VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

MCE Konferencia Változásvezetés.
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. Tóth Attiláné dr.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
MTA Regionális Kutatások Központja A HATALOM TÉRBELI MEGOSZTÁSÁNAK DILEMMÁI Regionális reform-forgatókönyvek Pálné Kovács Ilona, MTA Regionális Kutatások.
2. előadás.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Változás- és projektmenedzsment a közoktatási intézmények gyakorlatában Változásmenedzsment.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
SZERVEZETI KULTÚRA ÉS VEZETÉS VÁLTOZÁSA Készítette: Csák Adrienn Wéber Viktória Szeged, 2008.
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
Fact Intézet A szociális városrehabilitációs program készítésének tapasztalatai Pécsett (2008) „Résztvevő megfigyelésen” alapuló esettanulmány-
(1) A marketingkörnyezet
Stratégiai tervezés.
Menedzsment alapjai I. előadás Lovász Gabriella egyetemi adjunktus
Emberi erőforrás menedzsment
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A szervezeti centralizáció jelentősége
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vezetés – Vezetési Stílusok
Szervezeti folyamatok és változás
„No Name” Alkalmazottak befolyásolása, Motiváció, Hatalom Készítette: Adorján Péter Horváth Zsófia Szőts Levente.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Tanuló szervezet.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Szervezeti struktúra és kultúra
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
Változásmenedzsment: bukás újratöltve?
A stratégiai tervezés folyamata
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
A külső környezet elemzése
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Közösségfejlesztés.
Hatalom és szervezeti politika
VEZETŐI DÖNTÉSEK „Navigare necesse est” dönteni mindenkinek kell.
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
SEEM alapok.
Előadás másolata:

VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás” struktúra, kultúra, technológia, vezetés, minőség, piac, gazdasági környezet,

VÁLTOZÁSMENEDZSMENT A változás folyamata

VÁLTOZÁSMENEDZSMENT

VÁLTOZÁSMENEDZSMENT A rezisztencia egyéni eredetű okai félelem az újtól – ismeretlentől (Rain man) homeosztatikus beállítottság (bizonytalanság kerülése) „outsider effektus” függelmi viszonyok bizalom hiány eltérő értékelések

VÁLTOZÁSMENEDZSMENT A rezisztencia szervezeti eredetű okai a szervezeti struktúra szervezeti konzervatízmus a hatalom, pozíció fenyegetettsége erőforrás hatások szervezeti kultúra a szervezeten belüli hierarchia szervezeten belüli megállapodások, egyezségek

Aktivitás és ellenállás Vissza-rendeződési törekvések VÁLTOZÁSMENEDZSMENT Aktivitás és ellenállás 1. Bénultság 2. Tiltakozás 3. Beletörődés 4. Depresszió 5. Kipróbálás 6. Tudatosság 7. Beépítés Vissza-rendeződési törekvések t Az ellenállás és az aktivitás alakulása a változás folyamatában

Az ellenállást befolyásoló tényezők VÁLTOZÁSMENEDZSMENT Az ellenállást befolyásoló tényezők

VÁLTOZÁSMENEDZSMENT Zaltman – Duncan féle változásvezetési taktika: rásegítő felvilágosító – oktató manipulatív hatalmi

VÁLTOZÁSMENEDZSMENT Kotter változásvezetési forgatókönyve: A változás halaszthatatlanságának érzékeltetése. (sürgősség érzés keltése) A változtatást irányító csapat létrehozása. (teremtsünk erős koalíciót) A jövőkép jó kommunikálása. Az alkalmazottak felhatalmazása. Rövidtávú sikerek. Az új megoldások intézményesítése.

VÁLTOZÁSMENEDZSMENT A változtatási taktikák NUTT-féle rendszerezése: Beavatkozási taktika Részvételi taktika Szakértői meggyőzésen alapuló taktika Kényszerítő taktika

Változásvezetési módszerek értékelése VÁLTOZÁSMENEDZSMENT Változásvezetési módszerek értékelése

VÁLTOZÁSMENEDZSMENT A KULTÚRAVÁLTOZTATÁS OKAI: TECHNOLÓGIAI PIACI Szervezeti kultúra - szervezetformáló tényező Jellegzetessége - túléli a szervezetet OKAI: TECHNOLÓGIAI PIACI TÁRSADALMI KÖRNYEZET VAGYONNÖVEKEDÉS, FÚZIÓ SZERVEZETNÖVEKEDÉS VÁLTOZÁS A CÉLOKBAN, KÜLDETÉSBEN TELJESÍTMÉNY ÉS ERKÖLCSI PROBLÉMÁK A SZERVEZET GLOBALIZÁCIÓJA, INTERNACIONALIZÁLÓDÁSA

A KULTÚRAVÁLTÁS TÍPUSAI VÁLTOZÁSMENEDZSMENT A KULTÚRAVÁLTÁS TÍPUSAI Integráció Asszimiláció Szeparáció Dekulturázicó