versenytárs jelenlegi helyzetét, a helyzet javításának fontosságát, a helyzet javításának lehetőségét és gyorsaságát, a versenytárs lehetőségét a helyzet javítására. 2019.05.06.

3.3.3. A vállalat pozícionálási koncepciójának hatékony jelzése a vállalatnak reklámoznia kell versenyelőnyét a piacon, amelyeket tettekkel és cselekedetekkel kell nyilvánvalóvá tennie. a pozícionálásnál három hibalehetőség merülhet fel: Alulpozícionálás: a vevőkben csak bizonytalan kép alakul ki a vállalatról Felülpozícionálás: nem képesek a többi vállalattól megkülönböztetni Zavaros pozícionálás: ellentétes információk a vállalatról 2019.05.06.