Katolikus Pedagógiai Intézet, április 17. Takáts Nóra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
Biblioterápia műhely Paksi Művészeti Napok április 19. Előadó: dr. Béres Judit, PhD, PTE KPVK.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
MI A SEO? KÜLSŐS SEO CÉG VAGY SAJÁT SZAKEMBER? MIKOR MELYIKET VÁLASSZAM, ELŐNYÖK/HÁTRÁNYOK Horváth Ernő – WebSEO Kft
2012. szeptember 26. Kristály Lélekvédő Egyesület Előadó: Kálóczi Andrea.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
Belső kommunikációs tréningek
A szakiskolák aktuális problémái
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
TEHETSÉG MŰHELY GYAKORLATI KÉRDÉSEI
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Szociálpszichológia interakció a csoportban
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
Konfliktusok az iskolában
A házasság arcai Mihalec Gábor Adventista Családi Szolgálatok.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
A Nemzeti Pályainformációs Portál
TILTÁS + INFORMÁLÁS. TILTÁS + INFORMÁLÁS TILTÁS (Tabu) INFORMÁLÁS -> PORNÓ -> test mint szexuális objektum.
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Család és iskola Nevelés.
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
Előadó: Koroknay Károly
Felhasználóképzés a kórházban
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Harcoltunk a kilencfejű sárkánnyal
Intézmény minőségirányítási programja
Takáts Nóra „Biblioterápia Z generációs kiskamaszoknak” Biblioterápia
Krízisintervenció A jövő nemzedékének segítői –
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
Előadás másolata:

Katolikus Pedagógiai Intézet, 2018. április 17. Takáts Nóra Takáts Nóra „Biblioterápia Z generációs kiskamaszoknak” „Biblioterápia Z generációs kiskamaszoknak” Katolikus Pedagógiai Intézet, 2018. április 17. Takáts Nóra

A „Z” generáció – a „legek” (1995/1999 és 2010 között születettek) Beleszülettek az online világba – idejük jelentős részét ott is töltik Az első globális nemzedék. Hozzászoktak az állandó információ hozzáféréshez és gyártáshoz Soha sincsenek „egyedül” Partnerségre törekvés Lájkokat oszt és arra vadászik Kreatív, ötletes, kísérletező, kockáztató Kényelemszeretet Nehéz motiválni Felelősségvállalás hiánya Konfliktuskerülő Bizakodó, de bizonytalan

Önismereti munka fontossága serdülők körében Elméleti háttér Önismereti munka fontossága serdülők körében Kamaszkor életfeladatai A személyiség, az én-tudat megszilárdulása Szülőkről történő leválás Pályaválasztás Z generációs sajátosságok Értékválság Minőségi idő és kommunikáció hiánya Digitalizált világ, virtuális kapcsolatok Megoldás: biblioterápiás csoportfoglalkozás Ideális közeg, meghitt beszélgetések, elfogadó és aktív figyelem, alkalmat ad elmélyülésre, mélyebb önismeretre.

Saját csoport koncepciója Biblioterápia kiskamaszoknak egy komplex művészettábor keretében * Alkotás – segít meghallani a lelkünk mélyéről érkező üzeneteket * Művészeti formák bősége – alternatív kifejezési eszközök (társterápiák, játék) Z generációs kamaszok nehézségei * érzelmileg keményebb világ * értékek viszonylagossága * minőségi idő hiánya * teljesítmény-orientált iskolai közeg * „magányos generáció” Terápia sikeressége – a kamasz fölismeri-e a kapcsolatot a szöveg és a saját problémája között, és útmutatásra talál-e problémája megoldásához. .

Terápiás célok Elsődleges célok: - Önismeret fejlesztése, pozitív énkép megerősítése - Érzékenyítés - Érzések és konfliktusok felvállalása - Problémamegoldó és megküzdési képességek fejlesztése - Önuralom fejlesztése - Kreativitás fejlesztése Másodlagos célok: - Kommunikációs és nyelvi készségek fejlődése - Gondolkodási készségek fejlődése - Irodalomra való nyitottság fejlesztése - Olvasóvá nevelés

Felhasznált szövegek és aktív technikák 1. Lackfi János: Fiúk dala és Lányok dala - sztereotípiák és érvényességük 2. Fehérlófia magyar népmese - belső erőforrások, félelmek, célba érés 3. Ágai Ágnes: Ember és Varró Dániel: Badar állathatározó perspektívaváltás, más szemszög 4. Janikovszky Éva: Kire ütött ez a gyerek? részlet - énkép, példakép 5. Lázár Ervin: Vacskamati virágja - barátság, elfogadás, szeretet 6. Fodor Ákos: Lány és Fiú - önmagunk elfogadása Kiegészítő feladatok: * kreatív írás feladatok * macis kártya (hangulatkártyák) * történetmesélés Dixit kártyák alapján * Reich László meseillusztrációk * Inga nyelve játék

Eredmények, hatások, visszajelzések Nehézségek: Csoport túlzott zártsága Nagy életkori szórás Egyensúly a csoporttagok között (intenzív együttlét) Pozitívumok: Elfogadó, bizalomra épülő légkör Nyitott, cserfes csoporttagok Kíváncsiság (motivációs húzó inger) Visszajelzések: Sokszínűség, változatosság Együtt alkotás élménye

Kitekintés - a téma további lehetőségei Biblioterápiás csoportfoglalkozások népszerűsítése - kamasztáborok - iskolai közeg - gyerekkönyvtárak - művészetterápiás táborok Tematikus foglalkozások kamaszoknak - barátság (elfogadás) - értékek - motiváció (életcélok) - harag kezelése - fiúk és lányok (különbségek, hasonlóságok)

„Minden Lány egy kicsikét királylány, minden Fiú kicsit hős lovag „Minden Lány egy kicsikét királylány, minden Fiú kicsit hős lovag. A Lány trónol Álomország trónján, a Fiú képzel kardot és lovat.”