A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
Advertisements

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
A vállalat szervezete.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Benchmarking.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Stratégiai menedzsment
Marketing alapismeret
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Kérdések a második zh-hoz
A HEM kialakulása és fejlődése
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
II. Logisztikai tervezés
Termelésmenedzsment Production Management
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Vizsga feladatok (Minta)
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Bevezetés. 2 Követelmények  8:30-10:25  8:30-9:15.
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Vállalati stratégia március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
Az informatikai stratégiai tervezése 1. ábra A VÁLLALATI STRATÉGIA TERVEZÉS ALAPJAI Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Vállalati terv bemutató
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv bemutatása
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Cégnév Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI 2019.01.01. A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI A STRATÉGIA MEGALKOTÁSA 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Porter féle alapstratégiák Versenyelőny: alacsony költség Versenyelőny: megkülönböztetés Széles versenyterület – sok szegmens Költségvezető stratégia Megkülönböztető stratégia Szűk versenyterület – egy-két szegm. Költségvezető, összpontosító stratégia Megkülönböztető összpontosító stratégia 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA „Termékinnovációs” stratégia A vállalat egy szük termék-vonalra, egy piaci szegmentumra, vagy a szegmentumok egy csoportjára koncentrál Lehetséges megjelenése a termékinnovációhoz kötődik 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA ALKALMAZHATÓ: nagy vásárlóerővel rendelkező piaci szegmens és magas fejlettségi szintű, új termék bevezetésekor 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA Kritikus a disztribúciós rendszer gyors, megbízható szállítással (pl.: kiskereskedők kis, lökésszerű megrendelései) (pl.:hangzenei felvételek értékesítése) (pl.:leszűkített termékválaszték) 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA Kiemelt szerepe van a gyors vevő-elérésnek A disztribúció a termelőnél kritikus területté válik Kis és akadozó megrendelések teljesítése miatt nagy szerepe van a rugalmasságnak Nagy gyártási rugalmasságot vagy magas raktárkészletet igényel Általában magas logisztikai költségekkel jár 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

DIFFERENCIÁLÓ STRATÉGIA A „megkülönböztetésre” épül Egy vagy több olyan jellemző áll a stratégia középpontjában, amelyek kiemelten hatnak a vevők értékítéletére Célja, hogy kifejezésre juttassa a termék különlegességét, versenytársakkal szembeni különbözőségét 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

DIFFERENCIÁLÓ STRATÉGIA (pl.: erős márka-image - Coca-Cola) (pl.: megkülönböztetett termékminőség - Mercedes-Benz) (pl.: magasabb szintű vevőkiszolgálás) 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

KÖLTSÉGVEZETŐ STRATÉGIA Minél alacsonyabb költséggel termelni, ezáltal az iparági átlagnál magasabb nyereséget elérni. ALKALMAZHATÓ, ha stabil kereslettel és termékjellemzőkkel állandó, rendszeresen nagy termék volumennel lehet számolni. 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Termék/piaci fejlesztési stratégiák Ansoff-féle termék piaci mátrix elméletileg négy fejlesztési stratégiai lehetőség 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Termék/piaci fejlesztési stratégiák Jelenlegi termék Új termék Jelenlegi piac Piacra behatolás stratégiája Termékfejlesz-tés stratégiája Új piac Piacfejlesztés stratégiája Diverzifikációs stratégia 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Stratégiai tervezés Döntési hatáskör-felelősség szerint: 2019.01.01. Stratégiai tervezés Döntési hatáskör-felelősség szerint: vállalkozási /üzletelem/ divízió ( üzleti egység ) (össz-)vállalati, társaság szintű 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Stratégia szintjei Összvállalati stratégia Üzleti egységek stratégiája Funkcionális stratégiák 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Stratégia szintjei Összvállalati szint: A vállalkozás jövőképét, misszióját, céljait és a célok eléréshez szükséges stratégiai akciókat tartalmazza. Meghatározza, hogy milyen termékkel, milyen piacon vagyunk jelen. Megvalósítói: Felső vezetés 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Stratégia szintjei Üzleti egységek stratégiája: Az adott piacon alkalmazott konkrét verseny-stratégiákat fogalmazza meg, megkeresve a versenyelőnyök kihasználásának és folyamatos fenntartásának legjobb módszereit! Megvalósítói: Üzleti egységek 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Stratégia szintjei Funkcionális egységek stratégiája: Az egyes funkciókkal kapcsolatos konkrét, részletes tennivalókat foglalják össze. A feladata az erőforrások hatékony felhasználásának folyamatos megújításának biztosítása. Megvalósítói: önálló munkacsoportok 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Összvállalati stratégia Felső vezetői szint Összvállalati stratégia 1. Üzleti egység 2. Üzleti egység Üzleti egység stratégiája K+F HUMÁN PÉNZÜGYI TERMELÉSI LOGISZTIKAI MARKETING K+F HUMÁN PÉNZÜGYI TERMELÉSI LOGISZTIKAI MARKETING Funkcionális stratégiák 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

2019.01.01. Stratégiai tervezés Stratégia készítése, stratégiai program megfogalmazása /hogyan jutunk el a célhoz/ Formailag a célállapothoz vezető utat jelenti Tartalmilag a környezethez való aktív vagy passzív alkalmazkodás Operatív terv (általában éves, negyedéves, havi bontásban. hogyan hajtjuk végre elképzeléseinket, végrehajtandó feladatok 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Stratégiai tervezés Teljesítmények figyelése (monitoring rendszer) 2019.01.01. Stratégiai tervezés Teljesítmények figyelése (monitoring rendszer) /hogyan halad a megvalósítás, visszacsatolás!/ Érdekeltség, ösztönzés kialakítása /hogyan ösztönözhető a stratégia megvalósítása, befolyásolás!/ 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

A tervezés komplett folyamata 2019.01.01. A tervezés komplett folyamata 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Stratégiai Tervezési rendszer 2019.01.01. Stratégiai Tervezési rendszer a TÁRSASÁG /cég/ Működési Területe és STRATÉGIAI küldetése OPERATÍV, (Végrehajtandó) Stratégiai akciók, eljárások FUNKCIONÁLIS Területi TÁMOGATÓ STRATÉGIÁK (programok, projektek) VÁLLALATI Üzleti egység szintű STRATÉGIA (CÉG) ALAP STRATÉGIÁJA Szintü ALAP-CÉLKITŰZÉSEK és TELJESÍTMÉNY célok VÁLLALAT stratégiai Program célok, Teljesítmény (marketing, gyártás, fejlesztés, pénzügy.. AKCIÓ CÉLOK Részleg és szakterületi Cselekvési Célok 4.Szint OPERATÍV (végrehajtási) szint. Területek Szakmai-, Részleg- vezetői 3. Szint. Szintje, Felelősség:az Üzleti terület igazgatója 2. Szint. (Üzleti egység) szintje, Felelősség: Üzletági/ Divizió igazgató .Szint. A TÁRSASÁG (összvállalat) Vezérigazgató (üzleti egység) Küldetése és koncepciója Célok szintjei: Lebontása: végrehajtható célokra-akciókra 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Vállalati szintű fejlesztési stratégiák alapstratégiák vállalati központok stratégiái belső fejlesztés, stratégiai szövetség és felvásárlás 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Alapstratégiák Intenzív stratégiák Integrációs stratégiák Diverzifikációs strat. Védekező stratégiák Piaci behatolás Előrefelé integrálás Koncentrikus diverzif. Közös vállalat Piacfejlesztés Hátrafelé integrálás Horizontális diverzifik. Szűkítési program Termékfejlesztés Horizontális integrálás Konglomerációs diverz Tőkekivonás felszámolás vállalatfelv. 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt

Funkcionális stratégiák logisztikai gyártási/termelési marketing és kereskedelmi szolgáltatásfejlesztési beszerzési műszaki fejlesztési emberi erőforrás pénzügyi vezetés-, és szervezetfejlesztési 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt