ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Észak-Európa országai
Advertisements

Egy innováció nyomában
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
A tanári munka értékelése
Az oktatási rendszer hatékonysága és a pedagógusok Kaposi József 2008.
Turbók Arnold Bertalan
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Európa fogalma, fekvése, határai
A Lappföld „Ez a zord, idegen szépségű távoli vadon ezredévek óta változatlan” Lappföld kapuja - Lapporten.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Róma az örök város.
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
– A Maldív Köztársaság szigetország az Indiai-óceánon, India délnyugati csücs- kénél. 26 atollból, 1192 szigetből áll, ebből 202 lakott, további 87 a.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Oktatói arculat a jövő tükrében Mottó: Keszthelyi Zsuzsanna harmadéves főiskolai hallgató: „Minden elismerésem azoké az embereké, akik a mai körülmények.
Kontinensnyi ország-országnyi kontinens
Oktatási reformok tapasztalatai Pest megyei Tanévnyitó Tanácskozás Augusztus 31. Halász Gábor Országos Közoktatási Intézet.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Természeti viszonyok és gazdasági élet
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Fenntarthatóság és káoszelmélet
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Lengyelország.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TANULMÁNYÚT
Ausztrália.
Készítette: Csernátoni Attila
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
Tartalom Himnusz Megalakulása Road trip Szimbólumai Alapinformációk
Feladatok.
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
Észak-Európa Kapcsolataik eredete:
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS
A szakiskola jelene és jövője
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Ausztrália Dél keresztje csillagkép Egyesült Királyság zászlaja
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
Körzetei és az övezetes mezőgazdasága
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
Svédország és Balti államok
Határokon átívelő projektek.
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Új-Zéland.
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
TÁMOP / „Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
Előadás másolata:

ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS 2014. november 08 – november 15.

Hol voltunk földrajzilag? Az „ezer tó” országában. A legdinamikusabban fejlődő skandináv országban.

Finnország Jellemzők : Területe: 338 145 km2 Népessége: 5 442 322 fő Népsűrűsége: 16 fő/km2 => az éghajlathoz igazodik D-en 20 fő/km2, É-on lakatlan Az ország 94%-a ritkán lakott vidéki térség Hivatalos nyelv: finn és svéd Felszíne: Finn-ősföld (ősidei lekopott ősföld) az ősföldön a jégkorszaki jég által vájt mederben lévő tavak alkotta Finn-tóvidék (az „ezer tó országa” – a valóságban 187 888 tó!) Tampere

Finnország Jellemzők: Erdők - erületének 2/3-a tűlevelű erdő => Finnország a világ egyik legnagyobb faipari exportőre (fűrészáru- cellulóz- és papírgyártás) A déli lombos erdők táplálják a gyufa-, és faipart – Turku, (Tampere, Oulu) Finnország siker-ágazata a tele-kommunikációs rendszerek gyártása => NOKIA

Ähtäri

Ähtäri és Tuomarniementie

Siker és hatékonyság az oktatásban

Oktatott szakmák Ähtäri Tuomarniementie Gépjármű szerelő Erdész Szakács Erdei energia kitermelő Gépész Erdészeti gépkezelő Hegesztő Asztalos Villanyszerelő Házépítő Házigondozó

A finn oktatási rendszer

Az oktatás és a 21. század 21. századi kompetenciák 21. századi iskola Kritikai gondolkodás Együttműködési képesség Alkalmazkodóképesség Kommunikációs képesség Információk hatékony megszerzése és feldolgozása Képzelőerő, megszokottól eltérő látásmód

Mottó Az iskolareformok olyan hatással vannak a tanítási gyakorlatra, mint vihar az óceánra: „A felszín zavaros és mozgalmas, de a tengerfenéken nyugalom és változatlanság uralkodik. A … látszatintézkedésekkel nagyszabású változások illúzióját keltik … de a felszín alatt a mélyben az élet változatlanul folyik tovább.” (Cuban)

Az iskolarendszer fő szakmai feladata az eredményesség érdekében Gondoskodni arról, hogy amikor a tanár belép az osztályterembe, a rendelkezésére álljanak a szükséges segéd-anyagok, meglegyen a tudása, a képessége és az ambíciója ahhoz, hogy ma eggyel több gyereknek segítsen abban, hogy elérje a megfelelő szintet, mint tegnap, és hogy ugyanezt megtegye holnap is.

Az eredményes oktatási rendszerek jellemzői A legfontosabb három alapelv: Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják. Az eredményes tanulás elképzelhetetlen színvonalas tanítás nélkül. A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.

Teendőink röviden Az eredményes oktatás alapja, hogy a jövendő pedagógusok a módszerek nagyon gazdag repertoárjával rendelkezzenek, amelyből a különböző tanulási helyzetekhez illeszkedve mindig válogatni tudjanak. Ennek feltétele olyan képzés és szakmai fejlesztés, amely a módszerrepertoár gazdagítására és a gyakorlati kipróbálásra helyezi a hangsúlyt.

Kirándulások – Alajärvi -JAMI

Kirándulások – Nemzeti Parkok Pyhä-Häkki

80 éve leégett erdőrész a Pyhä-Häkki Nemzeti Parkban

Érintetlen erdő

Petäjavesi ótemplom

Kirándulások – Helsinki (Katedrális)

Az első munkanap élménye

Az első munkanap élménye

Diákjaink munka közben

Diákjaink munka közben

Ez is Finnországban van: Kimi Räikkönen Joulupukki, a mikulás Karl Frazer Lappföld

Ez is Finnországban van:szauna 2 millió szauna található Finnországban

Rokon nyelv ?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!