Neveléslélektan Debrecen 2010..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az őskori vallás.
Advertisements

Az iskolai szociálismunka
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
DIAGRAM.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
Vallásantropológia rítus, totem, tabu, mágia, mítosz
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Az intézményes nevelés: szervezet, a „rejtett tanterv”,
A nevelés stílusa.
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei
Gordon W. Allport vonáselmélete
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Jogalkalmazás ME-ÁJK, Bevezetés az állam és jogtudományokba 6. előadás vázlata.
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
Kultúra és Szocializáció
A főútvonal szerepe A főútvonalunk rendelkezik az ösztönös késztetések leküzdéséhez szükséges erővel Feladat: érzelmi távolságot tartani Támasz: amikor.
A fejlesztő értékelés.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
A pedagógus.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A szociális csoportmunkában alkalmazott csoportok típusai
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
A nevelő munka tervezése intézményi szinten
A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván.
Az ember külső élősködői Bevezető. Human ectoparasites Introduction.
A PYGMALION EFFEKTUS, A TANÁRI ELVÁRÁSOK HATÁSA A TANULÓKRA.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógia – pszichológia
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
Az ősi magyar hitvilág.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
A VILÁG HÉT CSODÁJA.
Egyéni és közösségi panaszénekek az Ószövetségben és a mezopotámiai szövegekben.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Speciális gyermekvédelem
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Úton az elemi részecskék felé
Kereszténység - nevelés
Készítette:Tóth Sándorné
Számokba zárt hitünk Hogyan fest a jövőnk a számok, a statisztika tükrében? Dr. Fábri György.
A reklám centruma.
„Van erőm a szembenézéshez” Kisgyülekezetek építkezése.
Vezetői hatékonyság, vezetési stílus
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Értékek.
Közösségfejlesztés.
avagy hogyan birkózzunk meg szorongást okozó tanítási helyzetekkel?
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
A bűvös négyzet játék algoritmusa
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Neveléslélektan Debrecen
Előadás másolata:

Neveléslélektan Debrecen 2010.

A tanár mint modell Gyógyító típusok Jackson Sámánizmus – sámán: személyes hatalmával gyógyít Mágia – varázsló: a rítusok pontos betartásával gyógyít Vallás – lelkész: a mindenható közvetítőjeként lép fel Miszticizmus – látnoki képességre támaszkodik Természetelvűség – személytelen, empirikus beállítottság

A tanár mint modell Adelson (1976) A pedagógus mint sámán A tanár mint „lelkész” A tanár mint misztikus gyógyító

A pedagógus mint sámán A pedagógus orientációja narcisztikus. A hallgatóság figyelme reá irányul. Hangsúlyozza a bűverőt, a jártasságot, a kisugárzást.

A pedagógus mint sámán Jellemzői: erő energia elkötelezettség

A pedagógus mint „lelkész” Nem a személyes erényeit helyezi előtérbe Hangsúlyozza valamely csodálatra méltó csoporthoz való tartozását

A pedagógus mint „lelkész” Jellemzői: szoros tanár-diák kapcsolat leszoktat a versengésről a diák függőségbe kerül „elvész” a saját személyiség

A tanár mint misztikus gyógyító Altruisztikus jellegű tanár A tanár saját teljesítményét és személyiségét másodrendűnek tartja

A tanár mint misztikus gyógyító Jellemzői: Kevésbé sikeres A szakmai elkötelezettség eltűnik A tanár negatív modellé válhat