Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

tervezés & projekt & átkötés (reminder)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "tervezés & projekt & átkötés (reminder)"— Előadás másolata:

1 tervezés & projekt & átkötés (reminder)
Mai téma: Bevezetés: tervezés & projekt & átkötés (reminder) Katona Norbert

2 „Mottó” / elrettentés gyanánt
Forrás: fb

3 Keret (2): Miről lesz szó az évben?
A tervezési folyamat Kutatás, felmérés 1. – (Piaci) helyzet, célcsoport és célok Kutatás, felmérés 2. – Eszközök: üzenet és média, tervezési szakasz Megvalósítás és kreatív tervezés Megvalósítás, utómunka Kutatás 3. – értékelés, visszaellenőrzés Kampányelemzések, marketing és kommunikációs trendek, Vendégelőadók

4 Keret (3): Miről lesz szó ma?
A Tervezés A tervezés kerete: Projekt & dimenziói Feladatkiírás & Feladat ütemezés & Költség / Erőforrás tervezés Átkötés Konzultáció: Projektek megalakítása Feladat specifikációja, Kutatás / felmérés 1 / Feladatterv

5 Timing 8.30 – 9.00 pót ZH 9.15 – 10.30 Vendégelőadó
Reflektálás (vendégelőadó)7 Zh eredmények ismertetése projektek egyeztetés, végleges csoportok kialakítása, kick-off (2)

6 Keret (1): „Vízió” „A kommunikációs munka legátfogóbb és általában legbonyolultabb formája a kommuniákciós akció, ami a megrendelőtől -- lehet az a cégvezetés, vagy egy szakmai terület a cégen belül, esetleg egy külső megbízó -- kapott kommunikációs feladat teljes megoldását jelenti a tervezéstől az akció lebonyolításán át az eredmények értékeléséig. Minden eddig megszerzett tudásra, valamint sok-sok önálló kutatásra és kreativitásra van szükség ahhoz, hogy a hallgatók által kidolgozott kampány elérje a kitűzött üzleti és kommunikációs célokat -- a megrendelő legnagyobb megelégedésére.”

7 Vendégelőadás

8 Projektek általában Projekt=terv+megvalósítás
A projekt (projectum latin = előre helyezett dolog) meghatározott cél elérésére irányuló határidő-, költség-, erőforrás- és minőségkorlátokkal rendelkező, adott szervezeti környezetben megtervezett és végrehajtott tevékenységsorozat, amely konkrét célokat valósít meg, és a célok eléréséhez erőforrásokat rendel. Időben és térben jól körülhatárolt összetett feladat, amely a kijelölt világos céloknak megfelelő tevékenységek és a rendelkezésre állóerőforrások összehangolt ésszerű felhasználásával valósítható meg. A meghatározásból következik, hogy a projektnek egyértelműen meghatározott a kezdete és a befejezése; van konkrét, mérhető eredménye; valamint egyszeri tevékenység, amely egyedi terméket állít elő.

9 Projekt – kommunikációs projekt - akció
Projekt=terv+megvalósítás Kommunikációs projekt = kommunikációs akció/akciósorozat = kommunikációs kampány Adott kommunikációs célok elérésére szolgál. A média ügynökségek szóhasználatában: a kommunikációs kampány, nem a teljes akcióra vonatkozik, hanem annak csak egy részére. „Kommunikációs kampány” azt az önálló projektrészletet jelöli, amelyik a médiaszórás (médiamix, ATL, régebbi megközelítés) tervezését és megvalósítását tartalmazza. Kutató ügynökségek, kreatív ügynökségek, PR ügynökségek, kommunikációs ügynökségek, marketing ügynökségek, CSR ügynökségek, tanácsadó ügynökségek, etc. Marketing aktivitás vs. Kommunikációs aktivitás „…lehetőleg viselkedéscélokat kell kitűzni”

10 Keret: Projekt - séma

11 Projektek csoportosítása
A projektek téma illetve tartalom alapján lehetnek: építési projektek, fejlesztési projektek (termék-, szervezetfejlesztési), IT projektek, logisztikai projektek, környezetvédelmi projektek, marketingprojektek, kommunikációs projektek, etc. Komplexitás szerint: egyszerű projektek, komplex, összetett projektek, több projektből álló programok, mega- vagy gigaprojektek Részvétel illetve kezdeményező szervezet alapján: belső projektek, külső projektek, részlegen belüli projektek, részlegek közötti projektek Időtáv szerint: rövid távú projekt, középtávú projekt, hosszú távú projekt A projektek tervezése és megvalósítása a mérettől függetlenül azonos elvek szerint történik!!!

12 Projekt & menedzsment

13 Projektek típusai

14 Projektcsapat, szerepek

15 A kommunikációs projekt, akció
Feladat-meghatározás (Mit szeretnénk, kb. mennyiért) Terv: Feladat- és ütemterv (Néha: projektterv, akcióterv) (Milyen feladatokat, mikor, ki, milyen erőforrásokkal és milyen outputtal végez el a projekt során? Kutatás 1 -- helyzetfeltárás A célok pontos megfogalmazása, erőforrások rögzítése, a projektterv véglegesítése Kutatás 2 -- a célok eléréséhez megfelelő, legjobb eszközök feltárása Kommunikációs terv készítése (Kinek, mit, miért, mikor, hogyan üzenünk?) Médiaterv Végrehajtás, ellenőrzés Értékelés Kutatás 3 -- az eredmények mérése Az akció értékelése

16 A projektfeladat-meghatározás
Feladatkiírás: Egy adott szervezet számára a megbízó által kiadott feladatban meghatározott konkrét üzleti célokat (pl. adott bázishoz képest növekedjen 10 %-kal az x értékesítése y időszakban. Pl. a választásokon érjünk el 30%-ot.) és egyéb -- legfeljebb általánosan meghatározott -- kommunikációs célok (pl. x termék ismertsége adott csoportban érje el a 30%-ot) rögzítése. (A komm. célok kijelölése általában csak a kutatás után lehetséges.) A feladatkiírás/specifikációja tartalmazza, hogy kinek, milyen termékre/problémára, milyen számszerűsíthető üzleti és általános kommunikációs célokkal, milyen költség, idő, szervezeti/személyi feltételek között stb. megvalósítandó akcióra készül a terv.

17 Feladattervek általános szerkezete
Sorsz. Feladat Kezdés Befejezés Felelős Végzik Eredmény Megjegyzés Idő Feladat 1.hét 2.hét 3.hét 1. feladat 2. feladat 3. felatdat

18 Feladat / munka szakasz
Költségterv Költségterv: munkaráfordítások, közvetlen (és közvetett=rezsi) költségek A feladatokhoz különböző típusú és bérköltségű/napidíjú munkatársakra van szükség. Pl. Asszisztens, Tanácsadó, vezető tanácsadó, menedzser. Feladat / munka szakasz Munkaráfordítás Egyéb költségek Típus Nap Napidíj Díj (Ft) ktg (Ft) Indoklás 1. Feladat /szakasz asszisztens tanácsadó .. 1. feladat / szak. összesen:

19 Átkötés A tervezési folyamat: célmeghatározás Kutatás, felmérés 1. – (Piaci) helyzet, célcsoport és célok Kutatás, felmérés 2. – Eszközök: üzenet és média, tervezési szakasz Megvalósítás és kreatív tervezés Megvalósítás, utómunka Kutatás 3. – értékelés, visszaellenőrzés

20 Köszönöm a figyelmet! Eredményes projektmunkát kívánok!


Letölteni ppt "tervezés & projekt & átkötés (reminder)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések