SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Advertisements

Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A stratégiai tervezés módszertana
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
A stratégiai tervezés történeti háttere
Készítette: Magyar Orsolya
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
E-PORTFÓLIÓ.
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Társ a tanulásban. Marketingterv létrehozása 1. szakasz: Piaci verseny.
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
A kreatív találkozó Előadó neve.
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Országos Statisztikai Tanács
Üzleti terv bemutatása
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
tervezés & projekt & átkötés (reminder)
A 2013-as országjelentés tapasztalatai, felkészülés a következőre
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Üzleti terv bemutatása
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
SZFP II Hazai Peer Review – 2009 A Peer Review Jelentés V. előadás
Ötletek mára és holnapra
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Cégnév Üzleti terv.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3 SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3. Az önértékelés követése, további lépései 5.5. előadás

FOLYAMATBAN VALÓ ELHELYEZÉS Adottságok és Eredmények értékelése megtörtént; Elkészítettük az Értékelő könyvet, melyek tartalmaznak ötleteket, megjegyzéseket az elemzéshez. Hogyan tovább?

3. Az önértékelés követése, további lépések Hol járunk a folyamatban? 3.1. Célok meghatározása (ok-elemzés) 3.2. Intézkedési tervek készítése és megismertetése 3.3. Intézkedési tervek megvalósítása és értékelése

3.1. Célok meghatározása (ok-elemzés) 3-6 fejlesztendő területet választottunk ki Ok-elemzés elvégzése Célok megfogalmazása (3-6) Felhasznált dokumentumok: Önértékelő anyag – Adottság és eredmény oldali válaszok Értékelő könyv; Intézményi célok – Pl.: PP, éves munkaterv stb; További adatok, információk az okelemzéshez

3.1. Célok meghatározása (ok-elemzés) Válasszuk ki a megfelelő módszertant Járjuk körül a problémát, azaz gyűjtsünk információt, adatot Vizsgáljuk az intézményi gyakorlatot, azonban csak a problémás területeken Válasszuk ki a legvalószínűbb kiváltó oko(ka)t

3.1. Célok meghatározása (ok-elemzés) A célok megfogalmazása: Igyekezzünk a megfelelő szintig lebontani a problémát Kerüljük a meghatározásnál az ok megjelölést Ne sugalljon megoldást a megfogalmazás CÉL

3.1 Célok meghatározása (ok-elemzés) Milyen a jó cél? Mérhető, ellenőrizhető Konkrét A problémák valódi okaival összhangban álljon Kapcsolatban van az önértékeléssel ≠ feladattal INTÉZKEDÉSI TERVEK

3.2. Intézkedési tervek készítése, megismertetése Valamennyi célhoz 1-1 intézkedési terv készítése Időtartam szerint: Hosszú távú (4-5 éves) Középtávú (2-3 éves részletezettebb ) Rövid távú (hónapok, esetleg 1 év) Mit tartalmazzon az intézkedési terv?

3.2 Intézkedési tervek készítése, megismertetése Munkatársak tájékoztatása: Beszámoló az önértékelés eredményeiről, Kitűzött célok ismertetése, Meghatározott feladatok ismertetése, Elkötelezettség és bevonás fokozása.

3.3. Intézkedési tervek megvalósítása és értékelése Az intézkedési tervek megvalósítása időtáv szerint; Megvalósulás értékelése Tapasztalatok meghatározása Az eredeti cél megvalósulásának értékelése Megvalósításban résztvevők munkájának elismerése

Az ÖNÉRTÉKELÉS Fejlődési Spirálja Fejlesztések megvalósítása értékelése 2. Önértékelés

4. Összegzés az önértékelés megvalósításának tapasztalatairól Az önértékelési folyamat áttekintése, értékelése Információk gyűjtése az önértékelési módszertan fejlesztéséhez Pozitív és negatív tapasztalatok Írásbeli rögzítése

Önértékelési dokumentumok Önértékelési projektterv (kb. 5-6 oldal) Intézményi önértékelés anyag (Adottságok és Eredmények) (kb. 20-30 oldal) Értékelő könyv (kb. 10 oldal) Erősségek és fejlesztendő területek összesített listája (kb. 2-3 oldal) Fejlesztendő területek szűkített listája (kb. 1-2 oldal) Intézkedési tervek

Külső értékelés Helye a folyamatban: 3.3. Intézkedési tervek megvalósítását megelőzően Javaslatok beépítése, figyelembe vétele Fejlesztendő területek listájának felülvizsgálata Fejlesztési célok felülvizsgálata Intézkedési tervek áttekintése Az önértékelési folyamat és módszertan felülvizsgálata

Kérdések

Köszönöm a figyelmet!