Kognitív Profil Teszt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
A koordinációfejlesztés lehetősége
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Matematika kompetencia
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Specifikus tanulási zavarok
A problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének módszertana
Miért érdemes sok kultúrában kutatni a Williams szindrómát?
4. Kreatív döntéshozatal
MFFLT Kongresszus, június 28.
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
EMLÉKEZÉS.
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Az iskolaérettség kérdése
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
Speciális tanulási nehézségek
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Emlékezeti tárak, feldolgozási szintek, munkamemória
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
A dokumentumrögzítés története:
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Neuropszichológiai vizsgálatok az igazságügyi pszichológiai gyakorlatban Pataky Ilona December 2.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A „diszes” problémák korai jelei
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
A kognitív pszichológia korai elméletei szerint két részből áll memóriánk, egy rövid és egy hosszú tartamú emlékezeti tárból. A kéttáras modell szerint.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Kognitív Profil Teszt 7-9 év 9-12 év.
Kognitív Profil Teszt 5-7 éveseknek
Harmadik matematikakönyvem
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
Gyógypedagógiai munkája  váci intézet /Váci Siketnéma Intézet/ tanára  Tanítványai a „kezdő magyar siketnémák”  1808-tól igazgatója  Simon.
Kognitív Profil Teszt.
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Automatikus dokumentum- feldolgozó megoldások
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A vizuális ábrázolóképességek fejlődése
Iskolakészültség – kognitív és számolási fejlettség
Kognitív Profil Teszt (A)
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó. Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Kötelezőbiztosítás Kötelezőbiztosítás Olvasás és irodalom a digitális bennszülöttek korában Gombos Péter május 4., Szentendre Olvasmányok, amelyek.
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
3. Téma Számsorozat, számsor bevezető Számsorozat, számsor bevezető PTE PMMK Mérnöki Matematika Tanszék Perjésiné dr. Hámori Ildikó Matematika A3-2. előadások.
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Levegőtisztaság védelem
A gyakorlat céljai Belássuk, hogy a tanulási zavar gyakori jelenség az iskola falai között, a tanítási-tanulási folyamatban számolni kell ezzel Rálássunk.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Kognitív Profil Teszt 5-7 éveseknek
Előadás másolata:

Kognitív Profil Teszt

Kognitív Profil Teszt 1. Sorozat (csoportos) Figurák 1. 2. Számismétlés (előre) Szekvenciális emlékezet Szekvenciális és szimultán képemlékezet Hangdiszkrimináció Számolás és mennyiség 1. 2. Helyesírás és fonológia Alakrajzolás emlékezetből Főfogalom feladat 1. 2. 3. Olvasás A. B. C. Fogalom 1. 2.

Kognitív Profil Teszt 2. Sorozat (egyéni) Számismétlés (visszafelé) Olvasás – szavak és álszavak olvasása Mozgásutánzás Gyorsmegnevezés – képek és számok Ritmuskopogás

Kognitív Profil Teszt skálái Gondolkodási képesség – Figurák, Főfogalom Nyelvi képesség – Gyorsan kép, Olvasás, Főfogalom Emlékezet – Képemlékezet, Számismétlés Számolás – Számolás, Számismétlés, Gyorsan szám Szekvencialitás –Emlékezet sorra, Számismétlés, Ritmus Fonológiai feldolgozás – Álszavak olvasása, írása Auditív feldolgozás – Hangdiszkrimináció, Ritmus Vizuális feldolgozás - Alakrajz, Képemlékezet Motoros feldolgozás – Ritmus, Alakrajz

Dr. habil. Gyarmathy Éva Kognitív Profil Teszt www.diszlexia.hu/kptest

Számismétlés 4 8 5 3 7 6 2 5 9 4 4 9 5 1 3 6 1 9 5 7 2 8 5 3 1 3 6 7 9 2 8 2 7 9 5 1 6 1 9 5 7 4 8 5 8 3 9 4 2 7 6 1 3 8 2 7 9 3 5 4 6 9 5 2 7 6 1 9 2 7 8 5 3 1 3 6 7 9 8 2 7 9 5 1 3 9 2 5 1 7

Hangdiszkrimináció 1. tág tág 11. sal zsal 2. rím rém 12. mort mort 3. száj száj 13. fáv váf 4. por bor 14. pér pél 5. gép kép 15. talt talt 6. méz méz 16. vösz vöz 7. kór kor 17. kúj gúj 8. tér dér 18. pob pob 9. megy megy 19. gyim tyim 10. tör tőr 20. táb táb

Mozgásutánzás ököl - él - tenyér

Ritmuskopogás / - / - / / / - - / / - - / / / / - / / - / / - - /// - - /// - - / - / / - / - / / / / - / / / - / / - / / /