Az eredmények közlése: a jelentés és a tanulmány megírása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Advertisements

MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
A SZÓBELI FELLÉPÉS.
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Verbális kommunikáció
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Verbális kommunikáció
A szóbeli közlés felépítése
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Készítette: Cselényi Szandra Nóra
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Információ feldolgozása
A szakdolgozat Egyetemisták, főiskolások, felsőfokú képzésben résztvevők tanulmányaik végén írott hosszabb dolgozata.
B.Sc. / M.Sc. Villamosmérnöki szak
Készítette: Magyar Orsolya
Tudományos dolgozatírás
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Vizsga-dolgozat Téma: orvosi kóderndszerek vagy orvos- biológiai ontológiák (pl. nem tárgyalt kódrendszer ismertetése, előnyei, hátrányai; történelmi fejlődés.
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
A SZAKDOLGOZAT.
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
A Mediáció.
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
Kommunikáció írásban és szóban
ELŐADÁS, REFERÁTUM KÉSZÍTÉSE
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Kreatív, figyelemfelkeltő kezdés Merj más lenni!
A prezentáció-készítés szabályai
GRAFIKAI TERVEZÉS A TANULÁS MOTIVÁLÁSÁRA ÉS A LEMORZSOLÓDÁS KEZELÉSÉRE.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
AZ IGEHIRDETŐ ÉS GYÜLEKEZETE Pápa - DRA Steinbach József - I. Teológiai alapelvek a prédikáció és a gyülekezet kapcsolatában - II. Homiletikai.
Összeállította: Juhász Tibor – 2006 – Prezentációk 5. Bemutatók tervezése.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Szakdolgozatok védése
Szakdolgozatok védése
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Logika szeminárium Barwise-Etchemendy: Language, Proof and Logic
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Játszótéri biztonság az új szabályozások tükrében
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Jogászvilág Felelős szerkesztő: Vajda-Fejes Melinda
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Hatékony és pontos munkavégzés
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Az eredmények közlése: a jelentés és a tanulmány megírása
Gráfok szélességi bejárása
Az eredmények közlése: a jelentés és a tanulmány megírása
Hogyan készítsünk előadást?
Készítette Tácsik Attila
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Projekt neve | Cégnév | Előadó neve
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

Az eredmények közlése: a jelentés és a tanulmány megírása Kutatásmódszertan

Az írás folyamatos tevékenység Segítség önmagunknak: Kutatási terv és ennek frissítése Összefoglalók: olvasmányokról, előadásokról, beszélgetésekről stb.: Mindig pontosan jelöljük meg a forrást …és azt, hogy melyik kutatáshoz tartozik Minden ötletünkről készítsünk feljegyzést (téma, módszer, bármi), használjunk ötletládát Emlékeztetők, kutatási napló, kutatási jegyzetek stb. Mindent dolgozunk ki vázlatosan Egyes részeit „elsüthetjük” itt-ott (sőt!), de a lényegi hozzájárulásunkat tartsuk titokban

Néhány tanács Az írás segít gondolkodni, letisztázni: érdemes minél hamarabb elkezdeni Teremtsük meg az írásra szánt időt (koncentráció, bemelegítés is szükséges!) Akkor írj, mikor kreatív vagy! Először a dolgozat makroszerkezetét készítsd el (fejezetcímek stb.), és ezt „töltsd ki” Mindig fejezd be az aktuális szakaszt, amin dolgozol mielőtt „letennéd a tollat”, különben elfelejted, mit akartál írni! Gyakori mentés, több file-ban! Szerezz olyanokat, akik folyamatában is hajlandóak elolvasni az írásodat. Kérdés: mennyire féltsük az ötletinket? emberismeret, reciprocitás, szerződés eseti elbírálás részekre bontás

A tradicionális makrostruktúra (de: mindig alkalmazkodj a követelményekhez!) Absztrakt Bevezetés Irodalom-elemzés: elméleti és empirikus Módszertan Eredmények Konklúzió és/vagy Diszkusszió és/vagy Összefoglalás Hivatkozások Mellékletek/Függelék

A kutatási jelentés logikai struktúrájának megközelítései Lineáris-analitikus: a kutatási folyamat logikájára épül Összehasonlító megközelítés Időrendi megközelítés Elméletépítő megközelítés: folyamatos kifejtés (egyszerűtől a bonyolultig) amely meggyőző bemutatást tesz lehetővé (a nehezebben emészthető munkáknál ajánlott) A magyarázat kialakítását bemutató megközelítés (a nehezen megérthető munkáknál ajánlott)

Az absztrakt A teljes kutatást bemutató rövid összefoglaló (tehát nem csak az érdeklődés felkeltését célozza): önmagában megáll, és mindig tartalmazza a következőket: Kérdés Minta és módszer Eredmények adekvát (a lényeget tükrözi), objektív, pontos és könnyen érthető.

Bevezetés Tiszta képet ad a tanulmány központi témájáról és annak értékéről, fontosságáról az olvasó számára. Teljesen kifejti a fő kutatási kérdéseket, célokat. Megfogalmazza, hogy konkrétan mivel kíván a kutatás hozzájárulni a releváns elméletekhez / empirikus irodalomhoz / szakmai ismeretekhez stb.; szükség szerint azt is, hogy mivel nem. A kutatás hátteréről is közöl általános, átfogó információkat. Bemutatja a tanulmány szerkezetét, logikáját, segít eligazodni az olvasónak.

Módszertan Adatszükséglet, adatgyűjtés (ha kell, akkor mintavétel és minta) A választott kutatási módszerek, technikák és a kutatás felépítése Az esetleges korlátok és egyéb (pl. etikai) problémák

Diszkusszió Nincs mindig ilyen fejezet (lehet csak konklúzió is, olyankor a diszkusszió és a konklúzió egy fejezetbe kerül), ez a tudományterülettől és a konkrét fórum követelményeitől függ Interpretálja az eredményeket Ezek viszonyát a kutatási kérdésekkel Milyen folyományai vannak az eredményeknek az elméletre nézve? A kutatás erősségei, gyengeségei, korlátai Demonstrálja a kutatás eredetiségét és fontosságát

Konklúzió Új anyag itt már nem kerül bemutatásra A teljes kutatásra reflektál, nem csak az eredményekre

A jelentés vagy tanulmány hossza Kövesd az útmutatót! TÚLLÉPNI a keretet nem erény, hanem HIBA. Annak jele, hogy: Nem szántunk időt és energiát a tömörítésre, és/vagy Nem értjük a saját kutatásunkat

Sikeres tanulmányírás Művészet is, nem csak tudomány Cím: rövid, pontos, de figyelemfelkeltő is. Használható alcím is (de nem mindig szeretik). Tiszta,világos, előrehaladó történetvezetés: mi a konklúzió, ez milyen eredményekre épül, hogyan jutottál ezekre az eredményekre, miért és kinek hasznos/érdekes a kutatás és annak eredményei Segítsd az olvasót! Hiszen csak azt értékeljük amit megértünk. Szerkezet Bevezető és összefoglaló részek Táblázatok, grafikák, illusztratív példák Megfelelő stílust válassz! Világos, érthető Zsargon kerülése (érthető, egyszerű megfogalmazás) a lehetőségekhez képest: A sok szak- és idegen kifejezést szintén nem erény, hanem hiányosság (nem tudjuk „normálisan” elmondani). [De egy tanórára ez már nem, vagy nem mindig igaz.] Szó szerinti idézetek kerülése, ha csak lehet (mivel az nem saját hozzájárulás). Helyesírás, nyelvtan! Személytelen megfogalmazás (harmadik személy: „a szerző saját adatgyűjtése…”), általában múlt idő (kivéve, ha az értelemzavaró lenne), passzív megfogalmazás Kerülni a szenvedélyes, érzelmes, értékeken alapuló megfogalmazást. Objektivitás, tárgyilagosság a cél. „Szórakoztatni” a tartalommal kell, nem a formával. Folyamatos ellenőrzés és javítás

A tudományos előadás Prezentációs technikák (a diákat eredetileg Siklós Balázs készítette, jelen előadó csak módosítgatta)

Miről is lesz szó? Előkészületek Az előadás További jótanácsok A bevezetés A kifejtés Figyelemfelkeltő témák A Power Point néhány alapszabálya A befejezés További jótanácsok

Előkészületek Az előadás célja, fókusza A hallgatóság feltérképezése Saját lehetőségek és korlátok felmérése Fizikai körülmények Grafikai eszközök

Bevezetés Bemutatkozás Nyitómondatok és bevezetés Captatio benevolentiae („a jóindulat elnyerése”) Az első mondatok kínjai Kezdő kérdés? Sztori? Idézet? Mentegetőzés? A közönség magasztalása? A téma lehatárolása: ne várjanak olyat, amit nem nyújtunk

A kifejtés Az előadás váza legyen világos! Időbeosztás Ne zsúfoljuk tele adatokkal az előadást! Érdemes konkrétnak lenni… Képszerűség

Figyelemfelkeltő tényezők I. „Épp ezt írta föl nekem az orvos!” „Expedíció a sötétbe” „Gladiátor effektus” „A harapós postás esete” „Ki ütött előbb?!” „A kör négyszögesítése”

Figyelemfelkeltő tényezők II. „A legkisebb királyfi - effektus” „Madonna - effektus” „Móricka - effektus” „Nemecsek - effektus” „Pompei - effektus” „Prométheusz - effektus”

A Power Point Mi is az a Power Point? Ez a jobb vagy a Prezi? Muszáj ezt??? Mikor használjunk Power Point-ot? Bonyolult rajzok és ábrák Függvények, grafikonok Nyelvi nehézségek Hosszú felsorolások

A Power Point Hogyan NE használjuk a Power Point-ot? Ez NEM a Te vázlatod! Hosszú idézeteket ne tegyünk slide-ra! Definíciókat ne tegyünk slide-ra!

További elrettentő példák…

Ez sem sokkal szebb… Legalább két, egymástól független félre van szükség; Mindkét fél tulajdonában legyen valami olyan dolog, amelynek a másik fél értéket tulajdonít és amit hajlandó a másik félnek átadni; Mindkét fél kommunikációképes legyen és a másik tudomására tudja hozni a szándékait, és be tudja mutatni a tulajdonában lévő értéket a másik fél számára; Mindegyik fél önálló szuverén egyén, aki saját akaratából eldöntheti, hogy a másik fél ajánlatát elfogadja, vagy sem; Mindkét fél a kölcsönös előnyök miatt helyénvalónak és kívánatosnak tartja a másik féllel való megállapodást; A csere után a csere előtti állapothoz képest mindkét fél jobban jár.

A befejezés A mondanivaló esszenciája Tedd nyitottá a lezárást! Szimmetria Mit ne? Ne hagyd el a befejezést! Ne húzd el a befejezést!

Vége? Várom a kérdéseket? Köszönöm a figyelmet? Megadom az elérhetőségeimet, hátha megkeres valaki?