Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét, 2005.08.30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Advertisements

A tanári munka értékelése
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
Ellenőrzés - értékelés
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
IDEGEN NYELVI KOMPETENCIA: mit és mikor mérjünk?
CONSEDU BT. e-Learning tanácsadás és oktatás. Szolgáltatásaink Tanácsadás Tervezés Installálás Üzemeltetés Technikai támogatás Pedagógiai támogatás Testre.
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
“Ha az ember eltűnik, lesz-e reménye a gorillának? Ha a gorilla eltűnik, lesz-e reménye az embernek?”
Pedagógiai értékelés történelemből
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Hogyan segítheti az országos kompetenciamérés a tanulás tanítás folyamatának szabályozását? Brassói Sándor főosztályvezető-helyettes Oktatási Minisztérium.
A neveltségi szint mérése
Pedagógiai értékelés történelemből
Programtesztelés. Hibák keletkezésének okai nem egyértelmű vagy hiányos kommunikáció fejlesztés közben maga a szoftver bonyolultsága programozói (kódolási)
A közoktatás alapkérdései Radó Péter Oktatáspolitikai Elemzések Központja (2008.)
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A mérési iskoláktól az iskolák méréséig - Szakértői tudás és politika kapcsolata az Országos Kompetenciamérés kialakulása során Berényi Eszter, ELTE TÁTK.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
ONK 2011 Békési Kálmán Budapest november 3-5. A prezentált eredmények alapja a TÁMOP kutatási projekt. A projekt az Oktatáskutató és.
Szabályozás és megvalósítások Beiskolázással és továbbhaladással összefüggő szabályozás megvalósítási útjai a gyakorlatban Imre Anna Országos Neveléstudományi.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Az országos mérések megújult rendszere
Pedagógus értékelési rendszer
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
A pszichológiai mérés alapjai
Általános iskola eredménye, értékelése
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
Norvégiai szakmai út október
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Előadás másolata:

Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét, 2005.08.30.   Tartalom 1. Fogalmi evolúció 2. A pedagógiai értékelés célcsoportjai 3. Technikai evolúció 4. Oktatáspolitikai relevancia 5. A pedagógiai értékelés kritikája

1. fázis: pszichometriai eredet (szelekció, objektivitás). 1. Fogalmi evolúció   1. fázis: pszichometriai eredet (szelekció, objektivitás). 2. fázis: szervetlen, esetleges kapcsolat a tanítási-tanulási folyamattal (vö. Nagy Sándor didaktikai írásait). 3. fázis: beilleszkedés a tanítási-tanulási folyamatba. Kulcsfogalom: visszajelentés. Scriven: diagnosztikus – formatív – szummatív Glaser-Cronbach: normára-, követelményre irányuló mérés Bloom et al.: mastery learning 4. fázis: az iskolai nevelés javítása, modernizálása. Kulcsfogalom: minőség 1. Fogalmi evolúció   1. fázis: pszichometriai eredet (szelekció, objektivitás). 2. fázis: szervetlen, esetleges kapcsolat a tanítási-tanulási folyamattal (vö. Nagy Sándor didaktikai írásait). 3. fázis: beilleszkedés a tanítási-tanulási folyamatba. Kulcsfogalom: visszajelentés. Scriven: diagnosztikus – formatív – szummatív Glaser-Cronbach: normára-, követelményre irányuló mérés Bloom et al.: mastery learning 4. fázis: az iskolai nevelés javítása, modernizálása. Kulcsfogalom: minőség

2. A pedagógiai értékelés célcsoportjai   mikro szint: tanulók (tanítási-tanulási folyamat, személyiségfejlődés) mezo szint: intézmények (osztály, évfolyam, iskola stb.) makro szint: oktatási rendszer   iskolai menedzsment – hozzá adott érték tanulási környezet (SÖS, SKS) pedagógus szerep oktatási infrastruktúra (pl. tankönyvek, módszerek)

3. Technikai evolúció   Kulcsfogalmak: validitás (Bloom, taxonómiák) megbízhatóság pozitivista paradigma humanista paradigma (felmérések, vizsgálatok) (megfigyelések, akció- kutatás) populáció–minta mintaválasztás kutatási terv (design) eszköz- fejlesztés  statisztikai feldolgozás narratívák

4. Oktatáspolitikai relevancia (politika és szakma viszonya)   rendszerszintű összehasonlító pedagógiai elemzések követő elemzések (PISA, monitor) accountability hozzáadott érték

5. A pedagógiai értékelés kritikája   panacea – eszköz a minőségfejlesztéshez tudományos – művészi pozitivista (mennyiség) - humanisztikus (minőség) holisztikus – partikuláris