Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS A Te praxisod, a Te karriered, a Te életed – gond van?
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A gyermekek helyzete és az esélynövelés lehetőségei a mai Magyarországon Előadás a „Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián, 2008.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dr. puli edit phd egyetemi adjunktus, széchenyi istván egyetem, győr
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
Idősbarát Győr Takács Tímea Miklósyné Bertalanfy Mária
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
dr. Szikra Dorottya ELTE Társadalomtudományi Kar, Budapest Intézet
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Cím: 4024 Debrecen, Burgundia utca 22. II. /8,
SZÁMVITEL.
Egészségügyi közbeszerzések
A gyermekszegénység alakulása – 2007 kutatási eredmények ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal – Miskolc Város Önkormányzata.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Kérdések és válaszok az előfizetéses rendszerekről
Konfliktusok az iskolában
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A Jobbik esélyei listán és egyéniben
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
KÉPZÉSSEL A MUNKAERŐ-HIÁNY ELLEN?
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
Ami változott, és ami nem
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Környezeti Kontrolling
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
VERSENY és SZOLIDARITÁS a gyógyításban
Családi vállalkozások
Szülőként mi foglalkoztatja ÖNT leginkább gyermekével kapcsolatban?
Iskolai szociális segítő
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
A harmadik Magyar Köztársaság első évtizede
Előadás másolata:

Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből 0,9 Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből 2014. November 06.

Friss, Exkluzív, Gyakorlatias, Interaktív 7 Friss, Exkluzív, Gyakorlatias, Interaktív Friss Mert az adatfelvétel befejező időpontja: 2014. November 05. Exkluzív Mert az első alkalom az eredmények bemutatására: MABISZ Nemzetközi Biztosítási Konferencia 2014. Gyakorlatias Mert a 10 kérdés, amelyet feltettünk piaci logikára épül: Helyzetmegértés, Igényfelmérés, Megoldásfejlesztés. Interaktív Mert a válaszokat az Önök percepciójához mérjük: Két kérdést fel fogok tenni Önöknek! Módszertan Nagymintás, Országos, Lakossági, Nemre –Életkorra Reprezentatív, Online, 10 Tartalmi – 4 Demográfiai kérdéses, 500 Fős, Kvantitatív, Kérőíves kutatás. 1

Q1. Ön szerint milyen a jelenlegi magyarországi egészségügyi rendszer? Teljes egészében üzleti alapú, magánszolgáltatás Nagyrészt üzleti alapú magánszolgáltatás, némi állami alapháttérrel Körülbelül fele részben állami, fele részben magánszolgáltatás Nagyrészt állami szolgáltatás, némi üzleti alapú, magán háttérrel Teljes egészében állami szolgáltatás 4% 16% 27% Százalék, n=500 fő 2

Q2. Milyen egészségügyi rendszert tart Ön ideálisnak? Teljes egészében üzleti alapú, magánszolgáltatást Nagyrészt üzleti alapú magánszolgáltatást, némi állami alapháttérrel Körülbelül fele részben állami, fele részben magán szolgáltatást Nagyrészt állami szolgáltatást, némi üzleti alapú, magán háttérrel Teljes egészében állami szolgáltatást 2% 23% 33% Százalék, n=500 fő 3

Q1 vs Q2: Milyen egészségügyi rendszert tart Ön ideálisnak? Jelenlegi Ideális Kelet- Magyar Ideális Teljesen Üzleti 4% 2% 2% Nagyrészt Üzleti 16% 23% 34% Fele-Fele 27% 33% 26% Nagyrészt Állami 46% 28% 21% 14% 17% Teljesen Állami 7% 20 százalék 25 százalék 36 százalék Top 2 Boksz: Százalék, n=500 illetve 100 fő 4

Q3. Mit gondol, milyen jelenleg hazánkban az egészségügyi ellátás minősége a 10 évvel ezelőttihez képest? TELJES 18 -30 éves 60+ éves Havi 150E alatt Havi 500E fölött Jelentősen jobb 2% 3% 1% 0% 0% 3% Valamelyest jobb 9% 10% 10% 11% 16% Körülbelül azonos 21% 20% 27% 32% 28% 24% Valamelyest rosszabb 29% 28% 34% 61% 46% Jelentősen rosszabb 40% 26% 19% + 100 és – 100 közötti skálán: - 58 - 34 - 87 - 60 - 40 Százalék, n=500 illetve 100 fő 5

Q4. Az Első Interaktív Kérdés Q4. Válassza ki azt az egy dolgot, amely a leginkább zavarja Önt a jelenlegi magyar egészségügyben! Orvoshiány / nővérhiány Gyógyszerhiány / gyógyító eszközök / felszerelés hiánya Pénzhiány Szaktudás hiánya Hálapénz Várakozás, várólisták, kapacitáshiány Egészségügyi intézmények fizikai állapota Egészségügyi intézmények fizikai távolsága Egészségügyi dolgozók kommunikációja, stílusa 6

Q4. Válassza ki azt az egy dolgot, amely a leginkább zavarja Önt a jelenlegi magyar egészségügyben! Férfi: 32 Fontos Mellékes Nő: 16 Férfi: 21 Nő: 4 Férfi: 10 Várakozás, várólisták, kapacitáshiány Pénzhiány Hálapénz Orvoshiány / nővérhiány Egészségügyi intézmények fizikai állapota Egészségügyi dolgozók kommunikációja, stílusa Gyógyszerhiány, eszközhiány, felszereléshiány Szaktudás hiánya Egészségügyi intézmények fizikai távolsága Százalék, n=500 fő

Q5. Ön szerint ezek közül melyik az az egy dolog, amelyben az üzleti alapú magánbiztosítók jelenléte a legjelentősebben tud segíteni, javítani? Fontos Mellékes Pénzhiány megszüntetése Várakozás, várólisták, kapacitáshiány megszüntetése, enyhítése Hálapénz megszüntetése Gyógyszerhiány / gyógyító eszközök / felszerelés hiányának megszüntetése, enyhítése Orvoshiány, nővérhiány megszüntetése Intézmények fizikai állapotának javítása Dolgozók kommuniká- ciójának, stílusának javítása Szaktudás hiányának megszüntetése Intézmények fizikai távolságának csökkentése Százalék, n=500 fő

Biztosítói Célfókusz-Mátrix Ennyire ZAVARJA PÉNZHIÁNY Fókusz VÁRAKOZÁS Érvelés HÁLAPÉNZ GYÓGYSZER-ESZKÖZ HIÁNY ORVOS-NŐVÉR HIÁNY FIZIKAI ÁLLAPOT Megértés Bónusz KOMMUNIKÁCIÓ SZAKTUDÁS FIZIKAI TÁVOLSÁG Ennyire vár MEGOLDÁST 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 9

Q6. Ön vállalná, hogy a hálapénz megszűntetése érdekében több adót, járulékot, hozzájárulást fizessen az állam felé? Nem, nem célom a megszűntetése, mert a hálapénz jó Nem, mert nem akarok az állam felé többet fizetni Igen, de csak a hálapénz összegének egy részével lennék hajlandó többet fizetni Igen, amennyi hálapénzt fizetek, azt szívesebben fizetném adó formájában Akár még több adót is befizetek pluszban, mint amennyi hálapénzt adok, mert a hálapénz megszűnése önmagában véve is érték 3% 50% 21% Ha azonban egy magán biztosító felé való fizetéssel vetjük össze, akkor más a helyzet! Százalék, n=500 fő 10

Q8. Biztosító keresse fel Q7. Mennyire látja Ön át azt, hogy a biztosítók jelenleg Magyarországon milyen egészségüggyel összefüggő szolgáltatásokat, biztosítási típusokat, megoldásokat kínálnak? Q8. Mennyire nyitott Ön arra, hogy egy biztosító munkatársa felkeresse Önt és meséljen Önnek az egészséggel kapcsolatos biztosítási szolgáltatásokról? Q7. Átlátja a termékeket Q8. Biztosító keresse fel + Szerkezeti MISMATCH! Teljes mértékben átlátom 5% Egyáltalán nem vagyok nyitott 18% Alapvetően átlátom 15% Alapvetően nem vagyok nyitott 24% Közepesen látom át 28% Közepesen vagyok nyitott 32% Alapvetően nem látom át 31% Alapvetően nyitott vagyok 18% Egyáltalán nem látom át 21% Teljes mértékben nyitott vagyok 8% 52 százalék 26 százalék Bottom 2 Boksz: Bottom 2 Boksz: Százalék, n=500 illetve 100 fő 11

Akik Magyartól akarnak vásárolni Q9, Q10: Melyiktől vásárolna inkább egészségüggyel kapcsolatos biztosítást? Szempont fontossága: 58 százalék Szempont fontossága: 67 százalék Kisebb Biztosítótól Nemzetközi Biztosítótól 20% 39% Magyar Biztosítótól 61% 80% Nagy Biztosítótól Szempont fontossága: 87 százalék Akik Magyartól akarnak vásárolni KISEBB Biztosítótól NAGYOBB Biztosítótól 33% 67% Százalék, n=1000 fő 12

Megkeresési Szelekció 7 Take Away: Több Magán Mert a most érzékelt nagyrészt állami modell helyett a felerészben állami, felerészben magán modellt preferálják. Minőségi Válság A lakosság megítélése szerint az egészségügy minősége DRÁMAIAN romlott az elmúlt 10 évben. Várakozás X A várólisták, a várakozás, a kapacitáshiány csökkentése a primer feladat. Megkeresési Szelekció A nyitottság a biztosítói megkeresések iránt csökkent az elmúlt három évben. De a vidéki férfiak nyitottak. Nemzetközi és nagy a jó Miért fordult vissza a piac oda, hogy ismét a nemzetközi biztosítókat preferálja a lakosság? 13

Nagyon szépen köszönöm a figyelmüket! 0,9 Nagyon szépen köszönöm a figyelmüket! Jó egészséget kívánok! 14