Az egyén társadalmi integrációja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az egyén társadalmi integrációja Dr. Skrabski Árpád Apor Vilmos Katolikus Főiskola.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Beszerzési specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Internet tudományos használata
Magyarország a két világháború között
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Adóhatósági tapasztalatok az e-kereskedelem ellenőrzése során
Szociális kompetencia
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
„Munkaerőpiaci kutatások 2016”
A közigazgatással foglalkozó tudományok
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Értékesítési képviselő – HoReCa Téged keresünk, ha rendelkezel:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Konfliktusok az iskolában
Projektmunka Földrajzolok
Innovációs képesség és jólét összefüggései
A beteggé válás folyamata
Az ASP.ADO szakrendszerhez csatlakozó önkormányzatok adattisztítási, migrációs feladatai dr. Kása Brigitta aljegyző Eger,
Rendszerfejlesztés gyakorlat
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
RUGÓK.
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Munkanélküliség.
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
A KRÉTA rendszer céljai, fejlesztési irányai
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Felnőttképzés a közművelődésben
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A számítógép története
Négy vállalkozási alaptípus
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
11. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Az egyén társadalmi integrációja Dr. Skrabski Árpád Apor Vilmos Katolikus Főiskola

Az egyén társadalmi integrációja Adler szerint a kisebbrendűségi komplexus és a közösségi érzés egyaránt jelen van a születés pillanatát követően. Az ember ellentmondás mentes szellemi konstrukcióra törekszik. Bannister: a konstrukciók munka-hipotézisek, amelyeket a tapasztalattal ellenőrzünk. A primitívebb konstrukciókat az „individuális szemléletet” a világ meghódításának törekvése jellemzi. A fejlettebb „társadalmi szemlélet” inkább megfelel az Alport által leírt „részvét”-nek.

Az individuális szemlélet Jó és rossz kategóriák szerint bipoláris. Egyensúlyba hozza a külső elvárásokat és belső késztetéseket. Az új ismeretek hozzáadás útján bővítik a gondolati konstrukciót. Független egzisztenciává teszi a személyt. Kognitív disszonancia. Nem képes elfogadni az ellenérvek igazát, ha ezek alapvető állításokat vonnak kétségbe. A disszociált funkciók a tudat kontrolja nélkül működnek (árnyék) Katona kurázsi

Individuális közösség Törzsi, faji, nemzeti együvétartozás, közös kultúra. Előítélet. Értékrontás. A védekezés: csatlakozás hasonló szemléletű közösségekhez. Az individuális konstrukció csak úgy menekülhet, ha környezetét leigázza. Az individuális diktatúra, vezérlés, visszacsatolás nélkül. Irracionális tekintély. Másokat eszközként kezel. Ebből következik az elidegenedés. (Marx) From: Társadalmilag szentesített defektállapot. Heller Ágnes: Szerep manipuláció.

Társadalmi szemlélet Krízis kényszeríti ki, amelyben az individuális szemlélettel nem lehet tovább manőverezni. Az egyéni konstrukció fejlesztése dialektika útján lehetséges feltéve ha van tézis ami szembekerül az antitézissel és létrejön a szintézis. (Erkölcsi relatívizmus, gyökértelenség ellehetetleníti a szintézis létrehozását) Hamis vagy-vagy alternatívák feloldása. Tolerancia mások irányában a továbbfejlődés lehetőségét jelenti. Csökken a veszélyesnek ítélt szituációk száma. Nékülözések elviselése. Civil kurázsi. „Hogy elérd mit még nem szeretsz (kedvelsz), arra tarts hol mitsem szeretsz, hogy elérd mit még nem ismersz, arra tarts hol mitsem ismersz”

Az emberi közösség Kölcsönös egymásrahatás, a szubszidiaritás elve, demokratikus struktúrák. A pluralizmus védelmével biztosítja a továbbfejlődést. Heller Ágnes szerepfelborító típusa, aki komolyan veszi feladatát. (szerep játszó, szerep manipuláló, visszahúzódó típusok) Az emberiség közös konstrukciójának személyes jellege. Nem lehet elidegeníteni a személyt a hatásaitól. A személy érdekelt a közös konstrukció általa létrehozott fejlesztésében, mivel ez a halált követő túlélés lehetőségét jelenti. (Marx, szt. Tamás, Szondi Lipót, Teilhard de Chardin nooszférája)