A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI 2019.01.01. A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI A STRATÉGIA MEGALKOTÁSA 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Porter féle alapstratégiák Versenyelőny: alacsony költség Versenyelőny: megkülönböztetés Széles versenyterület – sok szegmens Költségvezető stratégia Megkülönböztető stratégia Szűk versenyterület – egy-két szegm. Költségvezető, összpontosító stratégia Megkülönböztető összpontosító stratégia 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA „Termékinnovációs” stratégia A vállalat egy szük termék-vonalra, egy piaci szegmentumra, vagy a szegmentumok egy csoportjára koncentrál Lehetséges megjelenése a termékinnovációhoz kötődik 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA ALKALMAZHATÓ: nagy vásárlóerővel rendelkező piaci szegmens és magas fejlettségi szintű, új termék bevezetésekor 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA Kritikus a disztribúciós rendszer gyors, megbízható szállítással (pl.: kiskereskedők kis, lökésszerű megrendelései) (pl.:hangzenei felvételek értékesítése) (pl.:leszűkített termékválaszték) 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
ÖSSZPONTOSÍTÓ STRATÉGIA Kiemelt szerepe van a gyors vevő-elérésnek A disztribúció a termelőnél kritikus területté válik Kis és akadozó megrendelések teljesítése miatt nagy szerepe van a rugalmasságnak Nagy gyártási rugalmasságot vagy magas raktárkészletet igényel Általában magas logisztikai költségekkel jár 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
DIFFERENCIÁLÓ STRATÉGIA A „megkülönböztetésre” épül Egy vagy több olyan jellemző áll a stratégia középpontjában, amelyek kiemelten hatnak a vevők értékítéletére Célja, hogy kifejezésre juttassa a termék különlegességét, versenytársakkal szembeni különbözőségét 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
DIFFERENCIÁLÓ STRATÉGIA (pl.: erős márka-image - Coca-Cola) (pl.: megkülönböztetett termékminőség - Mercedes-Benz) (pl.: magasabb szintű vevőkiszolgálás) 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
KÖLTSÉGVEZETŐ STRATÉGIA Minél alacsonyabb költséggel termelni, ezáltal az iparági átlagnál magasabb nyereséget elérni. ALKALMAZHATÓ, ha stabil kereslettel és termékjellemzőkkel állandó, rendszeresen nagy termék volumennel lehet számolni. 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Termék/piaci fejlesztési stratégiák Ansoff-féle termék piaci mátrix elméletileg négy fejlesztési stratégiai lehetőség 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Termék/piaci fejlesztési stratégiák Jelenlegi termék Új termék Jelenlegi piac Piacra behatolás stratégiája Termékfejlesz-tés stratégiája Új piac Piacfejlesztés stratégiája Diverzifikációs stratégia 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Stratégiai tervezés Döntési hatáskör-felelősség szerint: 2019.01.01. Stratégiai tervezés Döntési hatáskör-felelősség szerint: vállalkozási /üzletelem/ divízió ( üzleti egység ) (össz-)vállalati, társaság szintű 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Stratégia szintjei Összvállalati stratégia Üzleti egységek stratégiája Funkcionális stratégiák 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Stratégia szintjei Összvállalati szint: A vállalkozás jövőképét, misszióját, céljait és a célok eléréshez szükséges stratégiai akciókat tartalmazza. Meghatározza, hogy milyen termékkel, milyen piacon vagyunk jelen. Megvalósítói: Felső vezetés 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Stratégia szintjei Üzleti egységek stratégiája: Az adott piacon alkalmazott konkrét verseny-stratégiákat fogalmazza meg, megkeresve a versenyelőnyök kihasználásának és folyamatos fenntartásának legjobb módszereit! Megvalósítói: Üzleti egységek 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Stratégia szintjei Funkcionális egységek stratégiája: Az egyes funkciókkal kapcsolatos konkrét, részletes tennivalókat foglalják össze. A feladata az erőforrások hatékony felhasználásának folyamatos megújításának biztosítása. Megvalósítói: önálló munkacsoportok 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Összvállalati stratégia Felső vezetői szint Összvállalati stratégia 1. Üzleti egység 2. Üzleti egység Üzleti egység stratégiája K+F HUMÁN PÉNZÜGYI TERMELÉSI LOGISZTIKAI MARKETING K+F HUMÁN PÉNZÜGYI TERMELÉSI LOGISZTIKAI MARKETING Funkcionális stratégiák 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
2019.01.01. Stratégiai tervezés Stratégia készítése, stratégiai program megfogalmazása /hogyan jutunk el a célhoz/ Formailag a célállapothoz vezető utat jelenti Tartalmilag a környezethez való aktív vagy passzív alkalmazkodás Operatív terv (általában éves, negyedéves, havi bontásban. hogyan hajtjuk végre elképzeléseinket, végrehajtandó feladatok 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Stratégiai tervezés Teljesítmények figyelése (monitoring rendszer) 2019.01.01. Stratégiai tervezés Teljesítmények figyelése (monitoring rendszer) /hogyan halad a megvalósítás, visszacsatolás!/ Érdekeltség, ösztönzés kialakítása /hogyan ösztönözhető a stratégia megvalósítása, befolyásolás!/ 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
A tervezés komplett folyamata 2019.01.01. A tervezés komplett folyamata 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Stratégiai Tervezési rendszer 2019.01.01. Stratégiai Tervezési rendszer a TÁRSASÁG /cég/ Működési Területe és STRATÉGIAI küldetése OPERATÍV, (Végrehajtandó) Stratégiai akciók, eljárások FUNKCIONÁLIS Területi TÁMOGATÓ STRATÉGIÁK (programok, projektek) VÁLLALATI Üzleti egység szintű STRATÉGIA (CÉG) ALAP STRATÉGIÁJA Szintü ALAP-CÉLKITŰZÉSEK és TELJESÍTMÉNY célok VÁLLALAT stratégiai Program célok, Teljesítmény (marketing, gyártás, fejlesztés, pénzügy.. AKCIÓ CÉLOK Részleg és szakterületi Cselekvési Célok 4.Szint OPERATÍV (végrehajtási) szint. Területek Szakmai-, Részleg- vezetői 3. Szint. Szintje, Felelősség:az Üzleti terület igazgatója 2. Szint. (Üzleti egység) szintje, Felelősség: Üzletági/ Divizió igazgató .Szint. A TÁRSASÁG (összvállalat) Vezérigazgató (üzleti egység) Küldetése és koncepciója Célok szintjei: Lebontása: végrehajtható célokra-akciókra 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Vállalati szintű fejlesztési stratégiák alapstratégiák vállalati központok stratégiái belső fejlesztés, stratégiai szövetség és felvásárlás 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Alapstratégiák Intenzív stratégiák Integrációs stratégiák Diverzifikációs strat. Védekező stratégiák Piaci behatolás Előrefelé integrálás Koncentrikus diverzif. Közös vállalat Piacfejlesztés Hátrafelé integrálás Horizontális diverzifik. Szűkítési program Termékfejlesztés Horizontális integrálás Konglomerációs diverz Tőkekivonás felszámolás vállalatfelv. 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt
Funkcionális stratégiák logisztikai gyártási/termelési marketing és kereskedelmi szolgáltatásfejlesztési beszerzési műszaki fejlesztési emberi erőforrás pénzügyi vezetés-, és szervezetfejlesztési 2019.01.01. Strat_eload_2.ppt