HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„ A múltat megtalálni –mondják – nem lehet. Mit szólnál, ha megmutatnám azt a helyet…”
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Ihász Gábor Általános Iskola
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Napocska Napköziotthon
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Kompetencia alapú programcsomag bevezetése az óvodában
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Az egyéni fejlesztési terv
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Korszerű óvodapedagógiai módszerek, eljárások alkalmazása a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP / projekt TEMATIKUS MÜHELYFOGLALKOZÁS.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
Körlánc Egyesület.
Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap,
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Szeretettel köszöntöm
PROGRAM.
ÚT AZ ÖRÖKÖS ZÖLD ÓVODÁHOZ
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Út a sikeres tanuláshoz
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Környezet ismeret vagy magyar nyelv és irodalom 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző tevékenység: Az előző környezet ismeret órán városi.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
A dajka a nevelés folyamatában
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK AZ ÉN VÁROSOM HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK

GYÖNGYÖS VÁROS ÓVODÁI FECSKE ÚTI TAGÓVODA olyan nevelési intézmény mely a zöld óvoda címet viseli. kiemelt helyen foglalkozik a környezet megismerésével. A művészetek iránti nyitottság, tisztelet és szeretet jellemzi az óvoda nevelőtestületének tagjait Az óvónők átadják tapasztalataikat, ismereteiket a 3-7 éves korú gyermekek számára. minden alkalmazott arra törekszik, hogy minőségi teljesítményt érhessünk el, és elégedettek legyenek partnereink munkákkal.

HELYI ÉRTÉKEK MEGISMERTETÉSE Városunkban az elsők között vezettük be a pedagógiai programunkba a helyi értékek beépítését az óvodai nevelésbe. Igényes eszközöket, saját készítésű játékokat fejlesztettünk ki. Intézményünk külső és belső környezete tükrözi programunk fő tevékenységi formáit.

A GYERMEKEK ESZTÉTIKAI ÉRZÉKÉNEK FEJLESZTÉSE Arra törekszünk, hogy gyermekeink minél több műalkotással találkozzanak, maradandó élményhez jussanak. A műalkotások érzelmileg megérintsék őket.

ERKÖLCSI NEVELÉS hazaszeretet, saját településhez kötődés alakítása Szülőföld település jelképei Lakóhely nevezetességei, alkotásai Ünnepek, hagyományok ápolása

KREATIVITÁS FEJLESZTÉSE Játékok Vizuális tevékenységek

SZOCIÁLIS KÉPESSÉG FEJLESZTÉSE Kooperatív tanulás együttműködés Drámajátékok

A jó gyakorlat átadásának célja Az óvodapedagógusok művészetek iránti érdeklődésének felkeltése. Tárgyi kultúra iránti nyitottság kialakítása. Segítségnyújtás a művészeti jegyeket hordozó foglalkozások tudatos megszervezéséhez. Ötletek, tapasztalatok kicserélése.

Képzés Ismerkedés drámajáték segítségével (névcápa) Rövid művészeti ismeretnyújtás, szemléltetéssel 3. Óvodás korú gyermekek megismertetése helyi értékekkel, műemlékekkel, beépítése a mindennapokba. Ütemtervek ismertetése Ötletek, javaslatok az ütemtervek kibővítésére, változtatására (csoportmunka) Helyi értékeink megismerése céljából házilag készült fejlesztő játékok bemutatása. Csoportalakító játék a vendégekkel( puzzle) Ötletbörze játék készítéshez Játéktervezet bemutatása, ismertetése 6. Drámajátékok 7. Társasjáték készítése

HELYI ÉRTÉKEK PROJEKT

HOSPITÁLÁS „Az én városom”- SZÖKŐKUTAK A tervezett időtartam: 3 óra A jó gyakorlat célja: - helyi műalkotásokkal való közvetlen találkozás - műemlékvédelem fontosságának érzékeltetése - városunk szépségének felfedeztetése, játékos cselekedtetésen keresztül Előkészítő munka: Térkép készítés, útvonaltervezés, kövek gyűjtése, szerszámok beszerzése Szükséges eszközök: Papír, térkép, képek, zsírkréta, ceruza, rajztábla, kövek, agyag, szerszámok

Hospitálás tervezete Fényképezőgép hajtogatás – térkép alapján megérkezés Gyöngyös város Fő terére. – útközben fellelhető műemlékek „fényképezése”. Ismeretszerzés tevékenységek közben - vizuális tevékenység. Új útvonalon való hazatérés. Útközben játékos cselekedtetés. Az óvoda udvarán saját szökőkút készítése agyagból és kövekből.

Referenciák Munkaközösségi dokumentációk(2007-2008, 2008-2009,2009-2010) Módszertani és játékgyűjtemény A gyermekek vizuális alkotásai A munkaközösségi tagok elégedettségi kérdőívei Tanúsítvány (drámapedagógia-016-1/1999 Helyi munkaközösség vezetés (1 alkalom) Városi munkaközösség (2 alkalom) Segédletek a résztvevők számára: játék gyűjtemény javasolt mese, vers, dalanyag javasolt tervezet gyűjtemény Az átadás-átvétel költségterve: Továbbképzés: 15000 Ft (4 óra) Hospitálás: 20000 Ft/fő/alkalom

Elérhetőség Az intézmény neve: Gyöngyös Város Óvodái Fecske úti Tagóvoda Címe: 3200, Gyöngyös Fecske út 28 Email címe: ovoda.fecske@hivatal.gyongyos.hu Intézmény típus: Óvoda Korosztály: 3-7 Alkalmazási terület: pedagógiai módszertani A tulajdonos neve: Dely Zoltánné Telefonszáma: 0630/420-84-04

Ne veszítsünk el semmit a múltból, mert a múlttal alkotjuk a jövőt. (A Ne veszítsünk el semmit a múltból, mert a múlttal alkotjuk a jövőt.(A.F.)”